کد خبر: ۷۹۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
صالحی گفت: با تولید ارز دیجیتال مشروط بر واقعی شدن تعرفه برق و محاسبه بر مبنای نرخ های جهانی قیمت برق مشکلی نداریم.

به گزارش سرویس اقتصادی جام نیـوز،  صالحی گفت: با تولید ارز دیجیتال مشروط بر واقعی شدن تعرفه برق و محاسبه بر مبنای نرخ های جهانی قیمت برق مشکلی نداریم.
 

حمید رضا صالحی رئیس سندیکای برق ارزان بودن انرژی را عامل اصلی هجوم سرمایه گذاران بیت کوین در کشور دانست و گفت: اگرچه یارانه برق را نمی‌توان یک شبه حذف کرد، اما طی یک برنامه چندساله باید به سمت واقعی شدن نرخ رفت تا از آثار مخرب ارزان بودن انرژی در کشور جلوگیری کرد.
 

وی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی امکان واقعی شدن نرخ برق وجود ندارد، افزود: ابتدا با ایجاد زیرساخت‌های لازم و فراهم کردن رفاه نسبی باید قدرت خرید افراد را برای واقعی شدن نرخ حامل‌های انرژی افزایش داد.
 

صالحی ادامه داد: هم اکنون اقتصاد یارانه‌ای زمینه را برای حضور استخراج کنندگان ارز مجازی در کشور فراهم کرده است که اخذ تعرفه راه حل موقتی خروج بیت کوین در کشور به شمار می‌رود.به گفته این مقام مسئول، هم اکنون سرمایه گذاران از چندین مزرعه در قالب برق کشاورزی یا صنعتی، بیت کوین تولید می‌کنند که به سبب استفاده از تعرفه یارانه‌ای، این امر تهدیدی برای صنعت برق کشور به شمار می‌رود.
 

وی تولید بیت کوین را مشروط بر واقعی شدن تعرفه برق دانست و گفت: سرمایه گذاران تولید ارز دیجیتال باید بر مبنای نرخ های جهانی قیمت برق را بپردازند چرا که برق یارانه‌ای متعلق به عموم مردم کشور است.

 

رئیس سندیکای برق با اشاره به اینکه هزینه تولید هر رمز ارز با برق یارانه‌ای را ۵ میلیون تومان است، بیان کرد: این در حالی است که رسالت اصلی صنعت برق تأمین برق موردنیاز داخل و کمک به راه اندازی صنایع دیگر است.
 

صالحی در پایان با اشاره به اینکه تولید بیت کوین با برق یارانه ای به ضرر صنعت برق کشور است، تصریح کرد: اگر قیمت بیت کوین واقعی شود به عنوان کشور تولید کننده انرژی با این امر مشکلی نداریم، اما در مرحله اول باید دید که آیا نظام بانکی کشور ارز حاصل از بیت کوین را به رسمیت می‌شناسد یا خیر؟

 

خبرآنلاین

2025

نام:
ایمیل:
* نظر: