کد خبر: ۸۱۲۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۲
رییس جمهوری علی اصغر مونسان را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و محسن حاجی میرزایی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

معرفی وزیر آموزش و پرورش و میراث از سوی روحانی به مجلس

رییس جمهوری علی اصغر مونسان را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و محسن حاجی میرزایی را به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش به مجلس معرفی کرد.

رییس جمهوری در اجرای اصل ۱۳۳ قانون اساسی وزراى پیشنهادی و سوابق آنها را جهت بررسی سوابق و اخذ رای به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

پیش تر اخبار غیررسمی مبنی بر احتمال معرفی آقای حاجی میرزایی دبیر فعلی هیات دولت به مجلس به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش منتشر شده بود. ایشان سابقه حضور در حوزه نهضت سواد آموزی و وزارت آموزش و پرورش را دارد.

علی اصغر مونسان هم که به عنوان گزینه وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی به مجلس معرفی شده متولد تهران است.  وی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی شریف فارغ التحصیل شد سپس  فعالیت های اجرایی خود را با ریاست کارگاه در پروژهای عمرانی آغاز کرد و با مدیریت این پروژه ها و پذیرش مسئولیت های اجرایی در سازمان ها و ارگان های مختلف ادامه داد که از جمله می توان به: معاون اجرایی شرکت مانا (سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران)، عضویت هیات مدیره و معاون اجرایی شرکت دی ( بنیاد مستضعفان)، مسئولیت های اجرایی در فاز اول منطقه پارس جنوبی ( پالایشگاه پارس جنوبی) و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، همچنین عضو هیئت مدیره و معاون فنی و اجرایی شرکت هریس اشاره کرد.
در سوابق علی اصغر مونسان، عضویت در هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آتی ساز ( بنیاد مستضعفان ) و مدیر عاملی  سازمان مهندسی و عمران شهر تهران به چشم می خورد . 
 اوه علاوه بر سال ها پیشینه فعالیت های اجرایی در بخش های عمرانی ، مقالات متعددی در زمینه های علمی و پژوهشی دارد . 
حسن روحانی رییس‌جمهور در مردادماه 98 در حکمی علی اصغر مونسان را به سرپرستی وزارت تازه تاسیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی منصوب کرد.

مجلس هفته آینده وارد بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی می شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار