کد خبر: ۷۸۷۱۹
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
ایرانسل برای اولین بار برای خرید و تولید انبوه مودم‌های اینترنت همراه تولید داخل با شرکت اتصال صنعت میانه به توافق رسید.

ایرانسل در ساعات پایانی نمایشگاه الکامپ ۹۸ برای خرید مودم‌های اینترنت همراه و ثابت تولید داخل با شرکت دانش‌بنیان «اتصال صنعت میانه» (ESM) به توافق رسیدند.
این توافق در حالی با یک شرکت داخلی صورت می‌گیرد که این بازار تاکنون در اختیار تولیدکنندگان خارجی خصوصا چینی‌ها قرار داشت و هیچ‌یک از اپراتورهای تلفن همراه کشور اقدام به حمایت از صنایع تولید داخل در این زمینه نکرده بودند.
طبق توافق صورت گرفته، در فاز اول شرکت اتصال صنعت میانه اقدام به تولید ۱۵ هزار مودم برای ایرانسل خواهد کرد و در فاز دوم این تولید به ۵۰ هزار و بیشتر افزایش خواهد یافت. تعداد مودم‌های همراه، ثابت و دوگانه مورد نیاز ایرانسل در یکسال بیش از ۳۰۰ هزار مودم برآورد می‌شود.
بیژن عباسی آرند، مدیرعامل ایرانسل در درباره این توافق گفت: «ایرانسل به عنوان بزرگترین اپراتور دیتای ایران در نظر دارد تا با افزایش سفارش‌های خود از محصولات و تولیدات داخل، در فازهای بعدی خرید مودم‌های خارجی را به پایین‌ترین حد خود برساند و مودم‌های ساخت ایران را جایگزین مودم‌های خارجی کند.»

نام:
ایمیل:
* نظر: