کد خبر: ۷۹۴۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵
تاکید وزیر بر برخورد با عوامل افزایش قیمت خودرو
وزیر صمت گفت: در هفته‌های اخیر قیمت خودرو سیر کاهشی داشته و مطمئن باشید ما هم با افزایش قیمت برخورد خواهیم کرد. این سخنان در واکنش به گران شدن دوباره قیمت خودرو در جمع خبرنگاران بیان شد.

ریزش قیمت خودرو‌های پر مصرف در هفته‌های آینده + جدول

بعد از شوک عجیب بازار خودرو به خاطر گرانی های اخیر امروز وزیر صمت گفت: در هفته‌های اخیر قیمت خودرو سیر کاهشی داشته و مطمئن باشید ما هم با افزایش قیمت برخورد خواهیم کرد.

رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به جلوگیری از افزایش قیمت خودرو، اظهار کرد: در این باره چندین اقدام لازم است که یکی از آنها تولید است. در حال حاضر این امر بعد از نوسانات قیمت به حالت متعادلی رسیده و تولید مرتب در حال انجام است.

رحمانی گفت: در هفته‌های اخیر قیمت خودرو سیر کاهشی داشته و مطمئن باشید ما هم با افزایش قیمت برخورد خواهیم کرد.

او با بیان اینکه سازمان حمایت از مصرف کننده و سازمان تعزیرات در حال پیگیری قیمت مرغ هستند، گفت: ارائه قیمت روغن موتور بیشتر از مصوبه ستاد تنظیم بازار، بدون تردید خلاف است و حتما برخورد میدانی انجام می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه هنوز مصوبه «رمز ارزها» ابلاغ نشده است، تصریح کرد: تصمیم اولیه دولت این است که استخراج رمز ارز‌ها به رسمیت شناخته شود؛ اما بهره برداری از آن نه، یعنی تنها می‌توانند آن را استخراج و صادر کنند.

رحمانی بیان کرد: امروز گفته شد که یکی از خودروسازان افزایش قیمت داشته، اما بعد هم اطلاعیه دادند که اشتباه سیستمی بوده؛ بنده هم به سازمان حمایت دستور دادم که موضوع را بررسی کرده تا ببینند واقعا اشتباه سیستمی بوده یا تصمیمی پشت آن بوده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: اگر برخلاف مصوبات، تصمیم به افزایش قیمت داشتند حتما برخورد می‌کنم و اگر اشتباه سیستمی هم باشد باز هم بررسی می‌کنیم، چراکه ما هیچ مصوبه‌ای برای فزایش قیمت نداشتیم.

او با اشاره به افزایش قیمت مرغ تصریح کرد: وزارت جهاد توضیحات لازم را در این خصوص دادند. روز‌های اخیر نوساناتی به وجود آمده و الان ستاد تنظیم بازار مصوبه‌ای داشته که پیگیری می‌شود تا ان‌شاالله قیمت را بر اساس مصوبه معقول کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آن زمان وزارت جهاد و اتحادیه‌های مربوطه درخواست افزایش ۱۴ هزار تومانی مرغ را داشتند، ولی بر اساس محاسباتی که انجام شد، دیدند زیر آن قیمت برای تولیدکننده صرف نمی‌کند. ستاد تنظیم بازار با همه بررسی‌ها، قیمت ۱۲۹۰۰ تومان را تصویب کرد. اینکه قیمت فعلا نوسان دارد بخشی ناشی از عرضه و بخشی ناشی از سوءاستفاده‌ها است.

در همین حال حمید گرمابی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با پیش بینی ریزش قیمت خودرو‌های پر مصرف در هفته‌های آینده، درباره قیمت خودرو گفت: با توجه به ثبات قیمت‌ها هیچ اتفاق خاصی در بازار نخواهد افتاد و یش بینی می‌شود در هفته‌های آینده، قیمت خودرو روند نزولی پیدا کند.

وی در ادامه  یکی از مباحث اصلی قیمت خودرو‌ها در بازار  را نرخ ارز خواند و افزود: با افزایش و کاهش قیمت دلار قیمت خودرو نیز با نوساناتی روبه است بطوریکه اگر قیمت دلار کاهش پیدا کند قیمت خودرو نیز قطعا کاهش می یابد.


بیشتر بخوانید: رسوب برخی کالا‌های ممنوعه در بنادر و گمرکات/ وزارت صمت اجازه واردات کالای مشابه داخلی را نمی‌دهد


این نماینده مجلس با اشاره به افزایش مواد پتروشیمی گفت: در واقع یکی دیگر از مشکلات افزایش بی شمار قیمت خودرو تهیه و ساخت قطعات خودرو است که با افزایش قیمت مواد پتروشیمی قیمت خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند.

گرمابی یکی دیگر از معظلات افزایش قیمت خودرو را نبود برخی از قطعات دانست و گفت: اگر بزودی مشکلات قطعات اولیه برخی خودرو‌ها برطرف شود بازهم شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار خواهیم بود، ولی با تدابیر انجام شده امیدواریم ظرف هفته و ما‌های آینده شاهد کاهش قیمت خودرو‌ها در بازار باشیم.

ریزش قیمت خودرو‌های پر مصرف در هفته‌های آینده + جدول

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار