کد خبر: ۷۹۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۵
هر روز اخبار مهمی در رسانه ها در حوزه های مختلف منتشر می شود. بعضاً این اخبار توسط خبرگزاری ها و رسانه ها مورد توجه قرار می گیرد و تحلیل می شود اما ممکن است برخی از اخبار چندان دیده نشود. الف در نظر دارد بسته خبری ویژه ای را منتشر نماید که اخبار مهم آن روز به صورت خلاصه جمع آوری شده و مخاطبان می توانند برای اطلاع کامل تر درباره آن موضوع به اصل خبر مراجعه کنند.

انتخاب اعضای هیات نظارت بر انتخابات مجلس

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به برگزاری نشست امروز این شورا گفت: اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری مشخص شدند.

وی اعلام کرد: براساس آراء، آیت الله جنتی، محمدحسن صادقی مقدم،‌ سیامک ره پیک و بنده (کدخدایی) و غلامحسین محسنی اژه ای (خارج از شورا) به عضویت این هیات انتخاب شدند.

مسعود رجوی در اروپاست

یک مامور سابق وزارت اطلاعات گفت: به طور تنگاتنگ میان سرویس‌های اطلاعاتی عربستان و سازمان مافقین ارتباط وجود دارد. به جرات می‌توانم بگویم، بخش اعظم منابع مالی سازمان، توسط عربستان تامین می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مأمور سابق وزارت اطلاعات مرگ رجوی را تکذیب کرد/ او زنده و در اروپا است

وی در بخشی از مصاحبه خود عنوان می کند: وقتی آمریکا به عراق حمله کرد، رجوی در عراق بود. پس از حمله، رجوی و تعدادی از کادرهای سازمان به مرز اردن رفتند. اردنی‌ها کمپی را برای این‌ها ساختند و رجوی هم داخل همین کمپ بود. من همان زمان، برای پیگیری اطلاعاتی و قضایی به مرز اردن رفتم تا اگر بشود، رجوی را به ایران بیاوریم... رجوی حدود یک سال در مرز اردن ماند و پس از آن به اروپا رفت و الان هم در اروپاست.

بیشتر بخوانید:

فرار ۴۰۰ نفر از آلبانی، دستاورد یگان سایبری گروهک منافقین!

***

 ۴ صفر از پول ملی حذف شد

هیئت دولت در جلسه امروز صبح خود به ریاست حجت‌الاسلام  حسن روحانی رئیس‌جمهور، لایحه پیشنهادی بانک مرکزی مبنی بر تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر را به تصویب رساند. این تصمیم با هدف حفظ کارایی پول ملی، تسهیل و بازیابی نقش ابزارهای پرداخت نقد در تبادلات پولی داخلی، هماهنگی با آنچه در فرهنگ و عرف جامعه درباره واحد پول ملی رواج یافته است، اتخاذ شد.

بیشتر بخوانید:

تغییر واحد پول ملی از ریال به تومان و حذف چهار صفر

***

 احتمال ابطال انتخابات شورایاری‌ها از سوی دیوان عدالت اداری

محمدجواد کولیوند رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به برگزاری انتخابات شورایاری‌ها در چند روز گذشته، گفت: حدود 70 نماینده پیش از برگزاری این انتخابات طی نامه‌ای به وزیر کشور خواستار عدم برگزاری این انتخابات شده بودند.

نماینده مردم کرج در مجلس تصریح کرد: علیرغم اینکه به شورای شهر تهران بارها درباره اشکالات موجود در انتخابات شورایاری‌ها تذکراتی داده شد اما این انتخابات برگزار شد که سازمان بازرسی نیز پرونده انتخابات را به دیوان عدالت اداری ارجاع داد.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس با بیان اینکه دیوان عدالت اداری در حال بررسی این انتخابات است، اظهار داشت: احتمال اینکه برگزاری این انتخابات از سوی این دیوان ابطال شود نیز وجود دارد.

ادعای ضرب و شتم حامد زمانی پس از دستگیری کذب است

دستگیری خواننده ای به نام حامد زمانی و یکی از همراهانش در فرودگاه مهرآباد همچنان حواشی را به دنبال داشته و در تازه ترین اظهارنظرات، این فرد در گفت وگویی ویدیویی مدعی شده که ماموران پلیس او را مورد ضرب و شتم قرار داده اند، ادعایی که سخنگوی نیروی انتظامی آن را رد کرده است.

سردار احمد نوریان در گفت وگو با ایسنا درباره ادعای مطرح شده از سوی این خواننده درباره برخورد پلیس با خودش در فرودگاه مهرآباد گفت: توضیحات در این زمینه از سوی رییس پلیس فرودگاه های کشور ارائه و مشخص شد که فرد همراه این خواننده اقلام  ممنوعه همراه داشته است که اقدامات قانونی در این زمینه انجام شد.

بیشتر بخوانید:

ادعای حامد زمانی: ماموران پلیس مرا شوکر و کتک زدند/ ناجا تکذیب کرد

وی در مورد مصاحبه اخیر این متهم و ادعای اینکه پلیس به وی شوکر زده و او را مورد ضرب و شتم قرارداده است، گفت: چنین مساله ای نبوده و شوکر و ضرب و شتم نبوده است. در فیلم هایی هم که وجود دارد ایشان در حال داد و فریاد با ماموران پلیس است، در حالی که ماموران در حال انجام وظیفه خود بر اساس قانون بودند.

نظر عباس عبدی درباره ورود پلیس به موضوع  بدحجابی

عباس عبدی در روزنامه اعتماد نوشت:... واقعیت این است که پلیس باید مظهر اقتدار حکومت باشد. به همان اندازه که مردم عادی با دیدن پلیس احساس آرامش و امنیت می‌کنند، افراد مجرم باید از دیدن پلیس احساس ترس و نگرانی‌کنند. از این نظر و با قاطعیت می‌توان گفت که هیچ نیروی حکومتی از پلیس به مردم نزدیک‌تر نیست...  پلیس را نباید درگیر امور غیرامنیتی و غیرمجرمانه یا بی‌ارتباط با نظم اجتماعی کرد. منظور از غیرمجرمانه، اموری است که مردم آن را جرم نمی‌دانند، حتی اگر در قانون جرم تلقی شده باشد. مساله این است که میان امور خوب و بد یا اخلاقی و غیراخلاقی با جرم تفاوت وجود دارد...

بیشتر بخوانید:

ایجاد پلیس‌ زن در مترو؛ ارشاد بدحجابان در مترو آغاز شد

باید میان گناه و جرم، یعنی رفتاری که قاطبه مردم آن را محکوم می‌کنند و انجامش را مخل نظم و امنیت جامعه می‌دانند، تمایز قایل شد. بسیاری از رفتارها بد و ناپسند و گناه هستند که قرار نیست از طریق جرم‌انگاری و قاضی و پلیس حل و فصل شوند...حفظ و ارتقای اقتدار پلیس باید یک هدف مهم در سیاستگذاری اجتماعی باشد.

ظریف: از کسانی که به من توهین می‌کنند و افترا می‌زنند، ممنونم

محمد جواد ظریف در حاشیه جلسه امروز هیات دولت درباره‌ نامه خود به رهبری خاطرنشان کرد:‌ چند صدایی در کشور، تضارب آرا ، نقد و گفت‌وگو ، یک نعمت در کشور ما است. اما تخطئه ، افترا و توهین کفران این نعمت است. در داخل نباید به گونه‌ای عمل شود که دشمن سوء استفاده کند. آمریکا چون در مقابل تهاجم دیپلماتیک ما چاره دیگری نداشت مطرح کرد که وزیر خارجه ایران قدرت بیان نظریات نظام را ندارد. نباید دوستان چنین بهانه‌هایی به دشمن بدهند... بنابراین سپاسگزار کسانی هستم که به من توهین کرده و افترا می‌زنند. ولی این اقدام برای منافع ملی خطرناک است.

بیشتر بخوانید:

ظریف: آمادگی این را دارم که با تمام وجود از حق آزادی بیان دفاع کنم

ظریف ادامه داد:‌ به این دلیل کاری که در جهت منافع ملی بود را انجام دادم. رهبری همواره خواستار منافع ملی هستند و به من نگاه خطا پوش داشته و لطف دارند. و من را مورد شفقت و مهربانی خود قراردادند. همواره من از ایشان سپاسگزارم که نمی گویم با وجود همه ناجوانمردی‌ها بلکه مهرورزی‌های زیاده از حد ، به من محبت کرده و موجبات دلگرمی بنده و همکارانم را فراهم کردند.

روایت یک سایت خبری از پادویی سیاسی یا کیف کشی

سایت دیده بان ایران نوشت: احسان، محسن و ساسان دلاویز  سه نامی که به واسطه حضور در کنار چهره های شاخص مانند رئیس دولت{ششم} و یک نماینده مجلس فرصتی برای عرض اندام در عرصه اقتصاد کشور پیدا کردند...

به دلیل فقدان احزاب و فراهم نبودن شرایط شایسته سالاری در جامعه و مهم تر جامعه سیاسی ایران، مدت هاست روشی در کشور باب شده با نام پادویی سیاسی  این روش نه بر اساس شایسته سالاری است و نه بر اساس احساس مسئولیت اجتماعی بلکه بر اساس رابطه و سفارش  شکل می گیرد.

احسان دلاویز که از جوانی، مشاور سید محمد خاتمی در امور جوانان بود!  و اکنون ،‌ یک میلیاردر جوان است که به واسطه رانت های اطلاعاتی و مدیریتی برداران و دوستانش، در دولت های مختلف، با مجموعه های دولتی و خصوصی همکاری داشته و ثروت هنگفتی جمع آوری کرد. سرمایه های که در نهایت، وی را به دادگاه ویژه جرایم اقتصادی کشاند و ده سال زندان را برای او رقم زد.

 هادی رضوی، سرمایه گذار سریال خانگی شهرزاد و احسان دلاویز هم سرمایه‌گذار سریال خانگی شاهگوش و لامپ صد و فردا بوده است. پرونده بانک سرمایه  ۴۰۰ متهم دارد و براساس مستندات پرونده بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از سرمایه فرهنگیان کشور به یغما رفته است.

 توصیه به گاندوسازان

محمدرضا باهنر در یادداشتی منتشر شده در روزنامه ایران نوشت:

مانور و نشان دادن قدرت و اشراف نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بسیار پسندیده است؛ موضوعی که دستمایه دست‌اندرکاران و تهیه کنندگان سریال «گاندو» قرار گرفت و نتیجه‌اش ساخت سریالی فاخر بود. اما لازمه نمایش توان اطلاعاتی و امنیتی یکی از دستگاه‌های کشور، این نیست که بخش دیگری از حکومت زیر سؤال برود.

کارگردان گاندو می‌توانست  قدرت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور را به رخ دشمن بکشد و همزمان شهروندان و دیگر مسئولان را هم خوشحال کند. توان دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور ما بسیار بالاتر از آنی است که در فیلم نشان داده شد و اصلاً ضرورت نداشت ما گروه دیگری را که داخل مجموعه نظام فعالیت می‌کند و جزوی از نظام است تخریب کنیم.

شناسایی و توقف فعالیت جاسوسان و افرادی که قصد آسیب به منافع ملی کشورمان را دارند، هر قدر پیچیده‌تر باشد، ارزشمندتر است اما معامله کردن با این افراد شناسایی شده و بازداشت شده هم یک عرف است؛ کما اینکه ما حتی با صدام هم معامله کردیم. موارد متعددی بود که ما برای آزادی اسرایمان با رژیم بعثی عراق معامله کردیم و اسرای آنها را آزاد کردیم؛ افرادی را که هر کدام‌شان ده‌‌ها نفر از بچه‌های ما را به شهادت رسانده بودند. سؤال اصلی‌تر از سازندگان این سریال این است که آیا این اتفاق، بدون هماهنگی با مجموعه نظام بوده است؟ هر کدام از ما وظیفه داریم به تهیه کنندگان این سریال دست مریزاد بگوییم؛ اما در تکرار این دست سریال‌ها باید مراقبت شود تا بخش دیگری از حکومت زیر سؤال نرود.

دستاورد اقای عارف همین سوژه ژن خوب بوده

حسن اسدی زیدآبادی فعال سیاسی و رسانه‌ای مصاحبه ای با روزنامه مستقل داشته که در ادامه بخش هایی از آن آمده است:

*همین حالا بسیاری از اقایان اصلاح طلب با امار و رقم و فکت در جلسات خصوصی می گویند که دولت دوم روحانی ضررش برای کشور از احمدی نژاد بیشتر نبوده باشد کمتر نبوده. اما در بیان این حرفها تردید می کنند. می گویند اخلاقی نیست که همچون اصولگرایان که از احمدی نژاد تبری جستند ماهم از روحانی تبری بجوییم اما پرسش مهم این است که ایا سکوت در برابر تفویت منافع ملی در قضایایی مانند نرخ سوخت، توزیع سکه طلا، فساد ارز 4200 تومانی و ... عمل غیراخلاقی بزرگتری نیست؟

* فراکسیون امید کدام طرح را در رابطه با حقوق شهروندی، سیاست خارجی، سیاست داخلی و ... مبتکرش بوده است و ان را به سرانجام رسانده است؟ تجربه فراکسیون امید نشان داد که حیثیت جریان اصلاح طلب را نباید هزینه افراد تازه کاری کرد که بعضی از انها تقریبا هیچ سابقه فعالیت سیاسی و تشکیلاتی نداشتند.

*دستاورد اقای عارف همین سوژه ژن خوب بوده که متاسفانه کسی هم سراغ ابعاد فسادهای مطرح شده نرفته است و معلوم نیست این مصونیت از کجا اب می خورد. اقای عارف حتی توانایی نگاه داشتن ریاست یک کمیسیون مجلس را هم نداشته است. خب البته یک سکوتی داشته اند که منشا تولید چندین هزار لطیفه و جوک برای مردم بوده است.

*علت اصلی آن شور هم شعارهای عجیب و غریبی بود که اقای روحانی به ناگاه از سفر همدان به بعد سر داد. خودش را برد در موقعیت اپوزوسیون، حرفهایی زد که اپوزوسیون خارج از کشور هم احساس کرد از روحانی عقب افتاده. بعد از ان چند سخنرانی بود که رای اقای روحانی در نظرسنجی ها به بالای 50 درصد امد. این حالت انزجاری هم که الان نسبت به اقای روحانی و نزدیکان ایشان در جامعه بوجود امده ناشی از همان حرفهاست. یعنی این حس شکل گرفته که ایشان اگاهانه به نوعی فریب افکار عمومی دست زده اند. یکبار هست که مردم می گویند اقای خاتمی امد حرفهایی زد اما در عمل نتوانست یا نگذاشتند که کار انجام دهد اما در مورد اقای روحانی ظاهرا باور عامه این است که ایشان عالمانه و عامدانه حرفهایی زد که نیازی هم نمی دید عمل کند. حرفهایی مثل برداشتن تحریم های غیر هسته ای، رفع حصر، آزادی های بیشتر و ... .

واگذاری ایرلاین ۱۰۰۰ میلیاردی به قیمت ۳۴ میلیارد تومان

تسنیم نوشت: درحالی نماینده مشهد در مجلس از شکایت خود از سازمان خصوصی‌سازی به قوه‌قضائیه درباره واگذاری هواپیمایی ایرتور خبر داده که مقام مسئول سازمان هواپیمایی در این‌باره گفت: از این جزئیات این موضوع اطلاعی نداریم.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس با اعلام اینکه اخیرا سازمان خصوصی‌سازی شرکت هواپیمایی ایران ایرتور در مشهد را بدون طی مراحل قانونی به بخش خصوصی‌ واگذار کرده است، گفته است: این شرکت هواپیمایی 1000 میلیارد تومان قیمت داشته که 34 میلیارد تومان واگذار شده است.

انتقاد احمد توکلی به تصمیمات بودجه‌ای سران قوا

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با ارسال نامه‌هایی جداگانه به روسای قوای سه گانه نوشت: برخی تصمیمات شورای هماهنگی اقتصادی از قوام منطقی و کارشناسی لازم برخوردار نیست، به نظر می‌رسد اگر کار بدین منوال پیش برود، این شورا در عمل به محملی برای تخریب ساختارهای اقتصادی و مالی کشور از طریق دور زدن ساختارهای قانونی تبدیل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

توکلی خطاب به سران سه قوه: مصوبه اخیرتان ساختار مالی و قانونی کشور را ویران می‌کند

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار