کد خبر: ۸۰۰۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، جسد میلیاردر آمریکایی حامی دونالد ترامپ و رژیم صهیونیستی که در انتظار محاکمه به اتهام قاچاق جنسی دختران نوجوان در بازداشت به سر می‌برد ظاهراً در پی ارتکاب خودکشی در سلولش پیدا شده است.
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، جسد جفری اپستین، سرمایه‌گذار معروف آمریکایی روز شنبه ساعت ۶:۳۰ دقیقه صبح به وقت محلی توسط ماموران در داخل سلولش در زندانی در نیویورک پیدا شد.

مقام‌ها می‌گویند ظاهرا علت مرگ او خودکشی بوده هر چند که پلیس فدرال آمریکا، اف‌بی‌آی تحقیقات در این زمینه را آغاز کرده است.

همزمان ویلیام بار دادستان کل آمریکا اعلام کرده تحقیقات درباره این که آیا زندان‌بانان از اجرای اقدامات پیشگیرانه از خودکشی برای جفری اپستین تخطی کرده‌اند تحقیق می‌کند.

اپستین، سرمایه‌گذار ثروتمند اهل نیویورک که به مراکز قدرت نزدیک بود روز ششم ژوئیه به اتهام گرداندن "یک شبکه وسیع" سواستفاده جنسی از دختران نوجوان دستگیر شده بود. مرگ او تنها یک روز پس از آن روی داد که با هویدا شدن مدارک جدید از فعالیت‌های او دادستان‌ها از طرح اتهام‌های جدید علیه او سخن گفته بودند.

او با یک فقره اتهام قاچاق جنسی و یک فقره اتهام توطئه برای قاچاق جنسی روبرو بود.

به گزارش بی.بی.سی، او که مدیر ۶۶ ساله شرکت‌های مشاور سرمایه‌گذاری بوده، حدود ۴۰ روز پیش در فرودگاه تتربورو پس از بازگشت از سفری به فرانسه با جت شخصی‌اش بازداشت شده بود.

دادستان‌ها می‌گویند "کارمندان و همکاران" جفری اپستین در این راه به او کمک کرده بودند.

ماه گذشته هم پس از آن که دادگاه به علت یافتن شواهدی مبنی بر رشوه دادن اپستین به شاهدان پرونده‌اش درخواست آزادی به شرط وثیقه را رد کرد، زندانبانان او را در حالی که نیمه هوشیار بود و آثار جراحت و کبودی روی گردنش دیده می‌شد به بیمارستانی در نیویورک منتقل کردند و پس از مداوا به بازداشتگاه متروپولیتن نیویورک که یکی از امن‎ترین زندان‌های آمریکا نام گرفته بازگرداندند.

اکنون گزارش‌های متناقض منتشر شده این پرسش را طرح کرده است که آیا اپستین که گمان می‌رفت از یک خودکشی نافرجام جان به در برده تحت نظر زندانبانان بوده و اقدامات برای پیشگیری از خودکشی مجدد او به اجرا در ‌آمده یا خیر.

رسانه‌های آمریکا روز شنبه مدعی شدند که اپستین در لحظه مرگ تحت مراقبت‌های پیشگیری از خودکشی نبوده است.

همزمان ویلیام بار، دادستان کل آمریکا هم گفته از خبر مرگ اپستین در زندان "وحشت‌زده" شده و گفته است: (این اتفاق) سوالاتی جدی به وجود می‌آورد که باید پاسخ داده شوند.

ویلیام بار گفته وزارت دادگستری به صورت مستقل از دادستانی نیویورک در این زمینه تحقیق خواهد کرد.

بازداشت اپستین و آشنایی او با چهره های سرشناسی چون بیل کلینتون، رئیس جمهور سابق و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری فعلی آمریکا، خیلی زود پرونده او را به صدر توجه رسانه‌های آمریکا کشاند.

این بازداشت چندی بعد به عرصه سیاسی هم کشیده شد و به استعفای آلکس آکوستا، وزیر کار دولت دونالد ترامپ هم انجامید.

آکوستا در زمان نخستین محاکمه جفری اپستین که حدود ۱۰ سال پیش در ایالت فلوریدا رخ داد، دادستان آن ایالت بود.

او متهم شده بود که در جریان آن محاکمه در توافقی با جفری اپستین که در نهایت به حکمی سبک برای آن سرمایه‌دار منجر شد، نقش داشته است.

اکوستا به خاطر نقش خود در توافقی با جفری اپستین در سال ۲۰۰۸ که به حکمی سبک برای او منجر شد زیر ذره بین است. اپستین در آن سال در ایالت فلوریدا در رابطه با اتهام سواستفاده جنسی از یک فرد زیر ۱۸ سال به ۱۳ ماه زندان محکوم شد.

با بالا گرفتن درخواست‌ها برای استعفای وزیر کار آمریکا، او از نقش خود در پرونده سابق جفری اپستین، سرمایه داری که به سوءاستفاده از دختران نوجوان متهم است، دفاع کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار