کد خبر: ۷۹۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲
جابجایی ۵۰۰ تا ۶ میلیونی قیمت‌ها
در حالی که قیمت برخی خودروها با افزایشی بین ۵۰۰ تا ۵ میلیون تومان همراه بود، قیمت برخی دیگر نیز کاهشی بین ۵۰۰ تا سه میلیون را تجربه کرد.

کدام خودروها گران و کدام ارزان شدند؟

 قیمت انواع خودرو در اولین روز هفته جاری با جابجایی اندک قیمت‌ها در برخی خودروها روبرو بوده است.

در حالی که قیمت برخی خودروها با افزایشی بین ۵۰۰ تا ۵ میلیون تومان همراه بود، قیمت برخی دیگر نیز کاهشی بین ۵۰۰ تا سه میلیون را تجربه کرد.

فعالان بازار می‌گویند افزایش قیمت برخی خودروها به دلیل عدم عرضه خودرو از سوی خودروسازان و کاهش قیمت برخی دیگر به دلیل عرضه خودرو در بازار صورت گرفته است.بازار خودرو تحت تاثیر نوسان بازار ارز، این روزها با انتظارات منفی تورمی روبروست و خریداران کاهش قیمت خودرو را حتمی می‌دانند.

براساس جدیدترین آمار تا پایان تیرماه امسال نزدیک به 160 هزار خودروی ناقص در انبار شرکت‌های خودروساز قرار دارد که هنوز خبری از تکمیل و ورود آنها با بازار شنیده نمی شود. این در حالی است که نارضایتی مردم از عدم تحویل خودروهای ثبت نامی هر روز افزایش پیدا می کند اما متأسفانه تاکنون هیچ تدبیری برای این موضوع به کار گرفته نشده است.

در حال حاضر هنوز خریدارانی که باید خودروهای خود را در سال 97 تحویل می‌گرفتند بلاتکلیف هستند و فقط با وعده شرکت های خودروهای در تحویل محصولات آنهم در آینده نزدیک روبه رو می‌شوند. جالب اینجاست بعد از تأخیرهای چندین ماهه خودروسازان به مشتریان اعلام می کنند که برای تحویل خودروها باید هزینه بیمه را واریز کنید تا روند تخصیص خودروها انجام شود. مشتری هم برای اینکه خودروی خود را دریافت کند هزینه بیمه را در اسرع وقت به شرکت های خودروسازی واریز می‌کند اما با گذشت چند ماه از واریز هنوز خبری از تحویل خودروها نیست.

از طرف دیگر شرکت‌های خودروساز مدعی هستند ما روند تولید را انجام می دهیم اما کمبود قطعه عاملی شده تا نتوانیم محصولات را در موعد مقرر تحویل مشتریان دهیم . جالب اینجاست در این کلاف سردرگم که ضرر آن هر روز برای مشتریان بیشتر می شود خودروساز توپ را به زمین قطعه ساز انداخته و آنها نیز کمبود نقدینگی و عدم پرداخت تسهیلانت 11 هزار میلیارد تومان را عنوان و‌ می‌گویند ما منابعی برای تولید قطعه نداریم و بانک مرکزی هم با وجود تمام مصوبات تمایلی به ارائه این تسهیلات به قطعه سازان را ندارند و همین امر عاملی شده تا روند تکمیل خودروهای ناقص کف کارخانه ها به کندی انجام شود.

در مجموع عدم تکمیل خودروهای ناقص باعث شده تا سرمایه 160 هزار مشتری که منتظر تحویل خودروهای خود هستند در شرکت های خودروساز بلوکه شود و از طرف دیگر هیچ سیاستی هم برای رفع این موضوع از سوی مسئولین شنیده نمی شود و مشتریان همچنان چشم انتظار خودروهای خود هستند.

 جدول زیر تغییرات قیمت برخی خودروها در بازار در روز چهارشنبه نسبت به امروز را نشان می‌دهد.

کدام خودروها گران و کدام ارزان شدند؟

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار