کد خبر: ۷۸۶۳۳
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۶
عضو شورای شهر تهران درباره علت آنش سوزی میدان حسن آباد توضیحاتی داد.

علت آتش سوزی میدان حسن آباد مشخص شدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به حادثه آتش‌سوزی میدان حسن آباد گفت: تذکر من مربوط به حادثه میدان حسن آباد است و شهرداری مناطق ۱۱ و ۱۲، اصناف و سازمان میراث فرهنگی را مخاطب تذکر خودم قرار می‌دهم.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با اشاره به شروع آتش سوزی از انبار یراب آلاد گفت: با توجه به وقوع آتش سوزی در انبار یراق آلات که در چهارشنبه شب هفته گذشته اتفاق افتاد نشان از عدم توجه به ضوابط و قانون‌های این بخش است.

صدر اعظم نوری ضمن تشکر از ایثارگران آتش‌نشانی گفت: با مدیریت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی آتش در میدان حسن آباد خاموش شد و این خسارات مالی و معنوی زیادی به میدان وارد شد.

او با اشاره به آمار آتش سوزی در سال ۹۷ گفت: با توجه به آمار سازمان آتش نشانی در سال ۹۷، ۷۳۶ مورد اطفاء حریق در انبار‌ها و مراکز تجاری صورت گرفته که این آمار نشان می‌دهد ۱۲ درصد حریق‌ها در این حوزه بوده است.

نوری با اشاره به تغییر کاربری میدان حسن آباد گفت: ملک مذکور به علت تغییر کاربری خط پذیر و باعث شد هفته گذشته ضمن تحمیل خسارت مالی بخشی از هویت تاریخی پایتخت نیز از بین برود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با تاکید بر اجرای قوانین بالادستی گفت: ضروری می‌دانم از قوانین بالادستی برای ایمنی ساختمان‌هایی که انبار صنفی شده‌اند استفاده کرد و لازم است ساز و کار مشترکی بین اتاق اصناف، آتش نشانی و شهرداری برای تمدید جواز صنفی در نظر گرفت و صدور یا تمدید جواز صنفی را به دارا بودن تاییدیه ایمنی ساختمانی منوط کرد.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار