کد خبر: ۷۸۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶

علی اصغر سمیعی

رییس اسبق کانون صرافان

وقتی مشغول کاری هستید و عدهای به کمک شما می آیند طبعاً خوشحال میشوید، ولی اگر کمک کنندگان از دشمنان شما باشند، چطور؟ آیا نباید به حسن نیت آنها شک کنید؟ وقتی عمال عربستان در دوبی و دیگرنقاط جهان به ناگهان خریدار تومان میشوند و قیمت ارز در بازار رو ...به کاهش میگذارد آیا نباید شک کرد که چه اتفاقی افتاده که ناگهان "تومان" ما عزیز شده، آیا نرخ تورم در ایران کاهش یافته و به زیر صفر رسیده؟ و تراز بازرگانی ما مثبت شده است؟

چه اتفاقی افتاده که ارزش تومان ما به شدت بالا رفته؟ و اگر هیچ اتفاق مثبتی رخ نداده، چرا برخی شروع به خرید تومان و تزریق ارز به اقتصاد ما میکنند، آیا به ناگهان صرافان عربستانی دشمنی را با ما کنار گذاشته و عاشق ملّت ایران شدهاند و از سر دلسوزی میلیونها درهم و دلار خود را ارزان کرده و به مردم ایران عرضه میکنند؟ اگر جواب سوالات فوق مثبت نیست، آیا شایسته نیست که بازار ساز عزیز ما یعنی بانک محترم مرکزی خلاف روش آنها رفتار کرده و با تزریق منفی به خرید و جمع آوری ارز اقدام نموده و نقشه آنها را که همانا ایجاد نوسان و تلاطم در بازار ما است را نقش بر آب کند؟

بررسی های فنی و اقتصادی نشان میدهد وقتی شما تلاطم پنج تا ده در صدی را در بازار مشاهده میکنید، حتما یک جای کار اشکال دارد،

البته نقش نیروی سوم هم که سوداگران و سودجویان هستند همیشه حائز اهمیت است، ولی وظیفه بانکهای مرکزی در همه دنیا جلوگیری از نوسانات و تلاطمات مخرب است. نکته اینجاست که اگر ثبات در بازار مشاهده شود معلوم میشود مسئولین اقتصادی کارشان را صحیح انجام می دهند و اگر تلاطم بالای دو در صد در روز اتفاق بیافتد، عکس این مدعا صدق میکند.

و البته ما هم دعا می کنیم.

منبع: خبرآنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار