کد خبر: ۷۸۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۸
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان:
بندرعباس - مدیرکل منابع طبیعی هرمزگان گفت: با زمین خواران و متعرضان به اراضی ملی به طور جدی و قانونی برخورد می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، امید ذاکری به ضرورت مدیریت هزینه ها تاکید کرد و افزود: امسال نیزهمانند سال های گذشته صندوق توسعه ملی علی رغم فشارها و تحریم ها اعتباراتی را در راستای توسعه، حفظ و حراست از سرمایه های ملی ابلاغ و به تصویب رسانده است.

ذاکری از افزایش دو برابری اعتبارات این اداره کل از محل صندوق توسعه ملی برای استان هرمزگان در سال جاری خبر داد.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان گفت: با افزایش اعتبارات، مسئولیت همکاران نیز جهت پیشبرد اهداف تعیین شده سنگین تر می شود که با اجرای موفقیت آمیز طرح های منابع طبیعی در استان روند تزریق اعتبارات از محل این صندوق همچنان ادامه خواهد داشت.

وی به مشارکت ادارات منابع طبیعی در همه ی شهرستان های استان در طرح های صندوق نیز تاکید کرد.

این مقام مسئول با اشاره به تصویب قانون حفاظت از محیط بانان و جنگلبانان و تائید شورای نگهبان گفت: در صورت اجرایی شدن این قانون در کشور دغدغه فعالان در عرصه یگان حفاظت منابع طبیعی در سراسر کشور نیز کاهش می یابد.

وی حضور به موقع ماموران یگان حفاظت این اداره کل در اطفای حریق مراتع و جنگل ها را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: با اقدامات پیشگیرانه و با آموزش جوامع محلی و دهیاران در روستاهای مناطق بحرانی می توان از آتش گرفتن حجم وسیعی از مراتع جلوگیری کرد.

مدیرکل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تعامل با مردم را یکی از نقاط مثبت در مبارزه به زمین خواری برشمرد و گفت: با زمین خواران به طور جدی وقانونی برخورد می شود.

وی آگاهی بخشی و مشارکت مردمی را به عنوان مهمترین رکن در حفاظت و صیانت از این سرمایه های خدادادی اعلام کرد.

به گفته این مقام مسئول با اجرای طرح کاداستر در استان، امکان اصلاح نقشه های منابع طبیعی نیز به وجود می آید.

گفتنی است، کاداستر، سیستم مدیریت الکترونیکی املاک است که با مکانیزه کردن خدمات ثبتی، ثبت سنتی را به سمت ثبت نوین هدایت می‌کند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار