کد خبر: ۷۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲
ناگفته‌های پسر میترا استاد در حضور قاضی
دومین جلسه دادگاه محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل میترا استاد صبح امروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد. این جلسه دادگاه با حواشی همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

دومین جلسه دادگاه محمد علی نجفی شهردار اسبق تهران به اتهام قتل میترا استاد صبح امروز در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی کشکولی برگزار شد. این جلسه دادگاه با حواشی همراه بود که در ادامه می‌خوانید.

ماجرای عزل وکیل نجفی و صحبت‌های در گوشی وکلا/ پسر میترا استاد در دادگاه حاضر شد + فیلم و تصاویر

(ساعت ۹:۰۱) صبح امروز وکلای نجفی به داخل جلسه دادگاه وارد شدند و یک دقیقه بعد نیز برادر میترا استاد (مسعود استاد) به همراه وکیلش وارد جلسه شد.

(ساعت ۹:۱۲) داماد نجفی در حال صحبت با وکلای پرونده بود و در خصوص جزئیات پرونده و دادگاه به بحث با آن‌ها پرداخت.

نکته قابل توجه جلسه دوم دادگاه این‌ است که علیزاده طباطبایی یکی از وکلای نجفی در پرونده قتل میترا استاد بنا به گفته داماد نجفی از وکالت پرونده عزل شد.

طبق شنیده‌ها علت عزل وی از برعهده داشتن وکالت، رفاقت علیزاده طباطبایی با نجفی بوده است.

(ساعت ۹:۴۱) محمد علی نجفی وارد دادگاه شد.

ماجرای عزل وکیل نجفی و صحبت‌های در گوشی وکلا/ پسر میترا استاد در دادگاه حاضر شد + تصاویر

(ساعت ۹:۴۳) «مهیار» پسر میترا استاد (همسر دوم شهردار تهران) که هفتم خرداد در خانه‌اش توسط همسرش کشته شد، در جلسه دوم دادگاه به عنوان اولیاءدم مقتوله با همراهی‌ دایی‌اش (مسعود استاد) حضور یافت. وی بلافاصله بعد از ورود نجفی به دادگاه، وارد سالن شد.

گفتنی است؛ در جلسه اول دادگاه پرونده قتل میترا استاد، قاضی کشکولی ریاست جلسه پسر میترا استاد را برای ادای توضیحات احضار کرد.

(ساعت ۹:۴۳) قاضی کشکولی نیز وارد دادگاه شد. وی با اشاره به علنی بودن دادگاه اظهار کرد: مجوز علنی بودن دادگاه توسط رئیس قوه قضائیه صادر شده و مطابق مندرجات آیین دادرسی علنی انتشار مشروح جلسات با رعایت مندرجات آن آزاد است.قاضی از حاجیلویی وکیل خانواده میترا استاد درخواست کرد برای ارائه دفاعیات خود در جایگاه حاضر شود.

 وکیل مدافع اولیای دم پس از حضور در جایگاه خطاب به شهردار اسبق تهران گفت: آقای نجفی شما وزیر آموزش و پرورش بودید و مرتکب قتل عمد شدید.شما نوک مداد را نشکسته‌اید که می‌گوئید اشتباه کرده‌ام؛ شما یک زن مسلمان را به قتل رسانده‌اید.

وی افزود: اینجا صحنه سیاست نیست که با هر اشتباهی کنار بکشید، شما مرتکب قتل عمد شدید و در دادگاه باید پاسخگو باشید.

(ساعت ۱۰:۴۰) نجفی در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت. وی گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم؛ هیچ وقت همسر مرحومم را به قتل تهدید نکردم.

ماجرای عزل وکیل نجفی و صحبت‌های در گوشی وکلا/ پسر میترا استاد در دادگاه حاضر شد + فیلم و تصاویر

(ساعت ۱۰:۵۷) پسرمیترا استاد با حضور در جایگاه گفت: ساعت ٩ صبح از منزل خارج شدم و حدود ساعت ١٢ ظهر به خانه برگشتم که دیدم دو نفر غریبه داخل ساختمان هستند. ابتدا فکر کردم واحد را اشتباه آمده‌ام، اما دیدم که اشتباه نکردم و به کمک آقای آقازاده (راننده شخصی محمدعلی نجفی) وارد حمام شدم و مادرم را داخل حمام دیدم.

وی ادامه داد: آقای نجفی مدام مادرم را با اسلحه تهدید می‌کرد و گفته بود که یک روز با همین اسلحه مادرت را می‌کشم.

مهیار در پاسخ به سؤال قاضی مبنی بر اینکه در رابطه با قتل مادرتان شکایتی دارید؟ گفت: بله، تقاضای قصاص دارم.

قاضی پرونده خطاب به پسر میترا استاد گفت: در اظهارات نجفی آمده که در گذشته مادرتان با تندی نسبت به شما برخورد داشته و از خانه بیرونتان کرده است آیا این اظهارات واقعیت دارد؟ مهیار پاسخ داد: خیر آقای قاضی، مادر من هرگز مرا بیرون نکرده و با من دعوا نداشته است.

قاضی کشکولی پرسید: بین آقای نجفی و مادرت در چند نوبت درگیری به وجود آمده است؟ و آیا اینکه گفته می‌شود او در این درگیری‌ها به دلیل برخورد فیزیکی زخمی شده است صحت دارد؟ فرزند مقتوله جواب داد: بله آقای قاضی حدود ۳ ماه پیش این اتفاق رخ داده است.

در ادامه قاضی کشکولی ریاست دادگاه از جهانشاد صفری، ولی قهری مهیار صفری دعوت کرد تا برای ادای توضیحات در جایگاه حاضر شود.

قاضی پرونده گفت: آیا در خصوص پرونده درخواستی دارید یا خیر؟ جهانشاد صفری پاسخ داد: من در راستای قانون می‌خواهم عدالت برقرار شود و با توجه به اینکه پسرم تقاضای قصاص کرده است من نیز تقاضای قصاص را دارم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار