کد خبر: ۸۰۹۵۶
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷
وقتی پای نامبارک فساد و رانت‌بازی به کلیدی‌ترین مکان قانونگذاری کشور یعنی مجلس باز شده است و این روزها شاهد شنیدن خبرهای ناگوار از دستگیری نمایندگان به گوش می‌رسد، چرا باید از شنیدن فساد اداری در میان مدیران ادارات کردستان انگشت تعجب به دهان بگذاریم؟؟!!.

خبرگزاری فارس استان کردستان/محمد قادرمرزی؛ متاسفانه این روزها داشتن رتبه اول فساد و سوءاستفاده از موقعیت اداری استان کردستان نه تنها موجبات نگرانی آحاد مردم را بوجود آورده، بلکه به یکی از کلیدی‌ترین مباحث سیاسی روز نیز تبدیل شده است.

جدای از متهم‌کردن یک جناح خاص سیاسی، قطعا پیامدهای چنین معضل سیاسی برای سال‌های متمادی پیشرفت و توسعه استان را تحت‌الشعاع قرار خواهد داد که مهم‌ترین خروجی آن عدم تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در استان خواهد بود.

واقعیت امر این است که هیچ جناح و گروه سیاسی از این فساد موجود در کالبد اداری استان قطعا متنفع نخواهد شد؛ لذا می‌طلبد تا تمامی جناح‌ها و گروه‌های سیاسی در استان با هم‌اندیشی و آسیب‌شناسی نسبت به این قضایا ورودی جدی و موثر داشته باشند، بی‌گمان نصب اتیکت فساد اداری بر سرزمین مجاهدت‌های خاموش جفای بزرگ و به هیچ عنوان زیبنده نیست.

هر چند که مدینه فاضله دانستن سیستم اداری استان کردستان یک اشتباه استراتژیک است، پس نباید تمامی مدیران سیستم اداری استان را با یک نگاه احساسی با طعم سیاسی مبرا از هر نوع فساد، سوءاستفاده و یا آلودگی دانست.

وقتی پای نامبارک فساد و رانت‌بازی به کلیدی‌ترین مکان قانونگذاری کشور یعنی مجلس باز شده است که این روزها شاهد شنیدن خبرهای ناگوار از دستگیری نمایندگان به گوش می‌رسد، حتی نمایندگان مردم که می‌بایست حافظ قانون و قانونمداری باشند، خودشان نیز پایشان به این بازی خطرناک فساد اداری و رانت باز شده است، وقتی فساد و سوءاستفاده از موقعیت در یک مجلس قانونگذاری چنین بی‌رحمانه رسوخ  می‌کند، چرا باید از شنیدن فساد اداری در میان مدیران ادارات کردستان انگشت تعجب به دهان بگذاریم؟؟!!.

توسعه‌نیافتگی استان کردستان یک امری بسیار عینی و ملموس است، بی‌گمان اگر فساد اداری و سوءاستفاده‌های نابجا از موقعیت‌های اداری نبود، قطعا شاهد این مصیبت بزرگ توسعه‌نیافتگی نبودیم، پس بجای شاخ و شونه‌های سیاسی کشیدن نسبت به همدیگر، نیاز است تا ریشه‌های فساد را برای همیشه بخشکانیم، پیشرفت و توسعه در هر منطقه یا استانی فراتر از جناح‌بندی و بازی‌های سیاسی است، زمانی که نگاه به توسعه یک نگاه سیاسی باشد، بی‌گمان مولودش همین فساد و رانت خواهد بود.

اگر امروزه قوه قضائیه در این دوره جدید با اقتدار و بدون حب و بغض سیاسی عزمش را در جهت مبارزه با یقه‌سفیدها و مفسدها جزم کرده است، لازم است تا دولت هم با مبارک دانستن این اقدام مجال را برای عرض اندام مفسدان اقتصادی تنگتر نمایند، زیرا مفسد اقتصادی اصلاح‌طلب و اصولگرا ندارد، یک مفسد اقتصادی با هرگونه طرز تفکر سیاسی را باید بزرگترین خائن به مملکت و نظام دانست.

 اما سخنی با استاندار محترم کردستان، جناب مرادنیا؛ بجای موضع‌گیری‌های تند و انکار قضیه وجود فساد و سوءاستفاده از موقعیت اداری در کردستان، بی‌گمان نیاز است تا سریعا قبل از ورود قوه قضائیه با هم‌اندیشی کمیته‌ای را با حضور کارشناسانی از تمامی جریان و طیف‌های سیاسی تشکیل و خودتان پیشقدم شوید تا مدیران فاسد در سیستم اداری استان را شناسایی و بدون هرگونه تعارف سیاسی آنان را جهت مجازات به سیستم قضایی معرفی نمایند.

مگر فساد و سوءاستفاده اداری در میان مدیران دارای شاخ، دم و یا نمادی خاص است؟ بی‌گمان برای روشن‌تر شدن این داستان لازم است تا توجه استاندار را به یک آدرس واضح و شفاف در فساد اداری برخی از مدیران و یا نمایندگان مردم بدون در نظر داشتن هر گونه تفکر سیاسی جلب می‌نمایم.

متاسفانه در همین استان کردستان برخی مدیران و یا نمایندگان مردم هستند که اگر خداوند عزوجل بدون بازنشسته کردن آنان، فقط صدسال عمر مدیریتی و نمایندگی به آنان هم عطا می‌کرد و در این صد سال هم ماهیانه صدمیلیون تومان ناقابل حقوق نجومی دریافت کرده باشند، بدون شک حتی با صد سال مدیریت و نمایندگی و ماهیانه هم صد میلیون تومان صاحب این همه ثروت و ملک و املاک رنگین‌کمان و مالک این همه ثروت بادآورده نمی‌شدند.

اما یک سوال، آیا این جنس مدیران، جزئی از مدیران فاسد و سوءاستفاده کننده نیستند؟ پس اگر کردستان را صاحب مدال برتر در فساد اداری دانسته‌اند، بجای هر گونه نزاع سیاسی بیائیم داشته‌های بسیار نجومی برخی از مدیران را قبل و بعد از مدیرشدن بررسی کنید، شاید آنوقت تا حدودی قانع می‌شدیم که کردستان هم در داشتن فساد اداری و سوءاستفاده از موقعیت در سطح کشور باید مطرح باشد.

اما سخن پایانی با استاندار کردستان، جناب مرادنیا مردمان این دیار مردمانی وفادار، بافرهنگ و قدرشناس هستند، اگر در مقابل فساد برخی از مدیران در هر دوره حاکمیتی سکوت کرده‌اند، سکوتشان دلیلی بر رضایتشان از عملکرد مدیران و نمایندگانشان نیست، بلکه بزرگترین دلیل همان داشتن فرهنگ بالا و نجابتشان می‌باشد.

شما هم در این روزهای باقی‌مانده به پایان عمر مدیریت در استان، بیایید نگاه سیاسی و ستادی را در انتصاب مدیران را حذف و در جهت تسهیل در توسعه و پیشرفت استان بر اصل شایسته‌سالاری بدون نگاه سیاسی در انتصابات مدیریتی تمرکز کنید.

اگر امروزه متاسفانه استان کردستان را حائز چنین رتبه‌ای را در فساد اداری می‌دانند، بی‌گمان حاصل آن دادن پست‌های حساس مدیریتی بصورت فله‌ای و بدهکاری ستادی با نگرش سیاسی به برخی افراد ناکارآمد و یا اینکه حضور بیش از چندین سال برخی از مدیران بر کرسی مدیریتی است.  

انتهای پیام/2330/70

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار