کد خبر: ۸۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
رئیس جمهور اظهار کرد: باور ۳۷۳ از سامانه S ۳۰۰ قوی تر و به سامانه S ۴۰۰ بسیار نزدیک است. این سامانه هدیه بسیار بزرگی از سوی نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای مردم ما بود.

روحانی: سامانه باور ۳۷۳ قوی‌تر از سامانه S۳۰۰ است

رئیس جمهور گفت: سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ هدیه‌ای از سوی نیروهای مسلح به ملت ایران بوده و از سامانه S۳۰۰ قوی‌تر است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز صنعت دفاعی با اشاره به این که هر ساله صنعت دفاعی هدایای بسیار ارزشمندی به ملت ایران می‌دهد، اظهار کرد: سال گذشته جنگنده کوثر رونمایی شد، در طول سال هم چند زیردریایی و ناوچه جدید رونمایی شد و امروز هم سامانه پدافند هوایی باور ۳۷۳ رونمایی و به سامانه پدافندی کشور الحاق شد.

وی با بیان اینکه این سامانه بسیار ارزشمند است، اظهار کرد: باور ۳۷۳ از سامانه S ۳۰۰ قوی تر و به سامانه S ۴۰۰ بسیار نزدیک است. این سامانه هدیه بسیار بزرگی از سوی نیروهای مسلح و وزارت دفاع برای مردم ما بود.

رییس جمهور با اشاره به توطئه‌های آمریکا از سال ۹۶ علیه کشورمان خاطرنشان کرد: در آغاز آنها برای جنگ روانی و سیاسی برنامه ریزی کردند و سپس بر روی جنگ اقتصادی. علامت‌هایی هم در سال های ۹۶ و ۹۷ دریافت کردند که شاید مشوق آنها در این توطئه بود، اما ما هیچگاه در برابر توطئه‌ دشمنان نه غمناک شدیم و نه دل ما گرفت؛ ما با روحیه لازم در برابر توطئه‌ها ایستادیم.

روحانی ادامه داد: در سال ۹۶ آنها از طریق  عوامل‌شان موفق شدند اغتشاشاتی در تهران و برخی از شهرستان‌ها به راه بیندازند و تصور می‌کردند که یک اغتشاش چند ماهه را کلید زدند، اما با تدبیر همه مسوولان و نیروهای امنیتی و انتظامی این حرکت در ۵ روز در هم پیچیده شد و موفقیتی بزرگی برای جمهوری اسلامی ایران در برابر توطئه‌های بیگانگان بدست آمد.

رئیس جمهور با بیان این که در سال ۹۷ آمریکا با خروج از برجام فشار اقتصادی را کلید زد، گفت: خروج از برجام به معنای عهدشکنی و زیرپا گذاشتن مقررات بین المللی و تروریسم اقتصادی است. آمریکا به خیال اینکه می‌تواند ایران را با تحریم در فشار قرار دهد همه ننگ‌ها را به جان خرید؛ زیرا فکر می‌کرد ظرف چند ماه موفق می‌شود.

رئیس جمهور اظهار کرد: سال گذشته در حاشیه اجلاس سازمان ملل یکی از سران معروف اروپایی در جلسه خصوصی به من گفت که با رئیس جمهور آمریکا ملاقات کرده و رئیس جمهور آمریکا به او گفته که شما اروپایی ها سه ما صبر کنید و با ایرانی‌ها در برنامه‌های اقتصادی مشارکت نکنید و در تحریمی که ما انجام دادیم به ما کمک کنید، سه ماه دیگر نظامی به نام جمهوری اسلامی ایران در منطقه نخواهد بود.

وی تصریح کرد: البته آن آقا نیمه شوخی و نیمه جدی این موضوع را بیان کرد. بنده خندیدم و به او گفتم آن آقایی که این ادعا را کرده خودش خواهد رفت. حزبش هم از قدرت خواهد رفت، اما جمهوری اسلامی ایران برای صدها سال دیگر مستحکم تر از امروز باقی خواهند ماند. همچنین گفتم امتحانش آسان است شما سه ماه دیگر تماس بگیرید تلفنی صحبت کنیم، معلوم می‌شود.

روحانی افزود: امروز یک سال از آن زمان گذشته است، سال گذشته یعنی در سال 97 توطئه‌ اقتصادی را علیه ما طراحی کردند که تا حدی مردم را نگران کرد و عدم تعادلی را در بازار به وجود آورد؛ اما در عین حال مردم ما با همه آگاهی و هوشیاری‌شان مقتدرانه مقاومت و ایستادگی کردند و امسال یعنی در سال 98 که تحریم آمریکا از سال قبل و از هر زمان دیگری شدیدتر شده است تمام امکاناتش را علیه ایران به کار گرفته است. واقعا جالب است یک ابرقدرتی در دنیا سازمان سیا، خزانه داری، وزارت خارجه و نیروهای امنیتی‌اش و همه جاسوسانش را در منطقه بسیج کرده تا ببیند چه کشتی وارد ایران می‌شود و چه کشتی از بندر ما فاصله می‌گیرد.

رئیس قوه مجریه بیان کرد: هیچ وقت آمریکا را ضعیف‌تر، مهجورتر و منزوی‌تر از لحاظ سیاسی و حقوقی در تاریخ به یاد ندارم. همین پریروز دیدیم که آمریکا به شورای امنیت رفت و غم و غصه سال آینده خودش را اظهار کرد و گفت که اگر برجام بماند طبق آن و بر اساس قطعنامه 2231 سال آینده تمام تحریم‌های تسیلحاتی علیه ایران برداشته می‌شود و ایران می‌تواند علنا سلاح بفروشد و بخرد و این تنگنایی که سالها بود برای ایران درست کرده بودند، از پیش روی ایران برداشته می‌شود.

وی ادامه داد: دیدیم که با چه غم و غصه‌ای وزیر خارجه آمریکا این مسئله را اظهار کرد و علیه برجام و ایران حرف زد، اما حتی یک نفر در شورای امنیت با آمریکا موافق نبود، آمریکا خودش را از این بیچارگی بیشتر در تاریخ ندیده بود.

رئیس جمهور کشورمان همچنین یادآور شد: در اوایل مهر سال گذشته در شورای امنیت رئیس جمهور آمریکا حضور یافته و صحبت کرده و همه 14 عضو با آمریکا مخالفت کردند. همچنین او در مجمع عمومی سازمان ملل حضور یافت و همه به او لبخند تمسخر آمیز زدند. هیچ وقت در  تاریخ آمریکا نبوده که رئیس جمهورش در مجمع عمومی سازمان ملل حضور بیابد و همه نماینده‌های دنیا به چهره او لبخند تمسخر بزنند.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین آمریکا پیروز نیست شکست خورده است ما موفق این میدان هستیم و امروز تمام شاخص‌های داخلی اعم از اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی به ما می‌گوید که وضع ما امروز از سال گذشته در این موقع به مراتب بهتر است، آرامش مردم بیشتر و ثبات بازار اقتصادی بیشتر است و این مسئله را هم آمار نشان می‌دهد و همچنین صادرات غیر نفتی ما این را می‌گوید؛ البته صادرات غیر نفتی ما در ماه اول پایین و در ماه های دوم و سوم افزایش داشته است. همچنین بورس این مسئله را تایید می‌کند که بیش از 140 درصد رشد در چند ماه اخیر داشته و همچنین فعالیت‌های دیگر اقتصادی ما این واقعیت را پیش‌روی ما می‌گذارد.

روحانی اظهار کرد: در همه این شرایطی که برای ما به وجود آوردند در یک سال گذشته ما 11 سد ملی افتتاح کردیم، 30 تصفیه خانه فاضلاب و 6 تصفیه خانه بزرگ آب را افتتاح کردیم، چند هزار مگاوات به برق ما افزوده شد که در تاریخ انقلاب چه قبل و چه بعد از آن افزایش داشته و ما بالاترین صادرات برق و گاز را به کشورهای همسایه داریم، همچنین در فرآورده‌های نفتی نیز این گونه است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار