کد خبر: ۷۸۴۳۳
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۴
شرکت پتروشیمی پارس در مجمع عمومی عادی سالیانه که برای سال مالی منتهی به 29 اسفند 1397 برگزار شد با حضور 96 درصدی سهامداران سود 930 تومانی برای هر سهم را تقسیم کرد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین، شرکت پتروشیمی پارس در منطقه ویژه اقتصادی عسلویه در اسفندماه 1377 تاسیس و به نام شرکت پتروشیمی عسلویه به ثبت رسیده و با تصویب در جلسه فوق العاده مورخ 79/02/17 به پتروشیمی پارس تغییر یافت. شرکت پتروشیمی پارس یکی از بزرگترین و باکیفیت ترین تولیدکننده های اتان، پروپان ،بوتان، گسولین در ایران و جهان است.
در شرایط تحریم به ویژه شرایط خاص برای شرکت های پتروشیمی ایرانی، اولویت پتروشیمی پارس، تامین کلیه نیازمندیهای مصرف کنندگان داخلی موجود در زنجیره ارزش، همراستا با سیاستهای اقتصاد مقاومتی بوده و گام های ارزشمندی را در این راستا برداشته است.
شرکت پتروشیمی پارس در افق 1404 چشم اندازهایی را در نظر گرفته که شامل سرامد در پایداری تولید و تحویل محصول و پیشرو بودن در بازارهای داخلی و خارجی است.
ارزش های بنیادین که پتروشیمی پارس به دنبال آن است ؛قانون مداری،حفظ کرامت سرمایه های انسانی،رعایت الزامات ایمنی،سلامت و محیط زیست،مشارکت و کارتیمی،خلاقیت و نوآوری است. ماموریت های خاصی را هم در راستای تامین آن است و آن استحصال اتان،پروپان و بوتان از گاز غنی و تولید استایرن منومر با کیفیت مطلوب و عرضه آن در بازارهای داخلی و خارجی ،با ارزش افزایی حداکثری برای ذی نفعان خواهد بود.
علی رغم مشکلات فضای کسب و کار و تبعات ناشی از گسترش تحریم ها و محدودیت های به وجود آمده در حوزه صادرات محصولات ،با اقدامات بسیار ارزشمند کارکنان،مجموع تولیدات واقعی شرکت در سال 1397 به میزان 3.536.000 تن بوده و این مقدار نسبت به برنامه مصوب 85 درصد و نسبت به ظرفیت اسمی 83 درصد تحقق یافته است.
خلاصه عملکرد تولید سالیانه شرکت پتروشیمی پارس در سال 97 مجموع کل فروش شرکت به میزان 2.915.219 تن،معادل 82درصد از 3.536.000 تن تولید سالیانه می باشد. عواملی که باعث کاهش 17درصدی تولیدات نسبت به ظرفیت اسمی در سال 97 می شود مواردی همچون عدم تامین سرویس های جانبی توسط پتروشیمی مبین ،عدم تامین کشتی و به تبع آن پرشدن مخازن،عدم دریافت محصولات توسط واحدهای پایین دستی،مشکلات پالایشگاه های گازی،ضایعات بارگیری کشتی و اتلاف محصول به منظور سردکردن خطوط بارگیری،نشتی و شکستگی لوله،تعمیرات اساسی،گرفتگی و افزایش افت فشار مبدل های کلدباکس،مشکلات تعمیراتی است.
اقدامات برجسته ای در سال 97 روی داد از جمله فرایند استحصال اتان به گونه ای بوده که اگر مخازن گاز مایع به دلیل عدم امکان صادرات آن،پر شوند امکان تولید اتان وجود نداشته و به قطع کامل تولید منجر می شده است.پس کارگروهی ویژه برای بررسی راه کارهای مقابله با تحریم از جمله عدم امکان صادرات گاز مایع صورت گرفت. 26 راه حل پیشنهاد شد که مهمترین آن تزریق گاز مایع به خط لوله برگشتی به طرف شرکت گاز است. از دیگر اقدامات عملیاتی شدن پروژه تزریق بخار به مشعل 991، احداث مخازن جدید بنزین و گسولین،پروژه ایمن سازی واحد استحصال اتان،به روز رسانی سیستم DCS واحد استیصال اتان،راه اندازی واحد فروش داخلی در اداره بازرگانی پتروشیمی پارس،بهبود سیستم های مدیریتی،استقرار مدیریت یکپارچه ریسکهای سازمان است.
دستاوردهای کلیدی شرکت در سال 97 هم شامل افزایش 44درصدی میزان فروش نسبت به سال قبل،افزایش 47درصدی سود ناخالص نسبت به سال قبل،افزایش 111درصدی سود عملیاتی نسبت به سال قبل،افزایش 62درصدی درآمدهای غیرعملیاتی نسبت به سال قبل،کاهش یک درصدی نسبت بهای تمام شده به فروش نسبت به سال قبل.افزایش 93 درصدی سود هرسهم نسبت به سال 96 است.

نام:
ایمیل:
* نظر: