کد خبر: ۷۹۴۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
جزئیات قیمت ملک از شمال تا جنوب پایتخت
آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در ۱۰ منطقه تهران یعنی مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳ و ۲۲ طی مدت تیرماه با کاهش روبرو شده است. در این ماه دو منطقه دیگر یعنی مناطق ۷ و ۱۸ ثابت مانده و شاهد افزایش قیمت در ۱۰ منطقه یعنی مناطق ۱، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ هستیم.

قیمت هر متر آپارتمان در مناطق مختلف تهران چقدر است؟

مشاوران املاک در مناطق مختلف پایتخت عنوان می‌کنند بازار مسکن در آستانه ورود به یک دوره رکود معاملاتی است. این گفته مشاوران املاک از طریق گزارش‌های رسمی نیز قابل ردیابی است.

به‌طوری که گزارش رسمی بانک مرکزی از آخرین تحولات بازار مسکن در چهار ماه ابتدایی سال جاری نشان می‌دهد: حجم آپارتمان‌های خرید و فروش شده در بنگاه‌های املاک مناطق مختلف پایتختدر چهار ماه  ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۵۰ درصد کاهش داشته است. بررسی‌های انجام شده از روند تحولات بازار مسکن از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه حاکی از آن است که تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در شهر تهران طی این مدت به حدود ۲۶ هزار و ۳۰۰ فقره رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته معادل ۹/ ۴۹ کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت متوسط قیمت هر مترمربع بنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های املاک در تهران معادل ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان بوده که نسبت به دوره مشابه سال قبل معادل ۱۰۲ درصد رشد را نشان می‌دهد. نکته جالب آنکه مطابق بررسی‌های انجام شده توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در تیرماه امسال به گونه‌ای بوده که بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای ۵۰تا ۶۰مترمربع با سهم ۶/ ۱۴ درصد اختصاص داشته است. همچنین واحدهای با زیربنای ۶۰ تا ۷۰ مترمربع و ۷۰ تا ۸۰مترمربع به ترتیب با سهم‌های ۸/ ۱۳ و ۹/ ۱۱ درصد در رتبه‌های بعدی بیشترین سهم معاملات قرار گرفته‌اند.

آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن در ۱۰ منطقه تهران یعنی مناطق ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۸، ۹، ۱۰، ۱۳ و ۲۲ طی مدت تیرماه با کاهش روبرو شده است. در این ماه دو منطقه دیگر یعنی مناطق ۷ و ۱۸ ثابت مانده و شاهد افزایش قیمت در ۱۰ منطقه یعنی مناطق ۱، ۱۱، ۱۲، ۱۴، ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۹، ۲۰ و ۲۱ هستیم. آمار‌های وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد به طور کلی در تیرماه امسال حدود چهار هزار و ۹۰۰ مورد مبایعه‌نامه خرید و فروش مسکن در تهران امضا شده است.
 
از اردیبهشت به بعد که معاملات مسکن ۱۲ هزار مورد بود، هر ماه شاهد کاهش بیشتر معاملات مسکن هستیم که نشان دهنده رکود حاکم بر بازار مسکن است. آمار‌ها نشان می‌دهد متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در تهران به ۱۳ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسیده است. این رقم در خردادماه ۱۳ میلیون و ۴۲۰ هزار تومان بود که نشان می‌دهد روند افزایش یک میلیون تومانی قیمت مسکن در هر ماه متوقف شده است. هر چند هنوز کارنامه سال ۹۸ پیشمان روسیاه است. بررسی آمار‌ها نشان می‌دهد قیمت مسکن تا اینجای کار نسبت به فروردین حدود ۱۹.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. چراکه قیمت خانه در تهران اول سال متری ۱۱ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان بود.

قیمت مسکن در منطقه ۱؛ ۳۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

قمیت فروش مسکن در تیرماه در مورد خانه‌های منطقه ۱ به رکورد بی‌سابقه رسیده است. گزارش وزارت راه نشان می‌دهد میانگین قیمت خرید و فروش خانه در این منطقه ۳۱ میلیون و ۸۶۰ هزار تومان است و نسبت به ماه گذشته ۱۵ درصد افزایش قیمت دارد. رکود حاکم بر بازار مسکن باعث شده تعداد معاملات خرید و فروش خانه از حدود ۵۰۰ مورد در اردیبهشت به ۲۰۰ مورد در تیرماه برسد، اما این رکود نتوانسته جلوی افزایش قیمت خانه در این منطقه را بگیرد و شاهد رشد ۳۰ درصدی قیمت‌ها نسبت به اول سال ۹۸ هستیم. فروردین ماه هر متر مربع واحد مسکونی منطقه یک حدود ۲۴ میلیون و ۵۳۰ هزار تومان بود.

قیمت مسکن در منطقه ۲؛ ۲۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

اولین ماه بهار معاملات مسکن در منطقه ۲ قیمت خانه را به ۱۶ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان رساند. تعداد معاملات این منطقه در اردیبهشت‌ماه به اوج خود رسید و این مورد باعث شد قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۲ روی ریل صعودی افتاده و در خردادماه به ۲۱ میلیون تومان برسد. هرچند رکورد خرداد و تیرماه جلوی افزایش قیمت مسکن در منطقه ۲ را گرفته و تیرماه امسال شاهد توقف روند افزایشی قیمت‌ها بوده‌ایم. طوری که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی از ۲۱ میلیون تومان در خرداد به ۲۰ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان در تیرماه رسیده است.

قیمت مسکن در منطقه ۳؛ ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

فعالان بازار مسکن در منطقه ۳ بیشترین کاهش را در تعداد معاملات به نام خود ثبت کرده‌اند. طوری که اردیبهشت امسال به عنوان اوج رونق بازار مسکن در سال ۹۸ حدود ۴۸۰ معامله خرید و فروش خانه امضا شد و حالا این تعداد به ۱۷۰ معامله در تیرماه رسیده است. بررسی آمار وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد رکود حاکم بر بازار مسکن منطقه ۳ باعث کاهش سه درصدی قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه شده است. طوری که قیمت مسکن در منطقه ۳ از ۲۴ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در خردادماه به ۲۳ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان در تیرماه رسیده است.

قیمت مسکن در منطقه ۴؛ ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

تیرماه امسال قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۴ تهران به ۱۳ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان رسید. بررسی آمار‌های پیشین وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد قیمت مسکن در این منطقه نسبت به خردادماه با کاهش ۱.۷ درصدی روبرو است. این اتفاق در حال افتاده که تعداد معاملات مسکن در منطقه ۴ که اردیبهشت‌ماه بیش از ۱۰۰۰ مورد بود، در تیرماه به حدود ۴۰۰ مورد رسیده و نشان دهنده رکود عمیق در بازار مسکن منطقه ۴ است. اول سال هر متر واحد مسکونی در این منطقه ۱۱ میلیون و ۵۴۰ هزار تومان بود و از آن موقع تا حالا شاهد افزایش ۱۶ درصدی قیمت مسکن در منطقه ۴ هستیم.

قیمت مسکن در منطقه ۵؛ ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان

فروردین امسال وقتی هنوز بازار مسکن از خواب زمستانی بیدار نشده بود، هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۵ حدود ۱۳ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان بود. اردیبهشت‌ماه حسابی بازار مسکن در این منطقه رونق گرفت و حدود دو هزار واحد مسکونی در منطقه ۵ فروخته شد که میانگین قیمتشان متری ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود. این رقم خردادماه به بیشترین مقدار خود در سال ۹۸ یعنی ۱۶ میلیون و ۶۷۰ هزار تومان رسید، اما رکود بازار قیمت مسکن در منطقه ۵ را کاهش داد و حالا شاهد قیمت ۱۶ میلیون و ۴۶۰ هزار تومانی هر متر واحد مسکونی در این شهر هستیم.

قیمت مسکن در منطقه ۶؛ ۱۷ میلیون تومان

منطقه ۶ یکی از مناطق پیش‌رو در کاهش قیمت مسکن تیرماه است. قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه نسبت به خردادماه ۵.۱ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۷ میلیون و ۵۰ هزار تومان رسیده است. آمار وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی این منطقه در خردادماه حدود ۱۷ میلیون و ۹۶۰ هزار تومان بود و حالا با کاهش ۹۰۰ هزار تومانی قیمت مسکن در منطقه ۶ روبرو هستیم. اول سال قیمت مسکن در این منطقه حدود ۱۵ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان بود و برآیند فعالیت بازار در چهار ماه گذشته تا اینجای کار افزایش ۸.۱ درصدی قیمت‌ها را در کارنامه سال ۹۸ ثبت کرده است.

قیمت مسکن در منطقه ۷؛ ۱۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان

منطقه ۷ از جمله مناطقی است که روند رو به رشد قیمت مسکن را متوقف کرده و تیرماه امسال شاهد ثبات قیمت برای هر متر مربع واحد مسکونی بودیم. فروردین امسال قیمت مسکن در منطقه ۷ حدود ۱۱ میلیون تومان بود و با افزایش ۱۴.۴ درصدی این رقم در خرداد به ۱۲ میلیون و ۵۸۰ هزار تومان رسید. تعداد معاملات مسکن این منطقه که در اردیبهشت حدود ۶۰۰ مورد مبایعه‌نامه بود در تیرماه به ۲۵۰ مورد رسید و همین اتفاق عاملی بود برای اینکه دیگر شاهد افزایش قیمت مسکن نباشیم. گزارش وزارت راه نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در منطقه ۷ تیرماه با تغییر ناچیز ۱۰ هزار تومانی به ۱۲ میلیون و ۵۹۰ هزار تومان رسیده است.

قیمت مسکن در منطقه ۸؛ ۱۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

اولین ماه بهار معاملات مسکن در منطقه ۸ قیمت خانه را به ۱۰ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان رساند. تعداد معاملات این منطقه در اردیبهشت‌ماه به اوج خود رسید و این مورد باعث شد قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۸ روی ریل صعودی افتاده و در خردادماه به ۱۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان برسد. هرچند رکورد خرداد و تیرماه جلوی افزایش قیمت مسکن در منطقه ۸ را گرفته و تیرماه امسال شاهد توقف روند افزایشی قیمت‌ها بوده‌ایم. طوری که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی از ۱۳ میلیون تومان در خرداد به ۱۲ میلیون و ۲۹۰ هزار تومان در تیرماه رسیده است.

قیمت مسکن در منطقه ۹؛ ۹ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

فعالان بازار مسکن در منطقه ۹ کمترین تعداد معاملات در تیرماه را به نام خود ثبت کردند. طوری که تیرماه امسال کلا ۴۸ مورد مبایعه‌نامه خرید و فروش مسکن در منطقه ۹ به امضا رسید. بررسی آمار وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد رکود حاکم بر بازار مسکن منطقه ۹ باعث کاهش یک درصدی قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه شده است. طوری که قیمت مسکن در منطقه ۹ از ۹ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان در خردادماه به ۹ میلیون و ۶۰ هزار تومان در تیرماه رسیده است. هرچند جلوی روند افزایش قیمت گرفته شده، اما باید توجه داشت قیمت خانه نسبت به اول سال تقریبا ۹ درصد افزایش دارد.

قیمت مسکن در منطقه ۱۰؛ ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

تیرماه امسال قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۰ تهران به ۹ میلیون و ۳۱۰ هزار تومان رسید. بررسی آمار‌های پیشین وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد قیمت مسکن در این منطقه نسبت به خردادماه با کاهش ۱.۴ درصدی روبرو است. این اتفاق در حالی افتاده که تعداد معاملات مسکن در منطقه ۱۰ اردیبهشت‌ماه حدود ۸۰۰ مورد بود و در تیرماه به حدود ۲۷۰ مورد رسیده و نشان دهنده رکود عمیق در بازار مسکن منطقه ۱۰ است. اول سال هر متر واحد مسکونی در این منطقه هفت میلیون و ۵۱۰ هزار تومان بود و از آن موقع تا حالا شاهد افزایش ۲۴ درصدی قیمت مسکن در منطقه ۱۰ هستیم.

قیمت مسکن در منطقه ۱۱؛ ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۱ تهران ۹ میلیون و ۲۶۰ هزار تومان است. این منطقه در بین مناطقی قرار دارد که همچنان به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهند. طوری که آمار وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تیرماه با افزایش ۲.۳ درصدی روبرو شده است. اول سال قیمت مسکن در منطقه ۱۱ حدود هفت میلیون و ۶۸۰ هزار تومان بود و این رقم در اردیبهشت به هشت میلیون و ۷۳۰ هزار تومان رسید. ادامه روند افزایشی باعث شد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در خردادماه به ۹ میلیون و ۶۰ هزار تومان برسد.
قیمت هر متر آپارتمان در مناطق مختلف تهران چقدر است؟

قیمت مسکن در منطقه ۱۲؛ هفت میلیون و ۷۰۰ هزار تومان

اول سال هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۲ تهران حدود شش میلیون و ۱۱۰ هزار تومان بود و از آن موقع تا حالا، هر ماه شاهد افزایش قیمت مسکن در این منطقه هستیم. طوری که حتی رکورد و کاهش تعداد معاملات از ۳۳۰ مورد در اردیبهشت به ۱۲۰ مورد در تیرماه نتوانسته جلوی افزایش قیمت مسکن در منطقه ۱۲ را بگیرد. اردیبهشت‌ماه قیمت خرید و فروش خانه در این منطقه به متری شش میلیون و ۸۱۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. خرداد این رقم به هفت میلیون و ۱۴۰ هزار تومان رسید و آخرین آمار وزارت راه نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در این منطقه متری هفت میلیون و ۶۶۰ هزار تومان است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۳؛ ۱۱ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

منطقه ۱۳ یکی از مناطقی است که تیرماه شاهد کاهش قیمت مسکن در آن هستیم. قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه نسبت به خردادماه ۲.۷ درصد کاهش پیدا کرده و به ۱۱ میلیون و ۹۱۰ هزار تومان رسیده است. آمار وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی این منطقه در خردادماه حدود ۱۲ میلیون و ۲۴۰ هزار تومان بود و حالا با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی قیمت مسکن در منطقه ۱۳ روبرو هستیم. اول سال قیمت مسکن در این منطقه حدود ۱۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان بود و برآیند فعالیت بازار در چهار ماه گذشته تا اینجای کار افزایش ۱۰.۷ درصدی قیمت‌ها را در کارنامه سال ۹۸ ثبت کرده است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۴؛ ۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

منطقه ۱۴ بیشترین افزایش قیمت در تیرماه را بعد از منطقه ۱ به نام خود ثبت کرده. آنطور که آمار وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد، هر متر مربع واحد مسکونی منطقه ۱۴ در تیر ماه ۱۰ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان معامله شده است. اگر نگاهی به قیمت ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی مسکن منطقه ۱۴ در خردادماه بیاندازیم، می‌بینیم تیرماه قیمت خانه در این منطقه حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است. از آنجا که فروردین امسال هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۴ حدود ۹ میلیون تومان بود، می‌توان نتیجه گرفت سال ۹۸ تا اینجای کار افزایش ۱۴.۷ درصدی برای مسکن منطقه ۱۴ به همراه داشته است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۵؛ هفت میلیون و ۴۰۰ هزار تومان

اولین ماه بهار معاملات مسکن در منطقه ۱۵ قیمت خانه را به شش میلیون و ۳۲۰ هزار تومان رساند. تعداد معاملات این منطقه در اردیبهشت‌ماه به اوج خود رسید و این مورد باعث شد قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۵ روی ریل صعودی افتاده و در خردادماه به هفت میلیون تومان برسد. رکورد خرداد و تیرماه نتوانست جلوی افزایش قیمت مسکن در منطقه ۱۵ را بگیرد و تیرماه شاهد ادامه روند افزایشی قیمت‌ها هستیم. طوری که میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی از هفت میلیون تومان در خرداد به هفت میلوین و ۴۴۰ هزار تومان در تیرماه رسیده است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۶؛ هفت میلیون تومان

تیرماه امسال قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۶ تهران به هفت میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید. بررسی آمار‌های پیشین وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد قیمت مسکن در این منطقه نسبت به اول سال ۱۹.۳ درصد افزایش پیدا کرده است. چراکه قیمت خرید و فروش خانه در منطقه ۱۶ فروردین امسال پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان بود و با افزایش قیمت در اردیبهشت ماه به شش میلیون و ۴۹۰ هزار و در خردادماه به شش میلیون و ۶۲۰ هزار تومان رسید. این روند افزایشی همچنان ادامه دارد و باعث شده قیمت مسکن منطقه ۱۶ در تیرماه ۶.۴ درصد بالا برود.

قیمت مسکن در منطقه ۱۷؛ هفت میلیون تومان

بازار مسکن منطقه ۱۷ بعد از منطقه ۱ بیشترین افزایش قیمت در سال ۹۸ را به نام خود ثبت کرده است. فروردین امسال میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه پنج میلیون و ۴۶۰ هزار تومان بود و بعد از چند ماه افزایش مداوم، در تیر ماه به هفت میلیون و ۱۰ هزار تومان رسید که نشان می‌دهد قیمت هر متر واحد مسکونی منطقه ۱۷ در سال ۹۸ حدود ۲۸.۴ درصد افزایش پیدا کرده است. این در حالی است که تعداد معاملات از اردیبهشت به بعد روند کاهش به خود گرفته و از ۱۹۰ مورد به ۱۰۰ مورد در تیرماه رسیده که نشان دهنده ایجاد رکود در بازار مسکن منطقه ۱۷ است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۸؛ پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

فروردین امسال وقتی هنوز بازار مسکن از خواب زمستانی بیدار نشده بود، هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۸ حدود چهار میلیون و ۷۴۰ هزار تومان بود. اردیبهشت‌ماه معاملات مسکن در این منطقه رونق نسبی به خود گرفت و حدود ۲۶۰ واحد مسکونی در منطقه ۱۸ فروخته شد که میانگین قیمتشان متری پنج میلیون و ۸۹۰ هزار تومان بود. این رقم خردادماه به بیشترین مقدار خود در سال ۹۸ یعنی پنج میلیون و ۹۲۰ هزار تومان رسید، اما رکود بازار روند افزایشی قیمت مسکن در منطقه ۱۸ را متوقف کرد و حالا قیمت مسکن تیرماه سرجایش باقی مانده و همچنان پنج میلیون و ۹۲۰ هزار تومان است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۹؛ هفت میلیون و ۱۰۰ هزار تومان

اول سال هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۱۹ تهران حدود پنج میلیون و ۷۲۰ هزار تومان بود و از آن موقع تا حالا، هر ماه شاهد افزایش قیمت مسکن در این منطقه هستیم. طوری که حتی رکورد و کاهش تعداد معاملات به تنها ۳۸ مورد در تیرماه نتوانسته جلوی افزایش قیمت مسکن در منطقه ۱۹ را بگیرد. اردیبهشت‌ماه قیمت خرید و فروش خانه در این منطقه به متری شش میلیون و ۱۳۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد. خرداد این رقم به شش میلیون و ۸۲۰ هزار تومان رسید و آخرین آمار وزارت راه نشان می‌دهد میانگین قیمت مسکن در این منطقه متری هفت میلیون و ۱۳۰ هزار تومان است.

قیمت مسکن در منطقه ۲۰؛ شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

منطقه ۲۰ عنوان یکی از ارزان‌ترین منطقه تهران را به دوش می‌کشد. میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است و تنها در منطقه ۱۸ خانه‌هایی ارزان‌تر از این رقم پیدا می‌شود. آمار‌های وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد قیمت خانه در این منطقه به همچنان به روند افزایش خود ادامه می‌دهد. اول سال هر متر مربع واحد مسکونی منطقه ۲۰ چهار میلیون و ۹۷۰ هزار تومان بود و حالا با افزایش حدود ۲۸ درصدی به شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان رسیده. همین مورد باعث شده منطقه ۲۰ در بین مناطقی قرار بگیرد که بیشترین افزایش قیمت را در سال ۹۸ تجربه کرده‌اند.

قیمت مسکن در منطقه ۲۱؛ ۱۰ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در منطقه ۲۱ تهران ۱۰ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان است. این منطقه در بین مناطقی قرار دارد که همچنان به افزایش قیمت خود ادامه می‌دهند. طوری که آمار وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد میانگین قیمت هر متر واحد مسکونی در تیرماه با افزایش دو درصدی روبرو شده است. اول سال قیمت مسکن در منطقه ۲۱ حدود هشت میلیون تومان بود و این رقم در اردیبهشت به هشت میلیون و ۷۸۰ هزار تومان رسید. ادامه روند افزایشی باعث شد میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در خردادماه به ۹ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان برسد. روندی که هنوز متوقف نشده است.

قیمت مسکن در منطقه ۲۲؛ ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان

منطقه ۲۲ بیشترین کاهش قیمت در بازار مسکن تیرماه را به نام خود ثبت کرده. بررسی آمار وزارت راه و شهرسازی از بازار مسکن این منطقه نشان می‌دهد، میانگین قیمت هر واحد مسکونی در خردادماه ۱۳ میلیون و ۴۳۰ هزار تومان بود و حالا با کاهش چشمگیر ۹ درصدی به حدود ۱۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان رسیده است. به عبارتی قیمت مسکن در منطقه ۲۲ از اردیبهشت‌ماه هم کمتر شده چراکه ماه دوم سال ۹۸ هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه ۱۲ میلیون و ۷۳۰ هزار تومان قیمت داشت. این کاهش قیمت نتوانسته قیمت مسکن را به فروردین‌ماه برگرداند و همچنان رشد ۳.۷ درصدی تا اینجای کار در کارنامه سال ۹۸ ثبت شده است.

 

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار