کد خبر: ۸۰۵۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۱
در حالت ایده آل، شما باید ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز را از طریق غذا و قرار گیری در معرض نور خورشید دریافت کنید، اما اگر این کار را نکنید چاره چیست؟

در حالت ایده آل، شما باید ویتامین ها و مواد غذایی مورد نیاز را از طریق غذا و قرار گیری در معرض نور خورشید دریافت کنید، اما اگر این کار را نکنید چاره چیست؟ سبک زندگی جدید از مکمل های غذایی بهره مند می شود. این محصولات تجاری در دسترس هستند، اما هیچ اطلاعاتی برای توصیه استفاده از یکی از آنها وجود ندارد که موجب تقویت باروری شود.
با این حال، مکمل های باروری اغلب فراتر از ویتامین ها هستند. برخی حاوی آنتی اکسیدان ها، هورمون ها یا مواد دیگری هستند که می توانند باروری زنان و مردان را تقویت کنند. (شواهد این پیشرفت ها اغلب ضعیف است.) برخی مکمل ها حاوی داروهای گیاهی هستند.
برخی گیاهان یا داروهای تجویزی و حتی برخی داروهای باروری می توانند به طرز خطرناکی واکنش نشان دهند پسدر این موارد باید احتیاط کرد. همیشه قبل از شروع هرگونه روش درمانی جایگزین با پزشک خود مشورت کنید. اگر به فکر شروع استفاده از یک مکمل باروری هستید، آنچه را که باید بدانید در اینجا آمده است.

مشکل مکمل ها
یک مکمل طبیعی را می توانید بدون نسخه با قیمتی متوسط بخرید و باروری خود را بدون داروهای تجویزی بهبود بخشید یا می توانید شانس درمان خود را بهبود بخشید. شما در حال حاضر میلیون ها تومان برای داروهای باروری،IUI یا IVF خرج کرده اید هزینه کردن چند هزار تومان بیشتر را نیز به آسانی می توانید توجیه کنید. این همان چیزی است که تولید کنندگان مکمل امیدوارند که به شما به فروش برسانند. اما آیا این وعده ها قانونی هستند؟ مسئله پیچیده است بسیاری از مشکلات مکمل های باروری مختص بارداری نیستند. بازرسی دارویی مکمل ها را به سختی داروهای معمولی کنترل نمی کند.
به عنوان مثال، شما احتمالاً دیده اید که روی بسته های مکمل و وب سایت ها این نوشته وجود دارد: "این بیانیه توسط سازمان غذا و داروی ارزیابی نشده است. این محصول برای تشخیص، معالجه، مداوا یا جلوگیری از بیماری نیست. این کلمات معمولاً درست زیر ادعاهای که برای تأثیر دارو بیان می شود نوشته می شوند. کسی که می خواهد از آنها استفاده کند دچار سردرگمی می شود: آیا ادعاها درست هستند یا خیر؟
کوآنزیم Q10 را در نظر بگیرید. مکمل های باروری که حاوی این عنصر هستنداغلب می گویند این مکمل برای زنان بالای 40 سال به بهبود کیفیت تخمک گذاری کمک می کند. آنها شاید به طور مستقیم نگویند، اما این مفهوم را می دهد که می توانید آن را برای غلبه بر کاهش باروری وابسته به سن مصرف کنید.
مطالعات روی موش ها نشان می دهد که مکمل کوآنزیم Q10 می تواند کیفیت تخمک گذاری و اندازه مکمل در موش های مسن را بهبود بخشد. کوآنزیم Q10 یک ماده طبیعی است که در تولید انرژی درون سلولها دخیل است، اما با افزایش سن، این مولکول به اندازه کافی تولید نمی شود. شاید به نظر عالی برسد، اما برای احتیاط تحقیقات بیشتری نیاز است: هیچ مطالعه انسانی برای تأیید و بهبود کیفیت تخمم گذاری با مکمل Q10 انجام نشده است. اما این مکمل نسبتاً ارزان است و بعید به نظر می رسد مضر باشد.

مسئله دیگر در مورد مکمل ها
آنچه را که سازندگان ادعا می کنند حاوی آن است ممکن است نباشد. مطالعات مربوط به مکمل ها و ویتامین ها نشان داده اند که این محصول همیشه با برچسب مطابقت ندارد. (این مطالعات به طور کلی در مورد مکمل ها انجام شده است، نه به طور خاص برای باروری.) از نظر قانونی، تولید کنندگان موظف هستند از وجود آنچه که در لیست ذکر شده است اطمینان حاصل کنند. اما بدون اینکه کسی چک کند، همیشه نمی توانید مطمئن باشید.

آیا مکمل های طبیعی بی خطر هستند؟
مسئله دیگر در مورد مکمل ها و محصولات ویتامین:
طبیعی به معنای "بی خطر" یا عاری از اثرات جانبی نیست. برخی از ویتامین ها ممکن است بیش از حد مصرف شوند و احتمال دارد یک واکنش نامطلوب و حتی خطرناک نسبت به داروهای گیاهی داشته باشند. مکمل ها می توانند با داروهای تجویزی واکنش نشان دهند.
در بعضی موارد، مکمل ها می توانند اثر دارویی را ضعیف تر کنند. در موارد دیگر، می توانند اثر آن را قوی تر کنند. به عنوان مثال، گل راعی برای کاهش افسردگی استفاده می شود. اما این داروی طبیعی گیاهی می تواند باعث شود که اثر قرص های ضد بارداری از بین بروند و با داروهای سلامت روان تجویزی واکنش جدی داشته باشد.
ترکیب مکمل ها در کنار هم می تواند مشکلاتی ایجاد کند، زیرا گیاهان ممکن است با سایر گیاهان واکنش نشان دهند. مصرف چندین مکمل ممکن است منجر به مصرف بیش از حد ویتامین ها یا مواد معدنی شود. به عنوان مثال، سلنیوم در بسیاری از مکمل های باروری یافت می شود و در اکثر قرص های ویتامین روزانه وجود دارد. مصرف بیش از حد سلنیوم می تواند خطرناک باشد. از آنجایی که شما می توانید مکمل های خود را بدون راهنمایی پزشک مصرف می کنید(اگرچه ابتدا باید با پزشک خود صحبت کنید!)، شاید ندانید که روش درمانی جایگزینی که به کار می برید ممکن است به شما آسیب برساند.

در مکمل های باروی چه چیزی وجود دارد؟
هر مکمل متفاوت است و مهم است که شما قبل از شروع هر کاری برچسب را با دقت بررسی کرده و قبل از شروع هر اقدامی با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا برخی از ترکیبات مکمل باروری یافت می شود.
توجه: این یک مرور مختصر است و همه اثرات مثبت یا منفی را بررسی نمی کند.
ویتامین ها برای باروری:
ویتامین هایی که ممکن است در مکمل باروری پیدا کنید شامل فولات، روی، ویتامین های گروهB، ویتامین های C، ویتامین E ، منیزیم و سلنیوم است. فولات برای جلوگیری از ناتوانی مادرزادی ضروری است، بنابراین مصرف مکمل هایی که حاوی فولات هستند ضروری است، به خصوص اگر از طریق رژیم غذایی خود فولات را به اندازه کافی دریافت نکنید یا فکر می کنید که در معرض خطر بیشتری برای داشتن فرزند با نقص لوله عصبی هستید. بسیاری از پزشکان فولات اضافی را برای بیمارانی که سابقه سقط مکرر دارند، تجویز می کنند. فولات (به عنوان اسید فولیک نیز شناخته می شود) همچنین نقش مهمی در باروری مردان و سلامت اسپرم ها دارد.
آنتی اکسیدان
آمینو اسیدها
کوانزیمQ10
دی هیدرواپی آندروسترون
استیل سیستئین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار