کد خبر: ۸۰۱۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳
رویارویی ذوب آهن ایران - الاتحاد عربستان در یک هشتم نهایی
تیم فوتبال ذوب آهن ایران باید در چارچوب دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ فردا دوشنبه از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف الاتحاد عربستان برود و درصدد کسب پیروزی است تا بتواند به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابد.

تیم فوتبال ذوب آهن ایران باید در چارچوب دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ فردا دوشنبه از ساعت ۲۳:۳۰ به مصاف الاتحاد عربستان برود و درصدد کسب پیروزی است تا بتواند به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه یابد.

ذوبی‌ها که خود را آماده حضور در لیگ برتر فوتبال ایران می‌کنند، باید به مصاف الاتحاد بروند که تیم قدرتمندی محسوب می‌شود. آنها در بازی رفت ۲ بر یک شکست خوردند اما در بازی برگشت باید حداقل به پیروزی یک بر صفر برسند تا به مرحله بعد بروند. در بازی رفت قاسم حدادی برای سبزپوشان گلزنی کرد و ۲ گل ببرهای جده را لوئیس خیمنز و الصحافی به ثمر رساندند.

سبزپوشان اصفهانی در لیگ هفدهم به عنوان نایب قهرمانی لیگ برتر رسیدند و به دلیل قهرمانی پرسپولیس و استقلال در جام حذفی، به مرحله پلی‌آف رفتند و با شکست یک بر صفر الکویت کویت و برد ۳ -۲ الغرافه قطر به مرحله گروهی رسیدند و با تیم‌های الزورا عراق، النصر عربستان و الوصل امارات همگروه شدند.

این تیم در گروه نخست عملکرد فوق العاده‌ای داشت و با کسب ۱۲ امتیاز از ۶ بازی در رده نخست قرار گرفت و به مرحله بعد صعود کرد. شاگردان منصوریان در گروه A متحمل هیچ باختی نشدند و با ۳ پیروزی و ۳ تساوی به جمع ۱۶ تیم برتر مسابقات راه یافتند. سبزپوشان در مرحله گروهی ۱۰ گل زدند و ۵ گل نیز دریافت کردند.

ذوب آهن تاکنون ۷ بار در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا بوده که عملکرد آن‌ها در ۶ دوره به شرح زیر است:

۲۹ پیروزی، ۱۵ شکست، ۱۴ تساوی، ۷۷ گل زده، ۷۷ گل خورده، حضور در فینال و کسب مقام نایب قهرمانی آسیا در سال ۲۰۱۰

ذوبی‌ها امیدوار هستند با هدایت علیرضا منصوریان به روز‌های خوب خود بازگردند و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شوند، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز به موفقیت برسند. از ستاره‌های ذوب آهن می‌توان به میلاد فخرالدینی، قاسم حدادی فرد، دانیال اسماعیلی فر، مهدی مهدی پور و ... اشاره کرد.

محمد رشید مظاهری، کریستین اوساگونا و محمدرضا حسینی از بازیکنان تاثیرگذار ذوب در مرحله گروهی بودند که به تیم‌های تراکتورسازی و سپاهان اصفهان پیوستند و در این تیم حضور ندارند. علیرضا منصوریان برای این دیدار محمدرضا خلعتبری و نیما طاهری را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد و همچنین میلاد فخرالدینی به دلیل محرومیت به این مسابقه نمی‌رسد.

از سویی دیگر درباره الاتحاد عربستان باید بدانید که سرمربی این تیم خوزه لوئیس سیرا شیلیایی است که سابقه مربیگری در تیم‌های الشباب عربستان، کولو کولو شیلی و ... دارد. این تیم که در گذشته افتخارات زیادی را کسب کرده، اما در سال‌های گذشته دچار افت شده و در فصل گذشته لیگ عربستان هم در رده دهم قرار گرفت.

این تیم در گروه B لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الریان قطر، الوحده امارات و لوکوموتیو تاشکند ازبکستان همگروه بود و با کسب ۱۱ امتیاز و پایین‌تر از الوحده به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و حریف ذوب آهن شد.

الاتحاد ستاره‌های زیادی دارد، اما سرمربی ۵۰ ساله شیلیایی از میان ۷ بازیکن خارجی این تیم نام ۴ نفر را در لیست نهایی برای رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار داد.

رومارینیو مهاجم برزیلی، لوئیز آنتونیو خیمنز هافبک شیلیایی، مانوئل دو کاستا مدافع مراکشی و الکساندر پریجوویچ مهاجم صربستانی ۴ بازیکنی هستند که لوئیس سیرا برای لیگ قهرمانان در نظر گرفته است.

باشگاه الاتحاد برای خرید ۴ بازیکن خارجی فوق، حدود ۸.۵ میلیون یورو هزینه کرده که این رقم ۲۰۰ هزار یورو بالاتر از کل ارزش بازیکنان ذوب آهن است. ارزش کل تیم ذوب آهن در این فصل ۸.۳ میلیون یورو برآورد شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار