کد خبر: ۸۰۴۷۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸
مراسم تجلیل از آزادگان سرافراز سازمان امور مالیاتی کشور با حضور دکتر امید علی پارسا، رئیس کل سازمان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تجارت آنلاین به نقل از رسانه مالیاتی ایران، در مراسمی که روز شنبه 26 مردادماه، مصادف با سالروز آغاز ورود آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و با حضور رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، تنی چند از مدیران و جمعی از آزادگان سرافراز این دستگاه برگزار شد، از مقام شامخ و رفیع آزادگان این مجموعه تجلیل بعمل آمد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این مراسم، فرارسیدن سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی را تبریک گفت و خاطرنشان کرد: مقاومت و ایستادگی از صفات بارز آزادگان عزیز است و با این استقامت و شکیبایی برای همیشه در تاریخ این کشور ماندگار شدند.
دکتر پارسا، با بیان اینکه کشور هم اکنون در معرض انواع فشارها و هجمه های اقتصادی و سیاسی قرار دارد، گفت: در چنین شرایطی، همه نگاه ها به منظور تامین درآمدهای مالی کشور به سازمان امور مالیاتی کشور معطوف گشته است.
وی اظهار داشت: اگر چه وصول درآمدهای مالیاتی اصلی ترین ماموریت این سازمان است، اما در حقیقت، مهمترین کارکرد این سازمان کمک به توسعه همه جانبه کشور از طریق اخذ مالیات عادلانه و متناسب از ثروت، درآمد و مصرف افراد و در نهایت برقراری عدالت اجتماعی است.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص روش‍های تامین مالی هزینه‌های کشور گفت: تامین مالی هزینه‌‎های کشور چند راه بیشتر ندارد. دولت یا باید متناسب با ثروت، درآمد و مصرف افراد مالیات اخذ کند و یا اینکه از سایر شیوه ها، مثل چاپ پول، استقراض یا فروش سرمایه و دارایی ها اقدام به تامین مالی کند که طبیعتا مطلوب ترین شیوه، همان اخذ مالیات عادلانه از افراد جامعه است; چرا که سایر روش ها یا تورم‎زا بوده و یا منجر به ورشکستگی و ناکارآمدی اقتصاد کشور می شود.
دکتر پارسا افزود: تورم، مالیات پنهان و ظالمانه ای است که بر طبقات متوسط و پایین و همچنین افراد حقوق ثابت‎بگیر وارد می شود و طبقات مرفه و ثروتمند جامعه در اثر تورم نه تنها ضرر نمی‏ کنند بلکه وضعشان به طور نسبی بهتر می‎شود; چون امکانات و ثروت و دارایی‎ها با نرخی بیشتر از متوسط تورم افزایش پیدا می‎کند.
وی تصریح کرد: با اجرای نظام مالیاتی مدرن و هوشمند که هم اکنون در دستور کار سازمان قرار دارد، تمامی اطلاعات و ریزداده های دقیق مربوط به فعالیت اقتصادی مودیان در اختیار نظام مالیاتی قرار گرفته و براساس این اطلاعات، مالیات عادلانه و دقیق اخذ می شود.
وی افزود: با هوشمند سازی نظام مالیاتی، عملا عدالت مالیاتی تحقق یافته و جلوی فرارهای مالیاتی گرفته می‎شود و مالیات با کمترین اعتراض و بدون چانه زنی وصول می گردد.
رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در خاتمه سخنان خود تاکید کرد: اگر روحیه و نحوه مدیریت و کار ما با اقتباس از آزادگان این کشور، جهادی و بی چشمداشت و بی قید و شرط باشد، حتما به نتیجه می رسیم و این جانبازان و آزادگان باید همواره سرلوحه کار و عمل ما باشند.

نام:
ایمیل:
* نظر: