کد خبر: ۸۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۷
رئیس کل بانک مرکزی از برنامه جدید این بانک برای حمایت از واحدهای تولیدی خبر داد و گفت: از دو سه هفته آینده این طرح را در نظام بانکی اجرایی می کنیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی در گفت وگوی ویژه خبری اظهار داشت: بعد از شوک ارزی و تورمی که در کشورمان به دلیل تحریم بی سابقه و جنگ اقتصادی تمام عیار رخ داد، اتفاقاتی در اقتصاد رخ داد ولی الان ثبات نسبی در کشور حاکم شده است.

رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه از سال قبل به دنبال افزایش پشتیبانی از تولید بودیم و امسال نیز به صورت جدی رونق تولید را در دستور کار داریم، تصریح کرد: ماهی 50 هزار میلیارد تومان بانک ها به تولید تسهیلات می دهند. برنامه بانک مرکزی افزایش سهم بخش مسکن و صنعت از تسهیلات دریافتی بانک هاست.

وی در پاسخ به برخی اظهارات مبنی بر همراهی بانک مرکزی برای رونق تولید و ... گفت: همراهی بانک مرکزی اینطور نیست که مدام پول چاپ کنیم؛ مسوول اصلی ثبات قیمت ها بانک مرکزی است و رونق فقط به پرداخت پول نیست بلکه باید بهره وری افزایش یابد، تقاضا برای محصولات وجود داشته باشد و ضمن اینکه کالا تولید داخلی باشد و وابستگی به خارج نداشته باشد.

رئیس کل بانک مرکزی تاکید کرد که وظیفه اصلی بانک مرکزی ثبات قیمت ها و حفظ ارزش پول است و اینطور نیست که حمایت از تولید را بعنوان اولین وظیفه بانک مرکزی در نظر بگیریم.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار