کد خبر: ۸۱۱۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۲
تحصیلات دانشگاه شما را در مسیر بدست آوردن مهارت‌های سخت قرار می‌دهد، یعنی مهارت‌های فنی که شما نیاز دارید تا کار خود را به طور موثر انجام دهید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارجوپلاس، در حالی که شما این مهارت‌ها و مدرک‌های تحصیلی را در رزومه خود لیست می‌کنید، کارفرمایان به دنبال چیزی فراتر از این مدرک‌های تحصیلی در فارغ‌التحصیلان دانشگاهی هستند. اهمیت مهارت نرم و خصوصیات شخصیتی برای کارفرمایان که شما را قادر می‌سازد با دیگران ارتباط برقرار کنید غیرقابل انکار است.

در اینجا به چند دلیل که مهارت‌ها در شرکت‌های مدرن مهم‌تر از مدرک تحصیلی هستند اشاره می‌کنیم.

یکی از این دلایل این است که مهارت‌های سخت بدون مهارت های نرم  ناکارآمد هستند. برای مثال یک بازاریاب با دانش کامل از محصول و بازار بدون داشتن مهارت‌های بین فردی، توانایی شبکه‌سازی با افراد و فن بیان برای بستن معاملات و حفظ مشتریان موفق نخواهد بود.

از دلایل دیگر می‌توان به دشواری یادگیری مهارت‌های نرم اشاره کرد. زیرا به دست آوردن مهارت‌های سخت لزوما دشوار نیست و می‌توان آن‌ها را در طول زمان آموخت، اما مهارت‌های نرم تدریس نمی‌شوند و بیشتر با ویژگی‌های شخصیتی فرد ارتباط دارند و می‌توان آن‌ها را با تعهد و تلاش‌های آگاهانه و تمرین مداوم تقویت کرد.

همچنین محیط کاری و استخدام‌های آینده بر اساس مهارت‌های نرم خواهد بود، اتوماسیون شدن و هوش مصنوعی می‌تواند دلیل موجهی برای اهمیت مهارت نرم باشد؛ زیرا وظایفی که نیاز به مهارت‌های سخت دارند در حال کاهش هستند و مهارت‌های نرم باعث تفاوت‌های کلیدی در محل کار می‌شود. به عنوان مثال پیش‌بینی شود که تا سال ۲۰۳۰ دو سوم از تمامی مشاغل در استرالیا بر اساس مهارت‌های نرم خواهند بود. و این روند ناگزیر در سطح جهان نمایان خواهد شد.

مهارت‌های سخت ممکن است در رزومه کاری شما تاثیرگذار باشند اما مهارت‌های نرم است که شما را از کاندیدهای بسیاری که تخصص مشابه شما دارند جدا می‌کند.

برای سنجش مهارت های نرم خود می توانید از تست های رایگان اپلیکیشن کارجوپلاس استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار