کد خبر: ۷۹۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۱

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان کرمانشاه گفت: همزمان با سراسر کشور، دست افزار هوشمند موبایلی پلیس، جایگزین قبض های کاغذی جریمه شد.

پایگاه ایرنا؛ سرهنگ «فضل الله شیری» اعلام کرد: از این پس رانندگان قبض جریمه دریافت نخواهد کرد و سیستم جدید جایگزین سیستم کاغذی دستی و سنتی خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به مزیت های سیستم جدید، افزود: آنلاین بودن و تسریع در اعمال قانون، از جمله مهمترین مزیت های این سیستم است که در آن بطور همزمان، شماره خودرو را وارد و علاوه بر صدور خلافی جدید، میزان خلافی های گذشته و توقیفات احتمالی خودرو را نشان می دهد.

سرهنگ شیری ارسال فوری پیامک جریمه در همان زمان توقف خودرو توسط پلیس را مزیت دیگر این سیستم عنوان کرد و افزود: برخی از رانندگان از جریمه های صادر شده خود بی اطلاع بودند و از این رو پیگیر پرداخت آن نمی شدند.

رئیس پلیس راهور استان کرمانشاه ادامه داد: در این سیستم، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می شود و راننده یا مالک خودرو می تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند.

وی، بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن را از اهداف سیستم جدید اعلام کرد.

سرهنگ شیری گفت: این سیستم برای آن دسته از خودروهایی که برای اعمال قانون متوقف شده و همچنین آن هایی که به دستور ایست پلیس توجه نمی کنند کاربرد دارد.

رئیس پلیس راهور استان با بیان اینکه در سیستم جدید خطای انسانی به حداقل می رسد، از رانندگان خواست در صورت فروش یا خرید خودرو بلافاصله به مراکز تعویض پلاک برای تعویض پلاک خودرو خود مراجعه کنند، چرا که تمامی خلافی های وسیله نقلیه و نمرات منفی برای مالک پلاک خودرو پیامک می شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی، مالک پلاک باید پاسخگوی مراجع قانونی باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار