کد خبر: ۷۸۶۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۵
هیوندای آزرا از اواسط دهه ۸۰ شمسی که با بازار ایران وارد شد توانست جایگاه ویژه‌ای در بین خودروهای لوکس برای خود به دست آورد. از آن زمان تاکنون نسل‌های مختلف این خودرو وارد کشور شده‌ و هر بار با افزایش امکانات و طراحی جذاب‌تر مشتریان ایران خود را شگفت‌زده کرده‌اند.

آنچه درباره هیوندای آزرای 2018 باید بدانید

هیوندای آزرا از اواسط دهه ۸۰ شمسی که با بازار ایران وارد شد توانست جایگاه ویژه‌ای در بین خودروهای لوکس برای خود به دست آورد.

از آن زمان تاکنون نسل‌های مختلف این خودرو وارد کشور شده‌ و هر بار با افزایش امکانات و طراحی جذاب‌تر مشتریان ایران خود را شگفت‌زده کرده‌اند. در واقع هیوندا آزرا را باید اولین خودرو لوکس هیوندای در ایران بدانیم که توانست نظر مشتریان ایرانی را نسبت به خودروهای کره‌ای تغییر دهد. به دلیل سابقه درخشان و حضور مداوم، بازار خرید و فروش هیوندای آزرا در ایران طرفداران بسیار زیادی دارد.

خوشبختانه نسل آخر این خودرو با ویژگی‌های جدید از سال ۲۰۱۸ وارد بازار ایران شده است. هیوندای آزرا همواره به داشتند موتورهای قدرتمند و کیفیت ساخت بالا مشهور بوده و نسل جدید این خودرو نیز از این قاعده مستثنی نیست. طراحی خودرو نیز پیشرفت زیادی داشته و آزرا یکی از زیباترین خودروهای حاضر در بازار ایران است. مجموع این ویژگی‌های مثبت سبب شده است تا افراد ثروتمندی که توانایی خرید خودروهای لوکس را دارند، به گزینه خرید هیوندا آزرا نیز فکر کنند. در این متن ما سعی می‌کنیم اطلاعات جامعی که باید قبل از خرید این خودرو به آن‌ها توجه شود را بررسی کنیم.

بازگشت خودرو محبوب کره‌ای به بازار

همانطور که گفته شد هیوندای آزرا برای اولین بار در نسل ۴ و در اواسط دهه ۸۰ شمسی به بازار ایران آمد و دلیل ویژگی‌های خوبی که داشت بازار رقبای ژاپنی را به‌شدت تهدید کرد. بعد از آن نسخه فیس لیفت این خودرو نیز در سال ۲۰۱۱ وارد بازار شد و به خوبی مشتریان ایرانی را به خود جلب کرد. با این که نسل ۵ این خودرو نیز از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۴ وارد بازار ایران شد؛ اما به دلیل داشتن موتور ۳.۰ لیتری قدرتمند و وضع قوانین ممنوعیت واردات خودروهایی که حجم موتور بالای ۲.۵ لیتر داشتند، قبل از آن‌ که بتواند موفقیت‌های نسل قبلی را تکرار کند مجبور به ترک ایران شد. بعد از آن تا سال ۲۰۱۸ خبری از هیوندای آزرا در ایران نبود با این حال بازار خرید و فروش هیوندا آزرا دست‌دوم در این سال‌ها همچنان داغ بود. بالاخره همزمان با معرفی نسل ۶ این خودرو با ظاهری جذاب‌تر و امکانات بیشتر از نسل قبلی خود وارد بازار ایران شد. البته تغییر شرکت وارد کننده از آسان موتور به کرمان موتور باعث شد این خودرو همچون گذشته واردات گسترده‌ای نداشته باشد.

مشخصات فنی هیوندا آزرا ۲۰۱۸

هیوندا آزرا درگذشته دارای موتورهای قدرتمند ۶ سیلندر ۳.۰ لیتری بود اما در نسخه جدید خود به موتور ۴ سیلندر GDi ۲.۴ لیتری مجهز شده است. خروجی این موتور ۱۸۷ اسب بخار و گشتاور آن ۲۴۱ نیوتون متر است که کاملاً راضی کننده به نظر می‌رسد. شتاب هیوندا آزرا جدید ۹.۷ ثانیه است و حداکثر سرعت این خودرو نیز به ۲۱۳ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. تنها نقطه ضعف این خودرو در بخش فنی مصرف ترکیبی ۸.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر است که نسبت به استاندارادهای دسته سدان متوسط لوکس کمی زیاد به نظر می‌رسد.

آنچه درباره هیوندای آزرای 2018 باید بدانید

کیفیت ساخت و امکانات هیوندا آزرا ۲۰۱۸

کیفیت ساخت هیوندای آزرا در حد بهترین خودروهای این دسته است و هیچ چیزی از رقبا کمتر ندارد. طراحی خودرو نیز در نسل ششم بسیار زیباتر و چشم نوازتر شده است. جلوپنجره‌ای که به نشانه اصلی خودروهای هیوندای جدید تبدیل شده است، به همراه طراحی شیک چراغ‌ها و خطوط حجم دهنده روی بدنه ظاهری تهاجمی و جذاب به هیوندا آزرا داده‌اند. علاوه بر این طراحی عقب خودرو نیز نسبت به نسل‌های قبلی پیشرفت بیشتری کرده است و بیش‌ازپیش به خودروهای اروپایی و آمریکایی شبیه شده است.

طراحی داخلی خودرو نیز در نگاه اول شما را به یاد محصولات آلمانی خواهد انداخت. کیفیت مواد استفاده شده نیز راضی کننده است حس یک خودرو لوکس را به خوبی منتقل می‌کند. داشبورد خودرو اروگونومی خوبی دارد و صندلی‌های چرمی نیز بسیار راحت هستند. مانیتور ۸ اینچی لمسی، سیستم پخش اینفینیتی، دوربین عقب، دوربین جانبی، دوربین ۳۶۰ درجه، قابلیت پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید آتو، ورود بدون کلید، استارت دکمه‌ای، سیستم تهویه اتومات دوگانه به همراه دریچه عقب، صندلی ۱۴ حالته برقی همراه با مموری، گرمکن صندلی جلو وعقب، سردکن صندلی جلو، دسترسی به صندوق، سانروف و ۳ حالت رانندگی تنها بخشی از امکانات رفاهی این خودرو هستند.

آنچه درباره هیوندای آزرای 2018 باید بدانید

ارزش خرید و قیمت هیوندا آزرا

در حال حاضر آگهی‌های زیادی برای به فروش هیوندا آزرا در سایت دیوار چشم می‌خورد. قیمت هیوندای آزرا صفر در سایت ها رقم سرسام‌آوری به نظر می‌رسد. قیمت بالا سبب شده تا این خودرو وارد رقابت با مرسدس بنز  و بی ام وهای دست‌دوم بازار شود. به‌ این‌ ترتیب ارزش خرید هیوندا آزرا با تمام ویژگی‌های خوب آن در حال حاضر به‌شدت کاهش پیدا کرده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار