کد خبر: ۷۸۱۷۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۸

کورش شرفشاهي

k.sharafshahi@gmail.com

جنگ اقتصادی واقعیتی انکار ناپذیر است و دشمنان به ویژه آمریکا از همه ابزارهای خود برای مقابله با ایران استفاده می کنند به نوعی که نه تنها خودشان به صورت علنی در برابر کشورمان صف آرایی می کنند، بلکه در قالب رایزنی با دیگر کشورها، سعی دارند به تخریب...چهره نظام بپردازند. برای مقابله با این رفتار، رهبر معظم انقلاب با نامگذاری سالها در قالب عناوین اقتصادی، بر استفاده از توان داخلی با نگاه به ظرفیت خارجی تاکید کردند. اکنون سوال اینجاست که چقدر در این زمینه باید پیش برویم و توان داخلی را چگونه تعریف کنیم.

بی شک توان داخلی به نفت منحصر نمی شود و قرار نیست با هر قیمتی ولو با دور زدن تحریم ها، نفت بفروشیم و نیازهایمان را تامین کنیم، بلکه اکنون باید دیگر ظرفیت ها را در نظر بگیریم و هر کس در مقام و جایگاهی که دارد، در مقابله با جنگ اقتصادی دشمن، سنگری بسازد. اینکه در کشور ما تولید اهمیت ویژه ای دارد، شکی نیست اما باید مراقب باشیم که تولید داخلی تضعیف نشود بلکه نیاز به تبلیغ موثر و مثبت داریم. در شرایطی که تولیدکنندگان داخلی توان هزینه کرد برای تبلیغات را ندارند و صداوسیما در قبال دریافت مبالغ کلان، برای کالاهای خارجی تبلیغ می کند، اصناف می توانند ابزار تبلیغ تولیدکننده داخلی باشند. متاسفانه امروزه اصناف کشور بلندگوی کالای خارجی شده اند و تنها جمله ای که از زبان اصناف شنیده می شود تبلیغ کالای خارجی و تخریب کالای داخلی است. سود بالای کالای خارجی یک واقعیت انکار ناپذیر است و اصناف برای این سود، اقدام به تبلیغ کالای خارجی و تخریب کالای داخلی می کنند و تولیدکنندگان از بابت این کم لطفی اصناف گلایه دارند. به امید آنکه حمایت از کالای داخلی را جایگزین تخریب کنیم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار