کد خبر: ۸۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۳
فصل 1399-1398 رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران از فردا در شهرهای مختلف آغاز می‎شود. این نوزدهمین دوره رقابت‎های لیگ برتر فوتبال ایران به شمار می‎رود. هیجان فوتبالدوستان برای آغاز این فصل از مدت‎ها پیش آغاز شده است.

به گزارش جام‎جم آنلاین ، پرسپولیس و پارس جنوبی جم فردا دیدار افتتاحیه لیگ را برگزار می‏کنند و سپس دیدارهای دیگری نیز برگزار خواهد شد تا رسما شاهد آغاز فصل جدید باشیم.

لیگ نوزدهم قرار است چه چیزی را به فوتبال ایران اضافه کند؟ شاید نگاهی بسیار بدبینانه باشد اما با توجه به اتفاقات پیش از فصل باید گفت که لیگی پر از حاشیه در راه است. لیگی که بار دیگر به طور تمام و کمال نقص‎های فوتبال ایران را به رخ خواهد کشید. فارغ از تمرکز بر روی موضوعاتی همانند کم و کاستی‎های لیگ برتر قصد داریم روی برخی اتفاقات دیگر تمرکز کنیم، اتفاقاتی که به وقوع پیوستن آنها محتمل‎تر از این است که لیگ نوزدهم به پایان برسد! این اتفاقات چه چیزهایی هستند؟ برخی از آنها را به راحتی می‎توان پیش‎بینی کرد.

غوغای نام برانکو

حتی اگر پرسپولیس خوب هم نتیجه بگیرد باز هم نمی‎توان انتظار داشت نام برانکو ایوانکوویچ روی سکوها تکرار نشود. از همین الان برخی از کارشناسان پیش‎بینی می‎کنند که فریاد نام برانکو از روی سکوها یکی از نخستین معضلات پرسپولیس و البته کالدرون در لیگ نوزدهم خواهد بود. تصور کنید که سرخ‎های پایتخت بد نتیجه بگیرند، آنگاه فریاد برانکو برانکو یک ورزشگاه را پر می‎کند. این اتفاقی بد است و قطعا روی روحیه کالدرون اثر می‎گذارد. به نظر می‌رسد مدیران باشگاه پرسپولیس از همین اکنون باید حسابی بوقچی‌های روی سکوها را توجیه کنند در غیراینصورت هیچکس جلودار آنها نخواهد بود.

دردسرهای یک ایتالیایی

آندره‎آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی استقلال هنوز لیگ شروع نشده بود با مشکلات متعددی روبرو شد، مشکلاتی که او را حتی در آستانه جدایی از جمع آبی پوشان قرار دارد. اما نباید انتظار داشت که این مشکلات برای استراماچونی تکرار نشود. بی نظمی‎های مدیریتی در باشگاه استقلال و البته بی پولی‎های بی‎پایان این باشگاه به طور قطع بار دیگر استراماچونی را به مرز ناامیدی خواهد رساند. واقعیت این است که بروز مشکلات مالی در استقلال همیشه امری گریزناپذیر بوده و اینبار قرار نیست تفاوتی حاصل شود.

مصاحبه‎های کاپیتان

اگر 10 مصاحبه اخیر جلال حسینی را مرور کنید در آنها یک محوریت ثابت و اساسی پیدا می‎کنید، محوریتی که در قالب یک جمله مدام تکرار می‎شود. این جمله در تمام مصاحب‎ های جلال حسینی تکرار می شود:‌«نمی‎خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد، نمی‎خواهند پرسپولیس قهرمان شود». واقعیت این است که کاپیتان سرخ‎ها خیلی وقت است دچار این ذهنیت شده که عالم و آدم نمی‎خواهند پرسپولیس نتیجه بگیرد، لابد اگر این چنین نبود الان سرخ‎های پایتخت عنوان قهرمانی آسیا را هم یدک می‎کشیدند!

تعویق

در حالی که فصل جدید لیگ برتر فوتبال ایران از فردا آغاز می‎شود هنوز برخی از باشگاه‎ها استادیوم‎های اختصاصی خود را آماده نکرده‎اند. از سویی خبرهای دیگری به گوش می‎رسد مبنی بر اینکه برخی از باشگاه‎های لیگ برتری فقط تا نیم فصل بودجه دارند. به هر حال به نظر می‎رسد این فصل با معضلی به نام تعویق دیدارهای لیگ برتر مواجه خواهیم بود.

بازگشت علی دایی

علی دایی ماجرایی جنجالی در پایان فصل هجدهم داشت. از اخراج گرفته تا دستور مبنی بر به کار نگرفتن او در تیم‎های لیگ برتری. او در آغاز لیگ نوزدهم جایی در هیچ یک از تیم‎های لیگ برتری نخواهد داشت اما بازگشت او یکی از محتمل‏ترین اتفاقات لیگ برتر است. کافی است که یکی از تیم‎ها خوب نتیجه نگیرد آنگاه آقای گل جهان محتمل‎ترین گزینه برای جانشینی سرمربی همان تیم خواهد بود. البته این را باید مدنظر داشت که دایی به دلیل مشغله‎های متعدد اقتصادی در تیم‎های غیرتهرانی مربی‎گری نمی‎کند بنابراین قابل پیش‎بینی است که او گزینه جانشینی کدام مربیان خواهد بود!

قهر و آشتی در مشهد

یحیی گل‎محمدی سرمربی موفقی برای پدیده به شمار می‎رود. البته او فصل گذشته با اتفاقات مختلفی در تیم مشهدی روبرو شد که مهم‎ترینش مشکلات مالی بود، چیزی که باعث شد او چندین بار در آستانه جدایی قرار بگیرد و در مشهد حسابی ماجراهای قهر و آشتی راه بیفتد. اما پدیده قرار نیست نسبت به فصل گذشته متفاوت باشد. مشکلات همچنان پابرجا خواهد بود و گل‎محمدی هم نشان داده دست به قهرش خیلی خوب است! با این اوصاف باید گفت اتفاقات لیگ هجدهم اینبار در لیگ نوزدهم برای تیم مشهدی تکرار خواهد شد.

بیانیه ، بیانیه، بیانیه

فوتبال ایران از یک لحاظ در فوتبال جهان سرآمد است و خیلی حرفه‎ای به شمار می‎رود و آن هم مربوط می‎شود به صدور بیانیه باشگاه‎ها علیه یکدیگر. فصل گذشته مملو بود از بیانیه‎هایی که باشگاه‎های لیگ برتری علیه یکدیگر صادر می‎کردند و در آن با مظلوم‎نمایی سعی در متهم کردن رقیبان خود داشتند. باید در انتظار بیانیه‎های آتشین لیگ نوزدهم باشیم با این توضیح که باشگاه‎های استقلال، پرسپولیس، تراکتورسازی و سپاهان در زمینه صدور بیانیه حساب جداگانه‎ای نسبت به سایر تیم‎های لیگ برتری دارند.

و دیگر اتفاقات قابل پیش‎بینی

مشکلات داوری، مصاحبه‎های تند و تیز علیه داوران، تنش شدید بین فدراسیون و برخی از باشگاه‎ها ، حضور پررنگ بنگاه‎های شرط‎بندی و دلال‎ها و ... دیگر اتفاقاتی هستند که همیشه رخ داده‎اند و وقوع آنها کاملا قابل پیش‎بینی است. لیگ نوزدهم با همه این اتفاقات – حالا کمتر یا بیشتر- در راه است!

هیلدا حسینی خواه / جام جم آنلاین

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار