کد خبر: ۷۸۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴
جلسه سخنرانی بیمه‌های مصرف‌محور با حضور علاقه‌مندانی از شرکت‌های بیمه و دانشگاهیان، عصر دیروز توسط دکتر سینا صاحبی در محل پژوهشکده بیمه برگزار شد.

روابط‌عمومی پژوهشکده بیمه اعلام کرد، بیمه‌‌های مصرف‌محور هم‌اکنون در دنیا رواج پیدا کرده است و مزایای متعددی همچون کاهش تخلفات، کاهش مصرف سوخت، کاهش خودرو محوری و افزایش ایمنی ترافیک را در پی دارد.
در این سخنرانی معایب و مزایای بیمه‌‌های مصرف‌محور که با چالش‌هایی از نوع هزینه‌های بالا و مشکلات حفظ حریم خصوصی روبه‌رو است مورد بررسی قرار گرفت.
دکتر صاحبی اعلام کرد: معایب و مزایای این پروژه، ضرورت تحلیل و پیاده‌سازی بیمه‌های مصرف‌محور را براساس متد‌های متشکل از روش‌های اقتصادسنجی، قابلیت اطمینان و شبیه‌سازی، ایجاب می‌نماید.
در سخنرانی یادشده روشی براساس متدهای اعلامی پیشنهاد داده شد تا در 4 مرحله به نتایج مناسب برای پیاده‌سازی منتهی شود.
دکتر صاحبی در تشریح این مراحل به مواردی چون سنجش پذیرش مردم نسبت به بیمه‌های مصرف‌محور، سنجش ریسک تصادفات، توزیع خسارت‌های تصادفات در کشور و در نهایت شبیه‌سازی اشاره کرد و گفت: ضرورت این جلسه برای صنعت بیمه بیشتر از آن حیث است که اثرات مخرب پدیده‌های کژمنشی و کژگزینی در صنعت بیمه خودرو را خواهد کاست.
این سخنرانی که حاصل پنج سال تلاش پژوهشی در دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی دلفت هلند بوده است نتایج سودمند و مفیدی را برای شرکت‌کنندگان به همراه داشت.
علاقه‌مندان می‌توانند فایل ارائه این نشست را از این قسمت دانلود نمایند.

نام:
ایمیل:
* نظر: