کد خبر: ۸۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
یک عینک آفتابی باید مانع 99 تا 100 درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV باید 400 باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند.

انواع مدل های پرکاربرد عینک آفتابی را بشناسید + مشخصات

اکثر مردم تصور می‌کنند آفتاب تنها برای پوستشان مضر است، با این حال آیا می‌دانید اشعه UV خورشید به چشم نیز آسیب می‌رساند؟ عینک آفتابی یک اکسسوری جذاب برای چشم و صورت است که نه تنها استایل شما را خاص می‌کند، بلکه از چشم در برابر اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند. یک عینک آفتابی باید مانع 99 تا 100 درصد از اشعه فرابنفش به چشم شود. همچنین محافظ UV باید 400 باشد تا از برخورد هرگونه اشعه مضر خورشید به چشم جلوگیری کند.

از این رو توصیه می‌کنیم پیش از خرید، استاندارد عینک دودی مردانه و زنانه را بررسی کنید.

عینک آفتابی خلبانی:

عینک آفتابی خلبانی یک مدل عینک دودی کلاسیک است که معمولا فریم فلزی در رنگ‌های متفاوت و عدسی دودی یا صیقلی دارد. بالشتک‌های بینی این مدل عینک آفتابی به گونه‌ای طراحی شده که به سادگی روی بینی قرار بگیرد و مانع برخورد آفتاب به چشم از تمام زوایا می‌شود.

پیش از این خلبان‌ها در پروازهای روز از این عینک استفاده می‌کردند، اما این روزها عینک آفتابی خلبانی در میان جوانان طرفداران بسیاری دارد. چرا که در عین سبکی، بسیار زیبا و کارآمد است.

عینک آفتابی برولین:

فریم عینک آفتابی برولین شباهت بسیاری به ابرو دارد، از این رو این مدل عینک (Browline) نام گذاری شده که در ایران به برولین معروف است. این مدل عینک دودی در دهه 50 و 60 میلادی در بازار وارد شد و همچنان در میان جوان محبوب است.

فریم بالای این عینک دودی ضخیم است و فریم پایینی نازک و ظریف است و در بعضی از مدل‌های این عینک، در قسمت پایین لنز فاقد فریم است. بالشتک‌های بینی عینک آفتابی برولین انعطاف‌پذیر هستند و آسیبی به بینی شما نمی‌رسانند.

عینک آفتابی مربعی کلاسیک:

اگر هنگام خرید عینک آفتابی نمی‌دانید چه مدل عینک مناسب صورت شما است، توصیه می‌کنیم عینک آفتابی مربعی کلاسیک را امتحان کنید. این مدل عینک دودی کلاسیک، فریم ضخیمی دارد که تقریبا مناسب هر مدل صورتی است.

عینک آفتابی مربعی کلاسیک سال‌ها در بازار مورد استقبال خانم‌ها و آقایان در تمام سنین بوده که هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نداده است. شما می‌توانید این مدل عینک دودی را در طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون خریداری کنید. عینک آفتابی مربعی کلاسیک همان مدل عینکی است که هیچ‌گاه محبوبیت خود را از دست نمی‌دهد.

رِی‌بن یک برند مشهور تولید و طراحی عینک آفتابی در دنیا است که عینک آفتابی مربعی کلاسیک را با نام کلاب مستر و ویفر در بازار به فروش می‌رساند.

عینک آفتابی گرد:

اسم عینک آفتابی گرد که به گوشمان می‌رسد به یاد استایل جان لنون خواننده گروه بیتلز می‌افتیم. در واقع استایل او بود که باعث محبوبیت بیشتر این مدل عینک شد. با گذشت زمان و محبوبیت سری فیلم‌ و کتاب‌های هری پاتر، عینک گرد، در دو مدل طبی و آفتابی، باز هم محبوبیت خود را بدست آورد و همچنان در میان جوانان طرفداران مخصوص به خود را دارد.

فریم عینک دودی گرد در سایز بزرگ یا کوچک، ضخیم یا نازک، فلزی یا پلاستیکی در رنگ‌های متفاوت در بازار به فروش می‌رسد. اگر می‌خواهید استایل متفاوتی داشته باشید، عینک آفتابی گرد بهترین انتخاب است.

عینک آفتابی گربه‌ای:

همان‌گونه که از اسم این مدل عینک مشخص است، ایده ساخت فریم عینک آفتابی گربه‌ای از چشمان کشیده گربه است. در دهه 50 میلادی افراد مشهوری همچون مرلین مونرو و آدری هپبورن باعث محبوب شدن این مدل عینک دودی جذاب شدند.

این مدل عینک مناسب خانم‌های شیک‌پوشی است که دوست دارند استایل خاص و متفاوتی داشته باشند. همچنین در میان مدل‌ و فشن فرانسوی، عینک آفتابی دخترانه و زنانه گربه‌ای محبوب‌تر است.

عینک آفتابی مستطیلی:

طرح عینک آفتابی مستطیلی کمی قدیمی است و این روزها کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال برخی از دوستداران مد و فشن همچنان به مدل‌ عینک آفتابی مستطیلی علاقه دارند.

این مدل عینک دودی استایل کلاسیک و مدرن دارد که بیشتر کوهنوردان از عینک آفتابی مستطیلی استفاده می‌کنند، چرا که مانع برخورد نور خورشید در زوایای گوناگون به چشم می‌شود.

فریم عینک دودی مستطیلی به صورت ضخیم و باریک مورد استفاده قرار می‌گیرد و هر یک استایل شما را متمایز می‌کند. بعضی از عینک دودی‌های مستطیلی فریم بسیار باریکی دارند که در این مدل عینک آفتابی، تنها لنز عینک مشخص است.

عینک آفتابی مدرن:

عینک آفتابی مدرن، مدل‌های نامتعارفی هستند که در گذشته در فشن شو یا فرش قرمز مورد استفاده قرار می‌گرفتند. با این حال این روزها جوانان تمایل دارند در استایل کژوال و خیابانی از این مدل عینک‌ها استفاده کنند و استایل متفاوتی داشته باشند.

این مدل عینک‌ها مورد پسند عموم و مناسب تمام فرم‌های صورت نیست. از مدل‌های معروف عینک‌های فشن و مدرن می‌توان به عینک لوزی، مثلثی یا نامتقارن اشاره کرد. روی فریم بعضی از این عینک‌ها نگین یا گل قرار دارد. امروزه فروشگاه‌های خرید اینترنتی لباس و اکسسوری یک راه بی دردسر برای خرید انواع عینک آفتابی و لوازم جانبی مانند بند عینک تزئینی و جاعینکی می‌باشد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار