کد خبر: ۸۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۷
در پی تیراندازی‌های مرگبار هفته گذشته در آمریکا، فروش کوله پشتی‌های ضد گلوله برای کودکان در این کشور افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به گزارش شبکه تلویزیونی‌ای پی تی ان، امنیت فرزندان مهم‌ترین دغدغه پدر و مادران آمریکایی است و این نگرانی به ویژه پس از دو حادثه تیراندازی در ال پاسو و دیتون که در مجموع ۳۱ کشته بر جای گذاشت، افزایش یافته است.
شرکت‌های فروشنده کوله پشتی‌های ضدگلوله می‌گویند در حال حاضر و در فصل خرید‌های پیش از بازگشایی مدرسه، با بیشترین تقاضا برای این اقلام روبرو هستند.
منتقدان می‌گویند افزایش فروش این کوله پشتی‌ها نتیجه بهره‌برداری فروشندگان از تیراندازی‌های اخیر به عنوان تاکتیکی برای فروش بیشتر و سوءاستفاده آنها از نگرانی والدین برای فرزندان خود است.
برخی در مورد ایمنی این کوله پشتی‌ها و اینکه آیا می‌توانند از کودکان محافظت کنند ابراز تردید می‌کنند، با این حال دو شرکت فوق گفته‌اند این کوله پشتی‌ها در برابر گلوله‌های ۹ و ۴۴ میلیمتری مقاوم هستند و استفاده از آنها مانند پوشیدن جلیقه ضد گلوله پلیس است.
کارشناسان بخش آموزش می‌گویند این کوله پشتی‌های ضد گلوله چاره مشکل نیست، با این وجود سازندگان این کوله‌ها از ترس واقعی والدین استفاده می‌کنند و پدر و مادران که هیچ راه دیگری برای محافظت از فرزندان خود سراغ ندارند، از این محصولات استفاده می‌کنند.
خبر دیگر از آمریکا اینکه، وقوع آتش سوزی در مهدکودکی در ایالت پنسیلوانیای، باعث ویرانی ساختمان این مهد و کشته شدن پنج کودک 8 ماهه تا 7 ساله شد و چهار تن، از جمله صاحب مهدکودک در این حادثه مجروح شدند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار