کد خبر: ۷۸۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
امروز در پی ریزش مداوم قیمت ارز در بازار آزاد، صرافی ها نیز با کاهش ۷۰۰ تومانی قیمت ها، بهای فروش هر دلار در بازار را ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کردند.

دلار بر لبه پرتگاه ۱۰.۰۰۰ تومان ایستاد

قیمت دلار در صرافی ها ۷۰۰ تومان نسبت به روز گذشته کاهش یافت.

امروز در پی ریزش مداوم قیمت ارز در بازار آزاد، صرافی ها نیز با کاهش ۷۰۰ تومانی قیمت ها، بهای فروش هر دلار در بازار را ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان اعلام کردند.

قیمت خرید دلار از صرافی‌ها نیز امروز ۱۱ هزار و ۲۰۰ تومان اعلام شده است. قیمت فروش هر یورو در صرافی‌های بانکی نیز ۱۳ هزار و ۲۰۰ تومان تعیین شد. صرافی‌ها هر یورو را به قیمت ۱۳ هزار و ۱۰۰ تومان از مردم خریداری می کنند.

 روند ریزشی قیمت ارز بخش عمده ای از سرمایه گذاران در بازار ارز را به فروشنده تبدیل کرد.

دیروز بعد از مدتها «دلار بازار آزاد» با خروج از کانال ۱۲ هزار تومانی، «دلار نیمایی» را ملاقات کرد. روز سه‌شنبه، در خیابان فردوسی بیشتر معامله‌گران فروشنده بودند تا قیمت دلار با ۴۵۰ تومان افت به بهای ۱۱ هزار و ۷۵۰ تومان برسد؛ قیمتی که از اواسط بهمن‌ماه تجربه نشده بود. با توجه به اینکه قیمت این ارز در سامانه نیما در ماه‌های اخیر به‌واسطه سیاست‌های بانک مرکزی ۳۰ درصد تعدیل شده و به حدود ۱۱ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده بود، می‌توان دیروز را روز وصال دلار فردوسی و نیمایی دانست. ۶ عامل در کاهشی شدن دلار در بازار آزاد نقش داشتند. «خروج بازیگران بزرگ از بازار»، «فروشنده شدن بازیگران خرد»، «رفتارهای موثر بازارساز»، «انبساط عرضه و انقباض تقاضا»، «توافقاتی برای تامین کالاهای اساسی» و «افزایش چراغ خاموش سود بانکی» از عوامل اثرگذار بر افت حدود ۷/ ۳ درصدی دیروز دلار بودند. ترکش‌های افت کانالی دلار به بازار سکه نیز اصابت کرد و این فلز گرانبها پس از ۶ ماه به زیر ۴ میلیون تومان رفت. روز سه‌شنبه سکه ۲۹۰ هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای ۳ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان رسید. این بیشترین میزان افت قیمت سکه در ۱۰ ماه گذشته بود تا ارزش این فلز گرانبها به کمترین مقدار از اواخر دی‌ماه برسد.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار