کد خبر: ۷۸۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸
در خودروسازی ها فقط برنامه فروش فوری اجرایی می شود و طبق تصمیمات اتخاذ شده ۸۰ درصد تولید خودرو به انجام تعهدات با همان قیمت قبلی ثبت نامی اختصاص دارد و ۲۰ درصد نیز برای فروش فوری در نظر گرفته شده است.

وزیر صنعت: خودروسازان اجازه پیش‌فروش ندارند

رضا رحمانی گفت: از زمانی که من به وزارت صنعت، معدن و تجارت امده ام، پیش فروش خودرو صورت نگرفته است.

رضا رحمانی در نخستین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو افزود:در خودروسازی ها فقط برنامه فروش فوری اجرایی می شود و طبق تصمیمات اتخاذ شده ۸۰ درصد تولید خودرو به انجام تعهدات با همان قیمت قبلی ثبت نامی اختصاص دارد و ۲۰ درصد نیز برای فروش فوری در نظر گرفته شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: ما روی برنامه هایمان حساسیم و با خودروسازان مماشاتی هم نداریم.رحمانی ادامه داد: اولویت مان حیات و ادامه تولید خودروسازان بود. خودروسازان پارسال یک میلیون تعهد داشتند و مردم پیش خرید کرده بودند، پس باید حیاتشان را حفظ می کردیم و تولیدشان را بالا می بردیم.

وی تصریح کرد: داخلی سازی قطعات، قیمت خودروها را نیز پایین خواهند آورد. به هر صورت هفتگی گزارش کار را در ۵ موضوع حوزه خودرو در کنار ۱۱ برنامه ابلاغی به خودروسازها دریافت می کنم.

او متذکر شد: دریافت آمار تولید هفتگی به ویژه سایپا و ایران خودرو، گزارش تعهدات هفتگی، گزارش کف پارکینگ برای شناسایی خودروهای ناقص، گزارش تولید داخل و همچنین واگذاری اموال غیرتولیدی ۵ محور گزارش دریافتی از خودروسازان به صورت هفتگی است.

وی یادآور شد: دو سه هفته است گزارش آمار خودروهای کف پارکینگ و تولید خودروهای ناقص منفی است. سایپا حدود ۶ درصد منفی بوده است و ایران خودرو ۱.۷ منفی بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: از خودروسازان خواستیم لیست اموال و شرکت‌های غیرتولیدی خود را برای واگذاری در دوسال ارایه بدهند.

وی با اشاره به اینکه در جبهه اقتصادی، پیروزی ما داخلی سازی تولیدات خواهد بود، افزود: راه حل و راهبرد حل مشکلات اصلی کشور، رونق توبید است، من بارها گفته ام رونق تولید را ذیل ۷ محور و ۳۵ برنامه تعریف کردیم. نهضت ساخت داخل، یکی از محورهای ۷گانه است.

رحمانی عنوان کرد: در سال های گذشته یکی از مشکلات ما واردات بوده و در حوزه خودرو نیز مشکل ما ارزبری این صنعت بوده است. ما از داخل وزارتخانه دنبال اصلاح ساختارها هستم، یعنی ساختارها را توسعه نخواهیم داد. در همین موقعیت مرکز پیگیری ساخت داخل ایجاد کردیم.

وی متذکر شد: واردات کشور در حوزه خودرو زیاد است. آذرماه اولین اخطار را به خودروسازان دادم تا  در نمایشگاه شهر آفتاب ملزومات مورد نیاز را معرفی و برای تولید و داخلی سازی آنها فراخوان دادند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این که خودکفایی در واقع فرصت اشتغال را برای جوانان ایرانی فراهم می کند، گفت: رابطه خودروساز با قطعه ساز باید در راستای تعمیق ساخت داخل اصلاح شود.رحمانی افزود: با خروج یک کامیون بار صادراتی از کشورمان، واحد تولیدی و کارخانه ای فعال می ماند و جوانی مشغول به کار می شود.

وی عنوان کرد: تولید و داخلی سازی ۱۰ میلیار دلار اقلام وارادتی بین شرکت هایی که می خواهند ساخت داخل کنند، توزیع شده است تا با داخلی سازی از این رقم وارداتی بکاهند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار