کد خبر: ۷۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹
طی برگزاری مجمع عمومي عادي سالانه شركت بيمه سامان که روز پنج شنبه ۲۷ تيرماه با حضور بيش از ۷۸ درصد صاحبان‌ سهام بیمه سامان برگزار شد، صورت‌های مالی منتهی به ۲۹ اسفند سال ۹۷ با اکثریت آراء تصویب ، و بر اساس آن به ازای هر سهم ۱۰۰ریال سود تقسیم و به حساب سهامداران حقیقی واریز شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت بیمه سامان ، تولید حق بیمه این شرکت، در سال ۱۳۹۷ که با رشد ۵۳ درصدی نسبت به سال قبل به مبلغ ۱۰،۱۶۹ میلیارد ریال رسیده است در مقایسه رشد متوسط ۲۵ درصدی بازار بیمه کشور، از وضعیت مناسبی برخوردار است. تحقق این رشد حاصل تغییر نگرش شرکت و تبدیل آن از یک پلتفرم به اکوسیستمی در صنعت بیمه و در محیط کسب و کار است که موجبات جهش زیرساخت اقتصادی و اشتغال را فراهم خواهد آورد. همچنین سازمان دهی حوزه عملیات و شعب و سرپرستی ها یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار در جریان این رشد به شمار می رود.
بیمه سامان در سال گذشته همچنین یک میلیون و ٢٨٠ هزار پرونده خسارت را بررسی و ٤٥٠ میلیارد تومان خسارت نیز پرداخت کرده است.
بر اساس این گزارش، توانگری مالی بیمه سامان نیز در سال ٩٦، معادل ١٣٢ درصد و سطح یک بود که در سال ۱۳۹۷ در سطح یک باقی مانده است این در حالی است که شرکت برنامه دارد توانگری مالی بیمه سامان را در پایان سال ٩٨ به ١٨٠ درصد رساند.
همچنین طبق مصوبه این مجمع عمومی، از مبلغ ۶۴۸ میلیارد ریال سود قابل تخصیص پس از کسر اندوخته های قانونی و سرمایه ای، تقسیم مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال ( به ازای هر سهم ۱۰۰ریال ) توسط مجمع تصویب شد که سود سهامداران حقیقی در همان ساعت به حساب ایشان واریز گردید.

نام:
ایمیل:
* نظر: