کد خبر: ۸۰۲۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
دکتر اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران در مراسم انعقاد تفاهمنامه همکاری با سازمان مركزي تعاون روستايي بيان داشت: اميدوارم امضاي تفاهمنامه مشترك با سازمان مركزي تعاون روستايي براي گسترش خدمات قرض الحسنه كشور به عنوان يك ابزار تامين مالي خرد با كارمزد هاي پايين، فتح بابي باشد و بتواند به بخش هاي زيرساختي و مزيتي كشور كمك كند.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهر ایران، دکتر مرتضی اکبری افزود: با انعقاد اين تفاهمنامه، براي بانک قرض الحسنه مهر ايران فرصتي شد تا جامعه هدف خود را گسترش دهد و خدمات خود را به حوزه هاي كشاورزي و جوامع روستايي معطوف كند.
وی خاطرنشان کرد: این بانک از سال گذشته به عرصه های رونق روستایي ورود پيدا کرده است و با اعطاي طرح هاي تسهيلاتي متنوع، گام هاي شايسته اي در زمينه اشتغال روستايي و مقاوم سازي مسکن روستاييان برداشته است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: در این زمینه در سال گذشته تفاهمنامه هاي زيادي براي تقويت زير ساخت هاي روستايي با بنياد برکت، کميته امداد و بنياد مسکن انقلاب اسلامي منعقد شد.
دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران با حمایت ۱۰ بانك كشور و پشتيباني سرمايه اي بزرگ و بالغ بر ۲۷۰۰ ميليارد تومان و با گستره ۵۳۰ شعبه در سراسر كشور در حال خدمت رساني به اقشار مختلف جامعه است. كليه فعاليت هاي اين بانك در بستر قرض الحسنه است و مي تواند افتخار نظام بانكداري اسلامي باشد.
وی افزود: بانک قرض الحسنه مهر ایران از ۱۲ سال پیش به منظور پوشش خدمات در حوزه بانکداری خرد به وجود آمد، بنحوي که بتواند منابع خرد نزد جامعه را تجميع کند و در قالب تسهيلات قرض الحسنه به بخش هاي مختلف جامعه اختصاص دهد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران بیان داشت: مسیر مشخصي براي فعاليت هاي بانک قرض الحسنه مهر ايران ترسيم، و در زمينه هاي بهداشت و درمان، ازدواج جوانان و معيشت، اقدامات شايسته اي انجام شده است و از ۲ سال پيش تا کنون فعاليت هاي گسترده اي در حوزه حمايت از اشتغازايي و توليد ملي نيز صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در سال گذشته به یک میلیون و ۲۳۰ هزار نفر وام قرض الحسنه به ارزش ۱۳ هزار ميليارد تومان پرداخت کرده ايم و براي امسال نيز برنامه ريزي شده تا به بالغ بر يک ميليون و ۵۰۰ هزار نفر تسهيلات قرض الحسنه با نرخ کارمزد صفر تا ۴ درصد به ارزش ۱۵ هزار ميليارد تومان پرداخت نماييم. در ۴ ماه گذشته حدود ۶۸۰ هزار نفر توانسته اند نزديك به ۷ هزار ميليارد تومان از منابع قرض الحسنه اين بانك بهره مند شوند.
دکتر مرتضی اکبری تاکید کرد: افتخار بانك قرض الحسنه مهر ایران اين است كه مطالبات آن زير يك درصد است و از محل دريافت كارمزدهاي ۳ الي ۴ درصد توانسته است تمامي هزينه هاي خود را پوشش دهد و سود آور نيز باشد؛ بانكي كه در سال گذشته ۳۰۰ ميليارد تومان سود داشته و همه هزينه هاي خود را از محل كارمزد پوشش داده است.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران درباره امضای این تفاهمنامه اظهارداشت: از دو ماه پيش باب همکاري با سازمان مرکزي تعاون روستايي گشوده شد تا جامعه روستايي که از مظلومترين اقشار زحمتكش تشكيل شده است بتوانند از خدمات و طرح هاي تسهيلاتي قرض الحسنه اين بانك استفاده كنند.
وی افزود: جامعه روستاییان معمولا توانایي بازپرداخت سودهاي تسهيلاتي ۱۸ درصد را ندارند، بنابراين تلاش مي کنيم تا امکانات قرض الحسنه را در اين مجموعه گسترش دهيم.
دکتر اکبری تصریح کرد: بانک قرض الحسنه مهر ایران آمادگی دارد تا با ۱۴ اتحاديه سازمان مركزي تعاون روستايي در راستاي توانمندسازي بخش كشاورزي همكاري داشته باشد و به تناسب تمركز قسمتي از گردش مالي خود در اين بانك به هر تعدادي كه از سوي اتحاديه ها معرفي شود، تسهيلات قرض الحسنه پرداخت نمايد.
وی افزود: به همه اتحادیه ها در دو قالب مشارکتی و یا اعتبار در حساب جاري، تسهيلات قرض الحسنه تا سقف ۲۰۰ ميليون تومان با کارمزد صفر تا ۴ درصد به هر فرد، قابل پرداخت خواهد بود.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهر ایران ادامه داد: با انعقاد این تفاهمنامه حوزه فعالیت بانک گسترش خواهد يافت، البته در زمينه اشتغال روستايي و تقويت کانون هاي روستايي اقداماتي انجام شده است.
وی همچنین پیشنهاد کرد در کنار موضوع اعطای اعتبارات، اگر بيمه اي هم وارد شود و اين تفاهم نامه سه جانبه باشد مي تواند کمک بيشتري نموده و روند دريافت تسهيلات را آسان و مطمئن تر سازد.

نام:
ایمیل:
* نظر: