کد خبر: ۸۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از پرداخت ۲۷۷ میلیارد و ۴۵۵ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل به ۲۱ استان کشور خبر داد.

حسین حیدری رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با بیان اینکه، بانک مسکن به عنوان یکی از بانک های عامل و پیشرو در پرداخت تسهیلات حمایتی به استان های سیل زده در ابتدای سال جاری عمل کرده است، به پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، گفت: مطابق با تکلیف پیش­ بینی شده از سوی بانک مرکزی و بسته حمایتی تدارک دیده شده از سوی مدیریت بانک مسکن، تاکنون رقمی معادل 450 میلیارد تومان اعتبار به مدیریت شعب مختلف بانک مسکن در 21 استان جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان ناشی از سیل ابلاغ شده است.
وی ادامه داد: از مجموع اعتبار ابلاغی تا تاریخ 24 مردادماه، رقمی معادل 277 میلیارد و 455 میلیون و 600 هزار تومان تسهیلات در سه قالب مختلف شامل ساخت، بازسازی و کمک هزینه خرید لوازم منزل پرداخت شده است.
به گفته وی سرعت بالای بانک مسکن موجب شده تا با وجود گذشت کمتر از 4 ماه از وقوع سیل، بیش از 61 درصد از اعتبار ابلاغی در قالب تسهیلات در اختیار آسیب دیدگان استان های مختلف کشور قرار گیرد.
وی با بیان اینکه شعب بانک مسکن در استان های مختلف با آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات حمایتی از این گروه در حال فعالیت هستند، اظهار کرد: از میان 21 استان کشور در جریان سیل اخیر آسیب دیده­ اند تاکنون استان های لرستان، گلستان، خوزستان، همدان و مرکزی به ترتیب بیشترین میزان تسهیلات قرض الحسنه را به متقاضیان مراجعه کننده به شعب پرداخت کرده اند.
رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن میزان تسهیلات پرداخت شده در پنج استان نام برده را تشریح کرد و افزود: تاکنون شعب بانک مسکن در استان لرستان رقمی معادل 96 میلیارد و 752 میلیون و 200 هزار تومان، در استان گلستان رقمی معادل 55 میلیارد و 855 میلیون تومان، در استان خوزستان رقمی معادل 30 میلیارد و 350 میلیون تومان، در استان همدان رقمی معادل 21 میلیارد و 429 میلیون تومان و در استان مرکزی رقمی معادل 11 میلیارد و 290 میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کرده­ اند.
وی همچنین روند پرداخت تسهیلات در سایر استان های کشور را مناسب ارزیابی کرد و گفت: میزان اعتبار ابلاغی به شعب بانک مسکن در استان های مختلف بر حسب میزان خسارت ارزیابی شده بوده است. به عنوان مثال استان لرستان با بیشترین میزان خسارت تاکنون بیشترین میزان اعتبار ابلاغی را به خود اختصاص داده است.
وی در عین حال تاکید کرد: روند پرداخت تسهیلات حمایتی در جهت کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر کشور با کمترین دشواری برای متقاضیان در نظر گرفته شده به طوری که متقاضیان آسیب دیده در استان های کشور بتوانند در کمترین زمان ممکن تسهیلات موردنیاز خود را بصورت قرض الحسنه دریافت کنند.
حیدری با اشاره به این موضوع که سرعت پرداخت تسهیلات قرض الحسنه به آسیب دیدگان در استان های مختلف کشور طی هفته های اخیر سرعت بیشتری پیدا کرده است، گفت: در صورت نیاز و اعلام بانک مرکزی، اعتبار ابلاغی برای پرداخت تسهیلات به آسیب دیدگان افزایش پیدا خواهد کرد.

نام:
ایمیل:
* نظر: