کد خبر: ۷۹۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
به گفته نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران، افزایش نرخی به واحد‌های صنفی نانوایی ابلاغ نشده و فعلا نان گران نخواهد شد.

سرویس اقتصادی جوان آنلاین: مجتبی صفایی نایب‌ رئیس اتاق اصناف ایران درباره بازار نان گفت: هم اکنون افزایش نرخی به واحد‌های صنفی ابلاغ نشده است.

نایب‌ رئیس اتاق اصناف ایران تصریح کرد: تمام نرخ ها را از سراسر کشور استعلام کردیم و این پیشنهاد را به ستاد تنظیم بازار هم دادیم که هیچگونه افزایش نرخی در نانوایی ها نداشته باشیم، به عبارتی در سال ۹۸، هیچ افزایش نرخی به واحد‌های صنفی ابلاغ نشده است.

وی با تاکید بر اینکه نان آزادپز و دولتی، هر ۲ با توجه به شرایط خاص خود نرخ‌گذاری شده‌اند، اظهار کرد: نان‌های سفارشی، خارج از شرایط نرخ‌گذاری هستند و این در حالی است که واحد‌های آزادپز نیز با توجه به سهمیه خود از آرد یارانه‌ای استفاده می‌کنند.

صفایی بیان کرد: به واحد‌های بازرسی ابلاغ شده است که با واحد‌های گران فروشی برخورد قاطع شود و درصورت مشاهده، ورود کرده و به اشد مجازات، محکوم شوند.

نایب‌رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه سال گذشته، افزایش ۱۸ درصدی قیمت نان را در این واحد‌های نانوایی شاهد بوده ایم، تصریح کرد: تمام واحد‌های نانوایی در سراسر کشور بعد از گرانی و تورم، درخواست افزایش قیمت را داشتند، چرا که استدلال آن‌ها این است که نانوایی‌ها زیان ده هستند و می‌بایستی قیمت‌ها را افزایش دهند، این درحالی است که این واحد‌های صنفی، پیشنهاد جایگزین هم دارند و اصراری تنها بر افزایش قیمت نان ندارند، آن‌ها خواستار آن هستند که دولت بخشی از هزینه‌های سربار آن‌ها را به عنوان یارانه به آن‌ها پرداخت کنند.

برچسب ها: قیمت نان ، آرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار