کد خبر: ۸۰۸۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۱۰
لیگ برتر نوزدهم بالاخره امروز (پنج شنبه) ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و در بازی افتتاحیه این رقابت‌ها پرسپولیس، قهرمان سه فصل اخیر فوتبال ایران به مصاف پارس جنوبی می‌رود تا کش‌مکش فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با تیم‌های لیگ برتری و مسئولان ورزش بر سر رعایت استانداردهای AFC مبنی بر شماره گذاری صندلی‌ها، بلیط فروشی اینترنتی، نصب دوربین و گیت الکترونیکی در ورزشگاه‌ها به پایان رسد.

رونمایی از پرسپولیس کالدرون در افتتاحیه لیگ نوزدهم

فصل جدید فوتبال ایران با برگزاری چهار دیدار آغاز می‌شود و در بازی افتتاحیه قهرمان سه دور اخیر لیگ برتر به میدان می‌رود.

لیگ برتر نوزدهم بالاخره امروز (پنج شنبه) ۳۱ مرداد آغاز می‌شود و در بازی افتتاحیه این رقابت‌ها پرسپولیس، قهرمان سه فصل اخیر فوتبال ایران به مصاف پارس جنوبی می‌رود تا کش‌مکش فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ با تیم‌های لیگ برتری و مسئولان ورزش بر سر رعایت استانداردهای AFC مبنی بر شماره گذاری صندلی‌ها، بلیط فروشی اینترنتی، نصب دوربین و گیت الکترونیکی در ورزشگاه‌ها به پایان رسد.

با توجه به همین الزام، طبق اعلام سازمان لیگ برخی از تیم‌ها به علت رعایت نکردن الزامات، نمی‌توانند در خانه میزبان رقبای خود باشند و تا تکمیل شدن ورزشگاه‌ها باید در استان دیگری به میدان بروند.

البته سازمان لیگ همچنان در انتظار آماده سازی برخی از ورزشگاه‌ها است و به جز چند ورزشگاه از جمله آزادی و امام علی (ع) سیرجان، مجوز میزبانی سایر ورزشگاه ها صادر نشده است و آن‌ها کماکان در حال آماده سازی هستند تا در آخرین لحظات در شهر خودشان میزبانی کنند.

در روز نخست این رقابت‌ها و در صورت آماده سازی همه ورزشگاه‌ها، چهار دیدار در تهران، اصفهان، مسجدسلیمان و سیرجان برگزار می‌شود.

پرسپولیس – پارس جنوبی/ ورزشگاه آزادی، ساعت: ١٩:١٠

پرسپولیس بعد از چهار سال، لیگ برتر را بدون برانکو آغاز می‌کند و همین موضوع بزرگترین تغییر در باشگاهی است که با اقتدار توانسته قهرمانی سه فصل اخیر فوتبال ایران را به دست آورد. هواداران پرسپولیس کماکان امیدوار هستند کالدرون، سرمربی آرژانتینی جدید این تیم جانشین مناسبی برای برانکو باشد.

سرمربی آرژانتینی که تقریبا بعد از جدایی برانکو هدایت این تیم را بر عهده گرفت، انتخاب‌های خاص خودش را هم داشت و در برخی موارد در جذب بازیکن سخت‌گیری نشان داد. او با استقبال از بازگشت وحید امیری و تمدید قرارداد بشار رسن، به ناچار به دلیل وجود بازیکن اضافه، روی نام سروش رفیعی و شایان مصلح خط قرمز کشید تا با ستاره‌های تیمش بدون تعارف عمل کند.

رونمایی از پرسپولیس کالدرون در افتتاحیه لیگ نوزدهم

بعد از حفظ بیرانوند در درون دروازه، جذب کنعانی زادگان و تمدید قرارداد محمد نادری و بازگشت حسین ماهینی و محمد انصاری از مصدومیت در خط دفاعی، جذب فرشاد احمدزاده و وحید امیری و تمدید قرارداد بشار رسن در خط هافبک و همچنین خرید جونیور براندائو در واپسین روزها در خط حمله، آماده شروع لیگ برتر است و یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های این فصل محسوب می‌شود.

بدون شک کمال کامیابی‌نیا به علت عمل جراحی روی کتفش در این بازی مصدوم است و احتمالا جونیور هم به علت کمبود زمان و شرکت دیرهنگام در تمرینات در این دیدار حضور ندارد.

در سوی دیگر این میدان شرایط چندان مناسب نیست. پارس جنوبی در سومین فصل حضورش در لیگ برتر و رسیدن به جزیره ثبات، دست به تغییرات زد. فراز کمالوند با تفکرات قدیمی خود که علاقه مند به جذب بازیکنان و شاگردان سابق خودش دارد، جانشین مهدی تارتار شد اما بی‌پولی‌های پارس جنوبی عرصه را برای این مربی و بازیکنانش تنگ کرده است.

پارس جنوبی از چند هفته قبل تمرینات خوبی را پشت سر نگذاشته و برخلاف سایر تیم‌ها، وضعیت در این تیم مناسب نیست و حتی زمزمه‌هایی مبنی بر عدم حضور بازیکنان پارس جنوبی در زمین مسابقه داشت که در نهایت مدیرعامل و سرمربی این تیم از برگزاری بازی خبردادند تا موقتا مشکل به خاطر این دیدار حل شود.

خبر خوب درباره این مسابقه آماده بودن ورزشگاه آزادی است و هواداران پرسپولیس و پارس جنوبی می‌توانند در زمان مناسبی به دیدن افتتاحیه لیگ برتر بنشینند.

گل گهرسیرجان - نساجی قائم شهر/ ورزشگاه امام علی (ع) سیرجان، ساعت: ١٩:٤٥

فوتبال کرمان بعد از دوران موفق مس در لیگ برتر یک بار دیگر با تیمی صنعتی از سیرجان به لیگ برتر بازگشته و مربی کهنه کار کروات سکان هدایت این تیم را برای رسیدن به لیگ برتر برعهده گرفت. وینگو بگوویچ که سابقه طولانی در فوتبال ایران دارد و روزگاری هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، در فصل نقل و انتقالات به واسطه وضعیت مالی خوب تیمش، به اهدافش دست یافت و یکی از آماده ‌ترین تیم‌ها را دارد.

وینگو با شناخت کامل از فوتبال ایران و جذب بازیکنان جوان و مستعد لیگ دسته یک و سایر بازیکنان جوان لیگ برتر که تاکنون کمتر به آن‌ها میدان داده شده، در صدد تثبیت حضور تیمش در لیگ برتر است.

این تیم به واسطه داشتن ورزشگاه جمع و جور در شهر سیرجان که استانداردهای لیگ برتر را هم داراست، می تواند در نخستین بازی لیگ برتر میزبان هواداران مشتاقش باشد.

نساجی قائم شهر، تیمی که به در نخستین تجربه لیگ برتری خود در سال گذشته عملکرد نسبتا خوبی را به خصوص در بازی‌های داخل خانه ارائه کرد، در این فصل با رضا مهاجری کار را آغاز کرده است؛ مربی‌ای که در تیم‌های سابق خود عملکرد خوبی را تجربه کرده و همواره جزو تیم‌های میانی لیگ برتر محسوب شده است.

اما تنها نگرانی مهاجری برای این دیدار صادرنشدن کارت بازی برخی از شاگردانش است و این احتمال وجود دارد که آن‌ها با دست و پای بسته به میدان بروند اما انتظار می‌رود مسئولان سازمان لیگ با این تیم همکاری کنند و نساجی با قدرت در نخستین بازی خودش حاضر شود.

ذوب آهن – سایپا/ ورزشگاه فولادشهر (احتمالی)، ساعت: ٢٠:١٥

آخرین نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا که چند روز قبل از مسابقات حذف شد، اکنون آماده شروع لیگ برتر و جبران نتایج ضعیف در نیم فصل نخست فصل گذشته است. ذوب آهن در نیم فصل دوم لیگ برتر به همراه علیرضا منصوریان نتایج درخشانی را کسب کرد و به عنوان یکی از بهترین تیم‌ها نیم فصل دوم معرفی شد.

آن‌ها در این فصل برای حضور قدرتمند در لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا آماده شدند که در تورنمنت آسیایی خود موفق نبودند و در فصل جدید تمرکز خود را روی رقابت با مدعیان قهرمانی منعطف خواهند کرد. البته منصوریان چند بازیکن برجسته خود را از دست داده که پر کردن جای خالی این بازیکنان به این راحتی‌ها میسر نیست که می توان به رشید مظاهری، حسینی، اوساگونا و ... اشاره کرد اما بازگشت بازیکنان سرباز تیم از تراکتور خبر خوبی برای اصفهانی‌ها محسوب می‌شود.

با این حال غیبت علیرضا منصوریان روی نیمکت ذوب آهن در هفته نخست لیگ برتر چالش مهمی محسوب می‌شود. او به علت اتفاقات فصل گذشته از روی سکوها تیمش را همراهی می کند.

رقیب ذوب‌آهن در نخستین بازی سایپا است که با ابراهیم صادقی گام به لیگ نوزدهم گذاشته است و در صدد موفقیت مربی است. نکته بارز درباره سایپا حضور این تیم در نیمه نخست جدول است. سایپا علاوه بر حضور مداوم در تاریخ لیگ برتر، سابقه قهرمانی در این مسابقات را دارد و به همین منظور اهداف فراتر از سقوط نکردن به لیگ دسته یک و یا حضور در نیمه‌های جدول را دنبال می کند.

ابراهیم صادقی با پیروزی تیمش مقابل پرسپولیس و شاهین شهرداری بوشهر در جام شهداء، آمادگی بالای خود را نشان داد. آن‌ها یکی از تیم‌هایی بودند که به سرعت تمرینات آماده‌سازی و جذب بازیکنان را آغاز کردند و آمادگی مطلوبی برخوردار هستند.

مسئولان ذوب ضمن آماده‌سازی این تیم، مشغول آماده‌سازی ورزشگاه فولادشهر و رعایت الزامات سازمان لیگ هم هستند. این تیم با رعایت الزام ابلاغ شده، در حال ساختن سکوهای جدید در فضای خالی پشت یکی از دروازه‌های فولادشهر است تا گنجایش سکوهای ورزشگاه نیز افزایش یابد. تاکنون سازمان لیگ مجوز برگزاری بازی در این ورزشگاه را صادر نکرده اما زمزمه‌هایی مبنی بر آماده سازی ورزشگاه شنیده می‌شود.

نفت‌ مسجدسلیمان – تراکتور/ ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان (احتمالی)، ساعت: ٢٠:١٥

چهارمین بازی امروز را دو تیم دارا و ندار لیگ برتری برگزار می‌کنند. نفت مسجدسلیمان جزو تیم‌های طبقه ضعیف لیگ برتر محسوب می‌شود و از بضاعت مالی بالایی برخوردار نیست. کمااینکه در فصول گذشته با مشکلات مالی دست و پنجه نرم کرده است.

آن‌ها در این فصل با مهدی تارتار لیگ برتر را آغاز می کنند و برخلاف فصول قبل وضعیت بهتری دارند که هواداران این تیم را امیدوار کرده است. نفت در فصل نقل و انتقالات دیرتر از سایر تیم‌ها عمل کرد اما وضعیت به گونه‌ای است که نگرانی‌ها را کاهش داده است.

مهم‌ترین اقدام این تیم در فصل آماده‌سازی، تجهیز ورزشگاه شهید بهنام محمدی مسجد سلیمان است که قدیمی‌ترین ورزشگاه چمن کشور محسوب می‌شود و از سن و سال بالایی برخوردار است اما با اقدام به موقع مسئولان این تیم ورزشگاه آماده میزبانی از لیگ برتر شده است و امروز می‌تواند از تراکتور در حضور هواداران پرشور خود پذیرایی کند.

تراکتور در ماه‌های اخیر تغییرات متعددی را تجربه کرد و اکنون از حیث نام و نشان و حتی سرمربی تیم هم با فصل گذشته زمین تا آسمان تغییر کرده است.

مالک متمول تراکتور برای گزینه سرمربیگری دست روی مربی باتجربه ترکیه‌ای یعنی مصطفی دنیزلی گذاشت و او را به تبریز آورد تا هواداران را با تیمش همراه کند. با آمدن دنیزلی، بازیکنان بزرگ تیم هم از جمله مسعود شجاعی و اشکان دژاگه در تبریز ماندنی شدند تا با خرید چند بازیکن داخلی و خارجی صاجب نام، تمریناتش را ادامه دهد.

در ادامه نام تراکتورسازی به تراکتور تقلیل یافت و لوگوی تیم هم با طرحی جدید و با حضور هواداران رونمایی شد که در این مراسم بازیکنان تراکتور با لباس جدید تیم مقابل هواداران قرار گرفتند تا همه چیز دست به دست هم دهد و اکنون تراکتور بدون مشکل پای به نخستین میدان مسابقه در لیگ نوزدهم بگذارد.

سایر بازی‌های هفته نخست لیگ برتر:

جمعه، یک شهریور ۱۳۹۸

ماشین‌سازی‌تبریز - استقلال/ ساعت: ١٨:٠٠

پیکان - شهر خودرو/ ساعت: ١٩:١٠

فولاد - صنعت نفت آبادان/ ساعت: ٢٠:١٥

شاهین شهرداری بوشهر - سپاهان/ ساعت: ٢٠:١٥

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار