کد خبر: ۷۹۱۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲

فاطمه ذوالقدر

نماينده تهران در مجلس

«به بهانه هفته کار آفرینی»

روز ششم مرداد و نامیدن هفته ای به نام کارآفرینی و ترویج آموزش های فنی و حرفهای، نیاز همیشگی به مهارت آموزی را یادآور می شود. با توجه به اقداماتی که تا کنون در راستای این مهم انجام گرفته است، جایگاه مهارت آموزی در جامعه و ضرورت آن در خانواده ها...... تا چه میزان درک شده است و مسئولان امر تا چه اندازه توانسته اند ، نیاز به یادگیری مهارت را در میان افراد جامعه اشاعه دهند؟ مهارت آموزی رکن اساسی جهت ارتقای توان نیروی انسانی و مؤثر در تولید ملی است.

هفته کارآفرینی و ترویج آموزشهای فنی و حرفهای به ما فرصت میدهد تا هم از مجموعه تلاشهای تلاشگران آموزش فنی و حرفهای قدردانی کنیم و هم به ارزیابی دستآوردها در این خصوص بپردازیم و خود را برای رقابت در سطح بین الملل و برای ارتقای کیفیت نیروی انسانی توانمند و ماهر، آمادهتر سازیم. تحقق آرمانهای ایران کشور و ساختن ایرانی توسعه یافته و در رفاه،جز با ارتقای مهارت نیروی انسانی و بهرهوری آن امکانپذیر نیست.

شرايط اقتصادي، صنعتي، اجتماعي و فرهنگي امروز كشور به گونه اي است كه حل مشكلات و تنگناها، الگوها و راه حلهاي جديد و متفاوتي را طلب مي كند. ضرورت ايجاد فرصتهاي شغلي ، نوسان بهاي نفت و مشکلات فروش و عدم همکاری کشورها و فشار تحریم ها عواملی هستند كه موجب مي شوند سياستگذاران و برنامه نویسان كلان كشور به منبع درآمد سهل الوصول ديگري به جز نفت بينديشند و بي شك آن منبع جز ابتكار، خلاقيت و نوآوري که از نیروی انسانی آزموده و مهارت دیده برمی آید،چيز ديگري نيست. آنچه در شرايط سخت كنوني ضرورت آن در جامعه بيش از پيش احساس مي شود، تشویق و تسهیل کارآفرینی و حمایت از تولید داخلی است. زيرا مسلماً كارآفرينان باتوجه به خصوصيات ممتاز و برجسته خود قادرند در چنين شرايطي منابع لازم براي ايجاد رشد و توسعه در زمينه هاي توليد و منابع انساني فراهم كرده، اشتغال و كسب و كار جديد ايجاد كرده و با نوآوري صنعتي بر توسعه دامنه محصولات و خدمات بيفزايند.

وظیفه است که مدیرانی که با تلاش و خلاقیت می کوشند تا فعالیتهای مهارت آموزی اثربخش باشد و با احساس مسئولیت تمام درصدد کاهش مشکلات و آلام جامعه از طریق توانمندسازی مهارتی هستند، مربیان پرتوان و متعهدی که نماد قدرت و خودباوری می باشند و انگیزه شگرف آنها برای تربیت فرزندان ماهر این مرز و بوم با وجود ناملایمات، بی انتهاست؛ ایده پردازان،محققان و اهالی رسانه که با نشر ایده های آگاهی بخش خود حساسیت جامعه را نسبت به اهمیت موضوع مهارت آموزی افزایش می دهند و در نهایت مهارت آموزانی که آسایش یادگیری مدرک محور را با رنج یادگیری فن و مهارت جایگزین کرده اند، تقدیر کنیم و با حمایت از کارآفرینی، بستر اشتغال شایسته ی جوانان را فراهم آوریم تا استوار و با انگیزه ، قابلیت خود را در ساختن ایران توسعه یافته به عرصه ی ظهور بگذارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار