کد خبر: ۷۹۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۰
احمد توکلی:
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه افرادی که صنعت خودروسازی را اداره می کنند افراد تازه به دوران رسیده نیستند، گفت: روش برخی از این افراد این است که باج می دهند تا بمانند.

برخی خودروسازان به نمایندگان باج می دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه افرادی که ایران خودرو و سایپا را اداره می کنند افراد تازه به دوران رسیده نیستند، گفت: روش برخی از این افراد این است که باج می دهند تا بمانند.

طبق اذعان بسیاری از کارشناسان حضور مدیران کارآمد و سالم در صنعت خودرو یکی از شروط لازم برای کارایی و بهره وری است. چرا که این مدیران نه تنها زمینه رشد صنعت را فراهم می آورند بلکه با تدبیر هوشمندانه می توانند تهدیدهای بیرونی را حداقل نمایند. رشد زیان خالص، کارمندان و زیان انباشته شرکت های خودروسازی در دوران قبل و بعد تحریم به هیچ عنوان موید حضور مدیران کارآمد در این صنعت نیست.

دکتر احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این سوال که آیا مشکل صنعت خودرو با روی کارآمدن مدیران کارآمد حل خواهد شد یا نه، گفت: صنعت خودرو کشور ایراد ساختاری دارد چرا که برخی خودروسازی را محل روزی خود می دانند.

وی با بیان اینکه برخی از نمایندگان درخواست های استخدامی در صنعت خودرو از برخی مدیران دارند، گفت: این مدیران خودرویی نیز برای باقی ماندن در قدرت تابع خواست نمایندگان می شوند.

توکلی با اشاره به اینکه افرادی که خودروسازیها را اداره می کنند افراد تازه به دوران رسیده نیستند، گفت: روش برخی از این اداره کنندگان این است که باج می دهند تا بمانند.

وی افزود: این مدیران خودرویی باج را به نمایندگان مجلس فرصت طلب، رانت خوار و زیاده خواه می دهند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطر نشان کرد: گاهی برخی از نمایندگان یک لیستی از افراد برای استخدام در شرکت های خودروسازی می دهند و این مدیران خودرویی اطاعت می کنند.

وی با بیان اینکه به این شرایط"تجارت نفوذ" گفته می شود، تصریح کرد: راه حل از بین بردن این وضعیت، مبارزه با فساد در توزیع قدرت و توزیع ثروت است.

منبع: خط بازار

نام:
ایمیل:
* نظر: