کد خبر: ۷۹۷۱۶
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۵
هری مگوایر پس از امضای قراداد با منچستریونایتد به گرانترین مدافع جهان تبدیل شد. تیم انگلیسی برای خرید این بازیکن ۹۰ میلیون یورو هزینه کرد. بر این اساس مگوایر از ویرجیل فان دایک پیشی گرفت. قرارداد مدافع هلندی با لیورپول ۸۵ میلیون یورو ارزش داشت. در ادامه به ۱۰ مدافع گران تاریخ اشاره می‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 

 

رکورد گرانترین مدافع جهان با انتقال هری مگوایر به منچستریونایتد شکسته شد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، هری مگوایر پس از امضای قراداد با منچستریونایتد به گرانترین مدافع جهان تبدیل شد. تیم انگلیسی برای خرید این بازیکن ۹۰ میلیون یورو هزینه کرد. بر این اساس مگوایر از ویرجیل فان دایک پیشی گرفت. قرارداد مدافع هلندی با لیورپول ۸۵ میلیون یورو ارزش داشت. در ادامه به ۱۰ مدافع گران تاریخ اشاره می‌شود.

هری مگوایر (۹۰ میلیون یورو)

بازیکن لسترسیتی در حالی به یونایتد پیوست که به یک مدافع تراز اول در فوتبال انگلیس تبدیل شده بود. او عملکرد درخشانی در لستر داشت. یونایتد برای این بازیکن ۹۰ میلیون یورو هزینه کرد تا رهبری خط دفاعی تیمش را بر عهده بگیرد و دوباره بتواند در لیگ قهرمانان اروپا بازی کند.

ویرجیل فان دایک (۸۵ میلیون یورو)

عملکرد فوق العاده‌اش در ساتهمپتون کافی بود تا لیورپول در فصل نقل و انتقالات زمستانی ۱۸-۲۰۱۷ برای این بازیکن ۸۵ میلیون یورو هزینه کند. مدافع هلندی در نخستین فصل کاملش نقش کلیدی در قهرمانی لیورپول در لیگ قهرمانان داشت. او یکی از بهترین مدافع های جهان محسوب می‌شود.

لوکاس ارناندز (۸۰ میلیون یورو)

بایرن مونیخ اعلام کرد مبلغ بند آزاد سازی مدافع فرانسوی یعنی ۸۰ میلیون یورو را می‌پردازد. او یکی از مهره‌های مهم تیم دیگو پابلو سیمئونه در اتلتیکو و دیدیه دشان در تیم ملی بود. ارناندز نیمه دوم فصل را به دلیل آسیب دیدگی زانو از دست داد. او در کنار پاوار و بواتنگ، رهبر مدافع های بایرن در فصل پیش رو خواهد بود.

ماتیاس دی لیخت (۷۵ میلیون یورو)

بازیکن جوان هلندی مد نظر تیم‌های بزرگ اروپایی بود که در نهایت با یوونتوس قرارداد امضا کرد. او یک فصل فوق العاده را با آژاکس گذراند و در حالی کاپیتان تیمش بود که تنها ۱۹ سال داشت.

آیمریک لاپورت (۶۵ میلیون یورو)

پپ گواردیولا پس از شرایط نامناسب جان استونز و اوتامندی و آسیب دیدگی‌های کمپانی به دنبال جذب مدافع جوان فرانسوی بود. لاپورت در چنین روزی به منچسترسیتی پیوست و با توجه به عملکرد خوبی که داشت قراردادش را تا سال ۲۰۲۵ تمدید کرد.

جان استونز (۵۵ میلیون یورو)

بازیکن ملی پوش انگلیسی و مدافع سابق اورتون برای سیتی در فصل ۱۷-۲۰۱۶ به درخواست گواردیولا ۵۵ میلیون یورو هزینه برداشت. با این حال از او به خاطر عملکردش انتقاد شد و اشتباهات زیادی در خط دفاعی داشت. از طرفی سرمربی اسپانیایی به او اعتماد داشت و معتقد بود پیشرفت می‌کند و سطحش بالا می‌رود.

ادر میلیتائو (۵۰ میلیون یورو)

رئال مادرید برای مدافع برزیلی ۵۰ میلیون هزینه کرد تا پورتو را ترک کند. زیدان می‌تواند از این بازیکن توانمند در ترکیب بهره ببرد. میلیتائو در ۲۹ بازی فصل گذشته توانست سه گل به ثمر برساند.

داوید لوییس (۴۹ میلیون یورو)

پاری سن ژرمن در فصل ۱۵-۲۰۱۴ برای خرید مدافع برزیلی از چلسی نزدیک به ۵۰ میلیون یورو هزینه کرد. او دو فصل بعد با نصف این مبلغ به تیم لندنی بازگشت.

ریو فردیناند (۴۶ میلیون یورو)

بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال انگلیس برای یونایتد ۴۶ میلیون یورو هزینه برداشت. او یکی از بازیکنان تاثیر گذار تیم انگلیسی در فتح عناوین بود. عملکرد خیلی خوبی داشت و در قهرمانی یونایتد در فصل ۰۸-۲۰۰۷ لیگ قهرمانان اروپا یکی از بازیکنان مهم تیمش محسوب می‌شد.

الیکوام مانگالا (۴۵ میلیون یورو)

مانگالا دیگر مدافعی بود که با سیتی قرارداد امضا کرد اما در این تیم موفق نبود. او در فصل ۱۶-۲۰۱۵ که آخرین سال حضور مانوئل پیگرینی محسوب می‌شد برای سیتی ۴۵ میلیون یورو هزینه برداشت. هنوز اعتماد گواردیولا را جلب نکرده است و استونز، اوتامندی و لاپورت جلوتر از او هستند.

نام:
ایمیل:
* نظر: