کد خبر: ۷۹۲۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۳

رضا علیزاده

نماینده مجلس

فراکسیون حمایت از توسعه روابط کشورهای عضو اکو سال گذشته با هدف کمک به توسعه روابط کشورهای عضو، در مجلس تشکیل و با استقبال تعداد کثیری از نمایندگان رو به رو شد. تشکیلات اکو پتانسیل بسیار بالایی دارد به ویژه در شرایط فعلی که یک سری مشکلات ...خارجی داریم، و چنانچه از این ظرفیتها استفاده شود، میتواند در زمینه رفع برخی از تحریمها بسیار کمک کننده باشد.

ظرفیتی که در 10 عضو کشورهای عضو اکو وجود دارد، شامل حوزه های حمل و نقل، انرژی، صادرات و واردات بین این کشورها، ایجاد تعرفه های خاص برای کالاهایی که بین این کشورها رد و بدل میشود، میتواند باعث توسعه و افزایش همکاریها شود.

با ابراز تاسف از اینکه در این مدت مجموعه اکو، علیرغم اینکه زیرساختهای حقوقی خوب و پایداری دارد اما چندان موفق نبوده، باید گفت در این راستا جلسات متعددی را در ایران با حضور دبیر کل اکو، دبیر فرهنگی و اقتصادی اکو و چندین نفر از وزرا مثل وزیر نیرو، صنایع، اقتصاد و حتی در مجلس با حضور نمایندگان و رئیس مجلس داشتیم و همه استقبال کردند.

پیشنهاداتی در حوزه مدیریت انرژی، حوزه برق و تشکیل بازار مشترک برق بین کشورها، ایجاد تعرفه ترجیحی بین این کشورها به طوریکه بتوانیم امتیازی برای واردات و صادرات بین کشورها را در نظر بگیریم و افزایش پیدا کند.

همچنین در حوزه پول مشترک بین این کشورها جلسات متعددی را با حضور کارشناسان و مسئولان بانک مرکزی داشتیم، به این صورت که برای داشتن ارز مجازی یا غیر مجازی در حوزه پول مشترک بین کشورها قدمهایی برداشتیم و کار سخت و سنگینی بوده اما امیدواریم نتیجه بگیریم.

مجلس با تمام ظرفیت و پتانسیل خود با تشکیل این فراکسیون خواسته اعلام کند که حاضر هستیم تا از این مجموعه حمایت کنیم تا این روابط در شرایط فعلی تقویت شود و برخی از مشکلات و گرهها را در حوزه صنعت، اقتصاد و مبادلات تجاری حل کند.

منبع : خانه ملت

 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار