کد خبر: ۸۱۲۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۰
نماینده مردم خدابنده در مجلس توضیحاتی درباره جزئیات پرونده خودرویی «محمد عزیزی» و «فریدون احمدی» ارائه کرد.

احمد بیگدلی نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص بازداشت دو نماینده مجلس اظهار داشت: موضوعی که سه ماه است مطرح شده بر اساس پیگیری‌های که از هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان و جاهای مختلف انجام دادیم متوجه شدیم که هیأت نظارت اعلام کرده که در سال 96 این موضوع مطرح شده است.

وی افزود: بر اساس بررسی‌های که هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان انجام داده است این دو نماینده را تبرئه کردند و در واقع از سوی هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این نمایندگان تبرئه شدند و این موارد را خارج از حیطه وظایف نمایندگی تشخیص ندادند.

نماینده مردم خدابنده در مجلس با اشاره به جزئیات بازداشت دو نماینده مجلس خاطرنشان کرد:به هر حال وقتی عده‌ای به ما نمایندگان مراجعه می‌کنند همه ما روزانه حداقل 40 نامه داده و توصیه می‌کنیم کارشان را انجام دهند. 

بیگدلی ادامه داد:‌ به هر حال در این میان به واسطه یکی از نمایندگان دیگر این دو نماینده (محمد عزیزی و فریدون احمدی) معرفی شده است و بر اساس بررسی صورت گرفته متوجه شدیم که فردی از سوی یکی از نمایندگان به این دو نماینده معرفی شده است.

وی خاطرنشان کرد: ما متوجه شدیم یکی از نمایندگان واسطه شده و به این دو نماینده معرفی شده‌اند و این دو نماینده با توجه به وظایف نمایندگی‌شان موظف شدند تا به وزارتخانه صنعت معرفی شود. آنها به صورت مکتوب و شفاهی این فرد را به وزارت صمت معرفی کردند.

نماینده مردم زنجان در مجلس با اشاره به دیگر جزئیات پرونده مذکور عنوان کرد: فردی که به وزارت صمت معرفی شده، قراردادی داشته است و تعدادی خودرو داشته و 80 درصد خودروها را قبل از اینکه سفارشی شوند، تحویل گرفته بوده است اما با توجه به مسائلی که بین سایپا و این فرد وجود داشت نمایندگان واسطه شدند و توصیه‌ای داشتند که کل این خودروها تحویل داده شود.

بیگدلی گفت: برای ما نمایندگان روزانه 20- 30 مورد از موارد مشابه این موضوع اتفاق می‌افتد حتی رئیس مجلس نیز گاهی سفارش‌هایی می‌کند تا برای حل مشکلات مردم اقدام شود. 

وی خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم آیت‌الله رئیسی رئیس قوه قضائیه به عدالت برخورد می‌کند و خواهشی که از او داریم این است که این پرونده را یا شخصا ورود کنند یا با دقت لازم و بیشتری بررسی شود چرا که اینها نمایندگان مجلس هستند و بحث شان مردم و مجلس و نمایندگان مطرح است.

نماینده مردم زنجان در مجلس بر همین اساس اضافه کرد: اطمینان داریم که با مشخص شدن ابعاد این موضوع حتما با تفکراتی که آقای رئیسی دارد عدالت اجرا خواهد شد و هم نمایندگان بازداشت شده و هم مجلس و مردم دنبال اجرای عدالت هستند.

بیگدلی ادامه داد: پرونده نمایندگان هنوز به صورت کامل بررسی نشده و امیدوارم با بررسی کامل‌تر و مشخص شدن همه ابعاد آن و اینکه چه سالی اینها را معرفی کردند و چه کاره بودند و چرا در وزارتخانه این اتفاق رخ داده کامل روشن شود و بر اساس عدالت تصمیم‌گیری صورت گیرد. باید روشن شود که نکته‌ای که این نمایندگان پیگیری کردند چند درصد مشکلاتی که در مجموع وزارت صمت و یا شرکت سایپا در مورد فروش خودرو و محصولات خود اتفاق رخ داده است،‌بوده و این نیازمند فرصت مناسب و بررسی دقیق‌‌تر است لذا امیدواریم برقراری عدالت انجام شود و مطمئنا این دو نماینده نیز از عدالت فرار نخواهند کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به اینکه نماینده سومی در این پرونده دست داشته چرا از او سؤال نکرده‌اند و یا مورد بازخواست قرار نگرفته است؟ گفت: اتفاقا بنده دیروز شنیدم که یکی از نمایندگان دیگر نیز وجود دارد که در این پرونده دست داشته است.

نماینده مردم زنجان در مجلس گفت:‌هیأت نظارت بر رفتار نمایندگان این سه نماینده مجلس را تبرئه کرده است اما ریز مسائل پرونده آنها را خبر ندارم.

بیگدلی خاطرنشان کرد: به هر حال در شهرستان، تهران و برخی مواقع ما از استان‌های دیگر مراجعه کننده داریم تا کارشان انجام شود.

وی بر همین اساس گفت: این اصلا از وظایف نمایندگان است بر اساس اطلاعاتی که کسب کردم و صحبت‌هایی که با دو نماینده بازداشت شده داشتم گفتند طرفی که مورد داشته را نماینده سومی به آنها معرفی کرده است. چرا که این دو نماینده اعضای کمیسیون صنایع بودند و ارتباط بهتری با وزارت صمت و دستگاه‌های ذیربط داشتند. اما در اصل نماینده سوم، این فرد واسطه را که حالا می‌گویند تخلف کرده است به این دو نماینده بازداشت شده معرفی کرده‌اند.

وی در خاتمه عنوان کرد: آن دو نماینده به احترام مردم و همکارمان پیگیر کار او شدند و چند بار به وزارتخانه زنگ زدند و با توجه به ارتباطاتی که وجود داشت خواستند که کار او انجام شود.

انتهای پیام/

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار