کد خبر: ۷۹۷۵۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱
نماینده دادستان تهران در پرونده بانک سرمایه از اجرای حکم هادی رضوی و انتقال او به زندان خبر داد. به گزارش ایسنا، رسول قهرمانی در این باره اظهار کرد: حکم هادی رضوی شب گذشته اجرا و وی بازداشت و به زندان منتقل شد.

پایان ماجرای هادی رضوی با ورود به زندان

نماینده دادستان تهران در پرونده بانک سرمایه از اجرای حکم هادی رضوی و انتقال او به زندان خبر داد.

رسول قهرمانی در این باره اظهار کرد: حکم هادی رضوی شب گذشته اجرا و وی بازداشت و به زندان منتقل شد.

اتهام هادی رضوی پرداخت رشوه به مدیران بانک سرمایه با هدف خارج کردن حدود ۱۰۷ میلیارد تومان از این بانک بدون تودیع وثیقه و تحصیل مال نامشروع است.

نماینده دادستان یکی از مصادیق اتهامات هادی رضوی را دریافت ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان وام از بانک سرمایه بدون اعتبارسنجی و تودیع وثیقه عنوان کرده و گفته او با این مبلغ "اقدام به خرید گوشت و مرغ از شرکت پشتیبانی دام استان تهران کرده و سپس در بازار به فروش رسانده و بانک مذکور را با چالش جدی مواجه کرده است."

به گفته نماینده دادستان متهم در یکی از موارد ملکی را با گرفتن وام از بانک سرمایه خریداری کرده، اما در صدد بوده با پرداخت رشوه به کارشناس قیمت‌گذاری، چهار برابر بیش از قیمت واقعی آن را به بانک بابت تسویه بدهی هایش، بفروشد.
 
اهمیت دادگاه هادی رضوی بیش از آنکه به حجم پرونده او و میزان فسادش مربوط باشد به روابط خانوادگی هادی رضوی و نقش او در ساخت سریال شهرزاد بازمی گردد.

یکی دیگر از مواردی که اهمیت این دادگاه را افزایش داد سن پایین متهم اصلی آن است. دادگاه رضوی از معدود دادگاه‌های مفاسد اقتصادی است که متهمان کلان دهه شصتی دارد. این دادگاه و چند دادگاه فساد اقتصادی دیگر که اخیرا برگزار شده است، نشان می‌دهد که پای دهه شصتی نیز به مفاسد کلان اقتصادی باز شده است.

هادی رضوی کیست؟
سیدمحمدهادی رضوی مدیرعامل گروه اقتصادی به نام فاطمی، فرزند سید سعید رضوی و داماد محمد شریعتمداری وزیر کنونی کار، تعاون و رفاه اجتماعی است. او متولد فروردین سال ۱۳۶۳ است و ۱۲ سال تحصیلاتش را در مدرسه موتلفه اسلامی گذرانده است. مدرسه‌ای که با هدف ترتبیت جوانان مومن و انقلابی پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت.
 
گروه فاطمی که مدیر عاملی آن بر عهده رضوی است، در برگیرنده چندین مجموعه از جمله شرکت صنایع آینده سازان فاطمی نوین، سیستم‌های رسانه‌ای فاطمی، ماشین‌های اداری فاطمی و کارخانجات فاطمی می‌باشد.
 
هادی رضوی داماد محمد شریعتمداری وزیر کار و رفاه است. البته رضوی از اینکه به عنوان داماد محمد شریعتمداری معرفی می‌شود ناراحت است و آن را ظلم به وزیر کار می‌داند. رضوی در یکی از دادگاه گفت: "من را به عنوان داماد وزیر محاکمه نکنید" او همچنین تاکید کرد داماد نتانیاهو نیست! هادی رضوی تلاش می‌کند خود را از پدر همسرش مستقل نشان دهد.

با این حال به سختی می‌توان قبول کرد که این رابطه فامیلی در بهبود موقعیت رضوی موثر نبوده است. زمانیکه او از بانک سرمایه تسهیلات دریافت کرده پدر همسرش معاون اجرایی رییس جمهور بوده است. حتی اگر شریعتمداری در این مسئله نقشی هم نداشته باشد باور آن از سوی افکار عمومی بسیار دشوار است.
 
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار