کد خبر: ۷۹۲۸۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۳
ثبت اسناد مرتبط با عملیات اعتبارات اسنادی ارزی و ریالی در سامانه جامع بانکداری بین الملل (FBTI)در تمامی شعب بانک توسعه صادرات عملیاتی شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات به نقل از مدیریت فناوری اطلاعات و ارتباطات، زین پس به دنبال ورود اطلاعات پرونده جدید اعتبار اسنادی در سامانه جامع بانکداری بین الملل(FBTI )، اسناد حسابداری مرتبط با آن به صورت اتوماتیک در سفیر ثبت خواهد شد.
سامانه یادشده پس از راه اندازی پایلوت در سه شعبه یزد، ارومیه و شهرکرد، به منظور یکپارچه سازی سیستمها با ثبت اسناد اتوماتیک در اینترنت بانک توسعه صادرات و همچنین جلوگیری از ورود اطلاعات تکراری و کاهش خطای کاربری عملیاتی می شود.
از مزایای این سیستم می توان به مواردی چون ایجاد اتوماتیک ردیفهای اسناد حسابداری مرتبط با عملیات اعتبار اسنادی بر مبنای اطلاعات وارد شده توسط کاربر و ثبت اتوماتیک در سیستم سفیر پس از تایید نهایی پرونده اعتبار اسنادی، عدم نیاز به ثبت اسناد حسابداری به صورت دستی در سیستم حسابداری سنتی، عدم نیاز به ورود اطلاعات مجدد اطلاعات اعتبارات اسنادی توسط کاربران در سیستم بانک جامع تسهیلاتی مشتریان برای فرمهای مربوطه اشاره کرد.
همچنین انتقال اتوماتیک اطلاعات از سامانه جامع بانکداری بین الملل به سیستم یکپارچه بانکی و کنترل و تایید نهایی اطلاعات توسط کاربر جهت انتقال اطلاعات مرتبط با سمات (سامانه متمرکز اطلاعات تسهیلات و تعهدات ) به بانک مرکزی، ویژگی دیگر این سامانه است.
پیش از این نیز ثبت اسناد مرتبط با حوالجات ارزی و بروات ارزی و ضمانتنامه ارزی نیز از زیر سیستم FBTI در اینترنت بانک توسعه صادرات عملیاتی شده بود.

نام:
ایمیل:
* نظر: