کد خبر: ۸۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۹
روحانی:
روحانی با بیان اینکه اگر مذاکرات با ۱+۴ موفق باشد می تواند شرایط را عوض کند، گفت: اگر گفتگوها ناموفق باشد، به مسیر خود ادامه خواهیم داد. رئیس جمهور هم چنین افزود: آمارها نشان می دهد از اردیبهشت ماه امسال، تورم نقطه به نقطه و ماهانه رو به کاهش است.

نرخ تورم رو به کاهش است

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات صورت گرفته در کمک به آسیب‌دیدگان زلزله کرمانشاه در سال ۹۶ و سیل سال ۹۸، از استمرار خودکفایی در برخی بخشها از جمله در تولید گندم خبر داد و تاکید کرد: به‌رغم تحریمها، در ذخیره و تأمین کالاهای اساسی در شرایط خوب و اطمینان بخشی قرار داریم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در دیدار اعضای هیات دولت با حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی به نوسانات در بازار کالا و ارز در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: با وجود تلاشهای همه‌جانبه آمریکا برای جلوگیری از صادرات و واردات کالا، توانستیم در بازار تعادل و ثبات ایجاد کنیم.

رئیس‌جمهور با تجلیل از صبر و مقاومت ملت ایران در برابر فشارها گفت: امروز در سطح جهانی امریکا به عنوان یک پیمان‌شکن منزوی شناخته می شود و از لحاظ حقوقی، اولین بار در دو نوبت امریکا را در مجامع حقوقی جهانی محکوم کردیم.

روحانی تحریمهای آمریکا را اقدامی تروریستی دانست و خاطرنشان کرد: امروز امریکا دست به تروریسم اقتصادی علیه همه ملت ایران و کودکان و زنان و مردان ایرانی زده است.

رئیس جمهور با اشاره به گامهای متقابل ایران در کاهش تعهدات برجامی گفت: مسیر صحیح و درستی را در کاهش تعهدات انتخاب، و تأکید کرده‌ایم صبر ما حدی دارد و در برابر بی‌تعهدی آنها نمی توانیم تعهد کامل بپذیریم.

روحانی با بیان اینکه اگر مذاکرات با ۱+۴ موفق باشد می تواند شرایط را عوض کند، گفت: اگر گفتگوها ناموفق باشد، به مسیر خود ادامه خواهیم داد.

رئیس جمهور افزود: قدرتهای جهانی می‌دانند که در صورت تحریم کامل نفت و به صفر رساندن صادرات نفت ایران، آبراههای بین المللی نمی تواند امنیت سابق را داشته باشد، بنابراین فشار یکجانبه علیه ایران نمی تواند به نفع آنها باشد و امنیت‌شان را در منطقه و جهان تضمین نمی کند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات بانک مرکزی و بخش اقتصادی دولت برای ایجاد آرامش در بازار گفت: قیمت ارز تا حدی متعادل شده، ضمن اینکه نسبت به تأمین کالاهای اساسی و ضروریات زندگی مردم اطمینان داریم.

رئیس جمهور افزود: آمارها نشان می دهد از اردیبهشت ماه امسال، تورم نقطه به نقطه و ماهانه رو به کاهش است.

روحانی سیاست دولت را فروش فرآورده های نفتی به جای فروش نفت خام اعلام کرد و افزود: برای این کار پالایشگاه های موجود را توسعه داده و پالایشگاه های جدید ایجاد خواهیم کرد.

رئیس‌جمهور گفت: در قدم اول توانستیم در زمینه نفت گاز و گازوییل خودکفا شویم و به صادرات برسیم و امروز هم در زمینه بنزین خودکفا شده و بنزین صادر می کنیم.

روحانی ادامه داد: باید مصرف بی رویه بنزین را کاهش دهیم که چارچوب مناسبی را در شورای عالی هماهنگی اقتصادی برای این هدف، تصویب کرده‌ایم.

رئیس‌جمهور با اشاره به دستور رهبر انقلاب درباره تغییر و اصلاح ساختار بودجه خاطرنشان کرد: هر چند در این مورد مقداری تأخیر داریم اما تحریم فرصتی برای تغییر ساختار بودجه به وجود آورده است.

روحانی از کاهش بیکاری خبر داد و با اشاره به توسعه نقش‌آفرینی شرکتهای دانش‌بنیان گفت: گردشگری نیز ۴۳ درصد نسبت به سال قبل بیشتر و حدود ۳۰۰ هزار اشتغال در این حوزه ایجاد شده است.

رئیس‌جمهور با اشاره به تحول در روستاها در زمینه آب، برق، راه، بهداشت و درمان و ارتباطات اظهارداشت: روزانه ۲۰ روستا به شبکه ملی اطلاعات و ۱۰ روستا به گاز وصل می شود، ضمن اینکه هر هفته ۳۰ روستا به آب اشامیدنی متصل می شود.

روحانی با اشاره به توجه ویژه دولت به قشر ضعیف و تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی گفت: همه موفقیتهای دولت تا امروز در سایه لطف خدا، هدایت رهبری و حضور و حمایت مردم بوده و اگر این سه نبود، ناتوان تر از آن بودیم که در برابر یک توطئه عظیم جهانی کشور را اداره، و نیازهای مردم را تأمین کنیم.

رئیس‌جمهور با اشاره به ضرورت هم‌افزایی هر سه قوه تأکید کرد: اگر همه دستگاهها در کنار هم قرار بگیریم و همدیگر را یاری کنیم، با شتاب بیشتر از تحریمها عبور می کنیم، حل مشکلات مردم سریع تر می شود و آمریکا را به زانو در خواهیم آورد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار