کد خبر: ۷۸۳۴۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۹
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس و عضو فراکسیون کارگری گفت: سازمان تامین اجتماعی طی سال های اخیر به خصوص در حوزه درمان، اقدامات بسیار قابل توجهی را به جمعیت تحت پوشش خود ارائه داد.

دکتر فاطمه ذوالقدر در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی به مناسبت هفته تامین اجتماعی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی با جذب پزشکان متخصص و فوق تخصص در مراکز درمانی تابعه، خدمات مناسب و مطلوبی را به مردم ارائه کرد.
وی افزود: این سازمان در اجرای برنامه تحول سلامت که یکی از اولویت های مهم دولت است نیز نهایت همکاری را داشته است.
این استاد دانشگاه ادامه داد: خدمت رسانی مراکز درمانی موجود بخصوص در مناطق محروم اگر چه هنوز به حد مطلوب نرسیده است اما نسبت به قبل بهتر است و با جدیت بیشتری دنبال می شود.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات و پردیس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی خدمات بیمه ای گسترده ای از طریق واحدهای تحت پوشش ارائه می دهد و برای تسهیل امور و دسترسی آسانتر، واحدهایی وابسته به شعب به خدمت رسانی مشغولند.
وی با بیان اینکه مجموع عملکرد سازمان تامین اجتماعی مثبت ارزیابی می شود، گفت: طرح دولت الکترونیک نیز در راستای کاهش مراجعات حضوری شرکای سازمانی اعم از بیمه شدگان, کارفرمایان، بازنشستگان و ازکارافتادگان شده است.
وی افزود: همچنین در طرح دولت الکترونیک اقدام به ایجاد و راه اندازی سامانه دریافت لیست حقوق و دستمزد بیمه شدگان و پرداخت حق بیمه آنان و همچنین صدور فیش و پرداخت حق بیمه بیمه شدگان مشاغل آزاد و اختیاری تو سط خود آنها شده است که از طرحهای مثبت این دوره است.
دکترذوالقدر با بیان اینکه در سازمان تأمین اجتماعی باید یک نظام ارتباطی توسعه‌یافته تشکیل شود که پاسخگوی افراد تحت پوشش باشد، گفت: دریافت مطالبات سازمان از دولت سبب می شود این نظام ارتباطی، بهتر شکل بگیرد تا شاهد مسائل چالش برانگیز چگونگی تسویه حساب و پرداخت هزینه خدماتی مراکز درمانی طرف قرارداد و در نتیجه ایجاد اختلال در کار آنان نباشیم و به نحو احسنت به مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کنند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بخشودگی جرائم بیمه ای توسط سازمان تامین اجتماعی نیز کمک بزرگی به کارفرمایان بدهکار است و از تعطیلی کارگاه ها و رکود اقتصادی پیشگیری می کند.
وی افزود: در شرایط سخت اقتصادی و نیاز شدید کشور به افزایش تولید و اشتغال، مساعدت و همکاری تامین اجتماعی در پویایی واحدهای تولیدی بسیار مؤثر است بخصوص در شرایط زمانی حاضر که با تحریم ها مواجه هستیم و نرخ ارز دارای نوساناتی است، این موضوع کمک بسیاری به کارفرما و در نتیجه به کارگر و پیشگیری از افزایش نرخ بیکاری و کمک به اشتغال زایی و مساعدت به صنعت و تأثیرگذار در رونق هرچه بیشتر در تولید ملی است.
عضو فراکسیون کارگری گفت: تعامل سازمان تأمین اجتماعی با مجلس شورای اسلامی می باید جهت بهبود وضعیت کارگران و گسترش هرچه بیشتر رفاه و سلامت جامعه افزایش داشته باشد و با توجه به مطرح بودن لوایح و طرح هایی در ارتباط با امور رفاهی و خدمات رسان در مجلس شورای اسلامی، با در نظر گرفتن منافع مردم بویژه اقشاری که نیازمند حمایت بیشتری هستند، قوانین مفید و موثری در این راستا تصویب و به بهترین نحو ممکن اجرایی شود. از اینرو که این قوانین و اجرای آن نقطه اتکا و امید قشر زحمتکش و کم درآمد جامعه است.

نام:
ایمیل:
* نظر: