کد خبر: ۷۸۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۷
ضوابط ورود و خروج مصنوعات طلا، نقره توسط اشخاص جهت مصارف غیرتجاری (همراه مسافر) مشخص شد. خروج زیروآلات شخصی همراه مسافر از انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا میزان ۱۵۰ گرم مجاز خواهد بود. چنانچه زیورآلات مورد بحث مزین به سنگ های گرانبها از قبیل الماس، زمرد، یاقوت و… باشد، نباید وزن نگین منصوب به آنها در مجموع از یک قیراط تجاوز کند.

بانک مرکزی ضوابط ورود و خروج نقره و طلا را اعلام کرد

از سوی بانک مرکزی ضوابط ورود و خروج مصنوعات طلا، نقره توسط اشخاص جهت مصارف غیرتجاری (همراه مسافر) مشخص شد:

۱. ورود زیورآلات ساخته شده از طلا، نقره و پلاتین همراه مسافر از قبیل گردنبند، دستبند، گوشواره، انگشتری، النگو و غیره برای مصارف شخصی به صورت واحد (از هر کدام یک عدد و در مورد گوشواره یک جفت و النگو شش عدد) در مجموع حداکثر تا میزان ۱۵۰ گرم مجاز بوده و مازاد بر آن منوط به کسب مجوز از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

۲. خروج زیروآلات شخصی همراه مسافر از انواع مصنوعات طلا، نقره و پلاتین در مجموع حداکثر تا میزان ۱۵۰ گرم مجاز خواهد بود. چنانچه زیورآلات مورد بحث مزین به سنگ های گرانبها از قبیل الماس، زمرد، یاقوت و… باشد، نباید وزن نگین منصوب به آنها در مجموع از یک قیراط تجاوز کند.

۳. خروج ظروف و مصنوعات نقره (به جز زیورآلات) توسط مسافر حداکثر تا میزان سه کیلوگرم مجاز است، مشروط بر اینکه اشیا مذکور در زمره آثار فرهنگی و تاریخی محسوب نشود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار