کد خبر: ۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۵
مشاور وزیر نیرو با اعلام اینکه تشکیل شوراهای مدیریت حوضه آبریز در شورای عالی آب به تصویب رسیده است گفت: باید به اصل حکمرانی و مدیریت آب بازگردیم.
به گزارش تجارت آنلاین به نقل از مهر، محمد حاج رسولی ها در دومین نشست طرح احیا و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی با اشاره به 4 محور اصلی به عنوان استراتژی های جدید وزارت نیرو در این بخش اظهارداشت: این محورها راه حل مشکلات کشور در حوزه آب است.

مشاور وزیر نیرو با تاکید بر لزوم بازگشت مجدد به حکمرانی آب و مدیریت به هم پیوسته منابع آب گفت: متاسفانه بحث حکمرانی آب در کشور دچار تزلزل شده و می بایست با مدیریت به هم پیوسته در حوزه های آبریز این موضوع استحکام یابد.

وی از تصویب تشکیل شوراهای مدیریت حوضه آبریز در شورای عالی آب خبر داد و افزود: خوشبختانه اقدامات خوبی برای مقابله با طرح های غیرکارشناسی و سلیقه ای انجام شد؛ اگرچه وقت زیادی صرف آن شد.

حاج رسولی ها با بیان اینکه اقدامات خوبی برای ساماندهی طرح های توسعه ای متعدد و نابسامان کشور از طریق مدیریت اعتبار و اولویت بندی طرح ها صورت گرفته بیان داشت: با ادامه روند اولویت بندی و ساماندهی طرح ها می توانیم در این زمینه به نتایج مطلوبی برسیم.

این مقام مسئول در وزارت نیرو همچنین به بحث اقتصاد آب اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم ظرفیت سازی و عدم برخورداری از نیروی متخصص، موضوع اقتصاد آب تحرک جدی نداشته اما با به کارگیری نخبگان اقتصادی در صنعت آب و آموزش آنها می توان در این زمینه موفق بود و اقدامات بنیادی انجام داد.

مشاور وزیر نیرو تاکید کرد: تنها راهکار موفقیت طرح احیاء همت مجموعه مدیریت منابع آب در کشور است. طرح احیاء با تکلیف و بخشنامه قابل اجرا نیست؛ بلکه همدلی، انگیزه و باور به این کار، این طرح را به پیش خواهد برد.

انتهای پیام/
نام:
ایمیل:
* نظر: