کد خبر: ۸۱۰۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵
مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) با اشاره به روند آزادسازی سهام عدالت گفت: بازار سرمایه برای آزادسازی سهام عدالت آمادگی دارد اما برای ادامه مسیر نیاز به تصمیم مجلس است.

آمادگی بورس برای آزادسازی سهام عدالت

مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه(سمات) با اشاره به روند آزادسازی سهام عدالت گفت: بازار سرمایه برای آزادسازی سهام عدالت آمادگی دارد اما برای ادامه مسیر نیاز به تصمیم مجلس است.

حسین فهیمی در نشستی خبری در پاسخ به سوالی درباره آزادسازی سهام عدالت گفت: چهار سال است که لایحه سهام عدالت به مجلس شورای اسلامی رفته است و مجلس باید درباره نحوه آزادسازی این سهام تصمیم بگیرد.

وی تاکید کرد: تا اینجا بازار سرمایه برای آزادسازی سهام عدالت آماده است اما از آنجاکه این بازار برای آزادسازی به زیرساخت‌های بعدی نیاز دارد و باید بداند سهام عدالت به چه طریقی قرار است آزادسازی شود، باید منتظر مصوبه مجلس باشیم.

فهیمی درباره تغییر و تحولاتی که در اقتصاد و تکنولوژی در ایران و جهان رخ می‌دهد، گفت: هم سبک زندگی و هم ذائقه مردم در حال عوض شدن است. تغییرات به آرامی رخ می‌دهد که اگر به آن‌ها دقت نداشته باشیم کسب و کارمان را از دست می‌دهیم. باید توجه کنیم که در ایران علاقه به تغییر و رشد تکنولوژی زیاد است.

مدیرعامل سمات افزود: در حال حاضر با توجه به رشد تکنولوژی سبک کسب و کارها تغییر کرده است؛ به طوری که شاید پنج سال بعد دیگر دستگاه پوزی نداشته باشیم و تمام کارهای پولی با یک اپلیکیشن انجام شود.

وی ادامه داد: همین شرایط در بازار سرمایه هم وجود دارد وقتی ما سجام را به عنوان اولین سامانه شناسایی مشتریان الکترونیکی راه اندازی کردیم یک شخص ۱۰۶ ساله در اطراف شیراز در این سامانه ثبت نام کرد، این نشان می‌دهد که تکنولوژی روی همه اقشار جامعه تاثیر دارد و باید در این راستا برنامه ریزی داشته باشیم.

فهیمی اضافه کرد: ورود بازار سرمایه در بخش‌های مختلف کشور مثلا عرضه کالاهای مختلف در بورس کالا و بورس انرژی، معجزه شفافیت را در اقتصاد ما به همراه آورد. ما هم باید در بازار سرمایه بهترین خدمات را به مردم بدهیم.

وی افزود: اکنون حداقل‌ها و زیرساخت‌ها در بازار سرمایه فراهم شده تا آنهایی که خدمات به روزی به مردم می‌دهند از خدمات بازار سرمایه استفاده کنند و نه تنها خدمات را به نحو بهتری ارائه دهند بلکه ذائقه های مختلف را هم در نظر بگیرند.

مدیرعامل سمات ادامه داد: در راستای خدمات بهتر به مشتریان بازار سرمایه، سامانه سجام را در  آسان پرداخت راه اندازی کردیم تا فعالان بازار به راحتی در این سامانه ثبت نام کنند.

وی افزود: بازار سرمایه توانسته اعتماد عمومی را جلب و برای خود سرمایه اجتماعی جمع کند حتی دولت می‌تواند روی این بازار حساب کرده و سالانه رقم قابل توجهی اوراق بدهی منتشر کند. شرکت هایی که همه ما به عنوان شرکت های برخوردار از منابع مالی عظیم می‌شناسیم همه به بازار سرمایه توجه دارند که از اینجا منابع مالی جدید تامین کنند. این نشان می‌دهد که بازار سرمایه اعتماد عمومی را جلب کرده است.

فهیمی ادامه داد: از طریق ایجاد درگاه ثبت نام سجام در آسان پرداخت قدمی را برای ورود خدمات جدید بازار سرمایه برداشتیم. امکان شناسایی مشتری به صورت الکترونیکی از طریق ثبت نام در سجام فراهم شده است و کسانی که اپلیکیشن آسان پرداخت را دارند می‌توانند در این سامانه ثبت‌نام کنند.

به گزارش ایسنا، سجام مخفف "سامانه جامع ثبت اطلاعات مشتریان" است که توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه زیر نظر سازمان بورس در راستای ایجاد سامانه یکپارچه و فراگیر و ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران ایجاد شده است.

طبق مصوبه اعلامی از سوی سازمان بورس اوراق بهادار، تمامی سرمایه‌گذاران فعلی که پیش از شهریور ۱۳۹۷ کد بورسی دریافت کرده‌اند بایستی به سامانه ثبت‌نام سجام مراجعه کرده و تمامی اطلاعات خواسته‌شده را وارد کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار