کد خبر: ۷۸۶۲۹
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۵
عضو شورای شهر: تغییر کاربری علت اولیه آتش‌سوزی میدان حسن‌آباد
خبرگزاری میزان- رییس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت:اماکن و ساختمان‌هایی همچون گنبد حسن‌آباد به علت تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی از درجه خطرپذیری بالایی در زمینه حریق برخوردار هستند. تاریخ انتشار: 10:08 - 30 تیر 1398 - کد خبر: ۵۳۴۸۴۷

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، زهرا صدراعظم نوری در جلسه صحن علنی شورای شهر تهران طی تذکری گفت: با توجه به وقوع حادثه آتش سوزی در انبار بزرگ ابزار و یراق آلات واقع در میدان حسن آباد در روز چهارشنبه ۲۶ تیر ماه ۱۳۹۸ که به علت عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی در دوره بهره برداری رخ داده است، در ابتدا لازم می‌دانم مراتب تقدیر و تشکر خود را از ایثارگران پرتلاش خانواده آتشنشانی شهر تهران که با تلاش خود مانع گسترش و سرایت آتش شدند اعلام می‌کنم.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این حادثه، آتش با تلاش آتش نشانان مهار و کاملا خاموش شد و به هیچ یک از شهروندان عزیز آسیبی نرسید و تنها خسارات مالی به جای ماند.

وی با بیان اینکه با توجه به آمار و اطلاعات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در سال ۱۳۹۷، سازمان حدود ۷۳۶ مورد عملیات اطفاءحریق در اماکن تجاری ـ کسبی و انبار‌ها را داشته است، تاکید کرد: این رقم ۱۲ درصد از کل حریق‌های ساختمانی و اماکن را به خود اختصاص داده است. اماکن و ساختمان‌هایی همچون ملک مذکور که به علت تغییر کاربری و نوع فعالیت صنفی از درجه خطرپذیری بالایی در زمینه حریق برخوردار هستند و با بی توجهی به ضوابط اولیه ایمنی باعث حوادثی مانند حادثه هفته گذشته می‌شود و ضمن تحمیل خســـارت به شهروندان و مدیریت شهــری میتوانند باعث از دست رفتن بخشی از هویت تاریخی یک شهر گردد.

عضو شورای شهر پنجم اضافه کرد: از این رو ضروری می‌دانم در خصوص لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود در قوانین فرادستی برای ساماندهی سازوکار نظارت بر ایمنی آن دسته از ساختمان‌هایی که تصرف کسبی ـ تجاری، کارگاهی، صنعتی و یا انبار دارند بار دیگر تاکید نمایم و با توجه به بند «ز» ماده ۳۷ قانون نظام صنفی کشور، لازم است ساز وکار مشترکی بین اتحادیه اصناف و سازمان آتش نشانی شهرداری تهران برای منوط نمودن صدور یا تمدید جواز صنفی به دارا بودن تاییدیه ایمنی ساختمان در برابر حریق به تناسب نوع فعالیت صنفی ایجاد شود.

رییس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای شهر تهران با تاکید بر ضرورت حفظ ایمنی در آثار تاریخی گفت: از سوی دیگر نظر به اینکه آثار تاریخی به جا مانده از گذشته در پایتخت، هویت شهر محسوب می‌شوند و شهروندان با آن‌ها احساس تعلق خاطر به تهران پیدا می‌کنند، حفاظت از آثار تاریخی در مقابل حریق و هر نوع آسیب و‌خطر بسیار حائز اهمیت بوده و ضروری است.

نوری تاکید کرد: از این فرصت استفاده کرده و بر ضرورت اهتمام ویژه تمام نهاد‌های درگیر در ایمن‌سازی آثار فرهنگی و تاریخی به ویژه سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حفظ و ایجاد ایمنی در آن‌ها تاکید می‌نمایم.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار