کد خبر: ۸۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۷
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۸ متهم به اتهام اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان، در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی اقتصادی برگزار شد.

در نخستین جلسه دادگاه اخلال گران بازار ارز چه گذشت؟

اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۸ متهم به اتهام اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان، در شعبه اول دادگاه ویژه رسیدگی اقتصادی برگزار شد.

در آغاز اولین جلسه رسیدگی به اتهامات ۸ متهم ارزی، قاضی موحد که ریاست این جلسه را بر عهده داشت، اظهار کرد: این جلسه جهت رسیدگی به اتهامات ایوب استادکریمی و مرتبطان ایشان تشکیل شده و جلسه دادگاه نیز با حضور نماینده دادستان، متهمان و وکلای مدافع متهمان رسمی و علنی است.


در ادامه قاضی موحد از نماینده دادستان خواست که با حصور در جایگاه کیفرخواست پرونده را قرائت کند.
وی کیفرخواست متهمان را به شرح ذیل قرائت کرد:


۱- ایوب استادکریمی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان 1300 میلیارد تومان.


۲- ولی حاجی پور جنکانلو متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان 28 میلیون یورو


۳- راجان حاجی پور متهم است به معاونت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان 126 میلیون یورو.


۴- امیر موسایی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان 25 میلیون یورو


۵- نوروز سکان متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان 25 میلیون یورو


۶- داریوش شجاع فر متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان 21 میلیون یورو که فعلا متواری است.


۷-وحید فراهانی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان ۹ میلیون یورو که فعلا متواری می‌باشد.


۸- مهدی اشرفی متهم است به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به صورت شبکه ای و سازمان یافته در حد کلان به میزان 95 هزار دلار.

نماینده دادستان در ادامه اظهار کرد: سابقا در پرونده در مورد متهمان عبدالرضا کاظمیانی و حسین حاجی‌پور جنکانلو کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال و حکم قطعی صادر شده است.

وی افزود: با بررسی محتویات پرونده و گزارش سازمان اطلاعات سپاه پاسداران و گزارش پلیس مبارزه با جرایم اقتصادی و ردیابی حساب‌های بانکی متهمان پرونده و اطلاعات به دست آمده از متهمان در فضای مجازی از طریق واتس آپ و تحقیقات صورت گرفته از این افراد، نشان دهنده این است که متهمین همگی از اهالی منطقه ماکوی آذربایجان غربی بوده و نسبت فامیلی داشته‌اند.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: ‌این افراد با حمایت حسین حاجی پور که در خارج بوده اقدام به قاچاق عمده ارز از کشور ترکیه می‌کردند که نتیجه این می‌شود که چیزی بالغ بر 250 هزار یورو از کشور ترکیه وارد کشور می‌شود.

وی افزود: از این مکان بازرسی به عمل می‌آید و معروف به شبکه فساد حسین حاجی پور می‌باشد. بعد از آن محل رفت و آمد حسین حاجی پور شناسایی شده و پالت‌های خالی دلار کشف شد و مشخص می‌شود از این محل برای توزیع ارزهای قاچاق استفاده می‌شود که بعد از آن شبکه حسین حاجی پور سراسیمه محل را ترک و متواری می‌شوند.

نماینده دادستان گفت: متهمین از جمله عبدالرضا کاظمیانی اعتراف کرده‌اند که حسین حاجی پور و عوامل او به کار قاچاق سازمان یافته ارز مشغول بوده‌اند و ارزها را به عبدالرضا کاظمیانی تحویل می‌دادند. در ادامه تحقیقات مشخص گردید که پالت‌های دلار وارد کشور و تحویل صرافی‌های غیر مجاز می‌دهند. در مقابل شبکه حسین حاجی پور معادل ارزهایی که وارد کشور می‌کرد معادل آن پول می‌گرفتند.

نماینده دادستان اظهار کرد: به این نحو که حسین حاجی پور پالت‌های دلار را برای عبدالرضا کاظمیانی می‌آورده است و وی افراد را به شخصی به نام ایوب آتاکان که اسم اصلی او ایوب میرکریمی است معرفی کرده و شبکه حسین حاجی‌پور معادل ارز را از ایوب استاد کریمی دریافت می‌کردند.

وی افزود: به این ترتیب شبکه حسین حاجی پور ضمن حفظ سرمایه خود در کشور می‌توانستنه از ما به التفاوت ارز نیز سود زیادی را به دست آورد و هر هفته بسته‌های ارز یورو را از مرز ماکو وارد کشور می‌کردند که یکی از عوامل اصلی این شبکه راژان حاجی پور می‌باشد که پس از دستگیری کاظمیانی از محل فعالیت خود متواری می‌شود. پس از کشف شبکه فساد چندین ماه در ترکیه می‌ماند و سایر اعضای شبکه حسین حاجی پور از محل متواری می‌شوند.

نماینده دادستان گفت: پس از اینکه پرونده رسیدگی و منجر به صدور حکم می‌شود این افراد با تصور اینکه پرونده آنها بسته می‌شود مجددا به کشور باز می‌گردند. همچنین ایوب استادکریمی معروف به آتاکان توسط وزارت اطلاعات دستگیر و پرونده در استان آذربایجان شرقی تشکیل می‌گردد.

وی افزود: متهم استادکریمی یکی از عوامل رضا ضراب در ترکیه می‌باشد. پس از آزادی آقای استاد کریمی در استانبول با هویت ایوب آتاکان فعالیت می‌کرده و به جای اینکه خودش در ایران فعالیت نماید از طریق افرادش فعالیت می‌نماید.

نماینده دادستان گفت: با توجه به اینکه منابع حاصل از فروش ارز، امکان انتقال مستقیم آن به داخل کشور وجود نداشته در کشورهای چین و ترکیه باقی می‌ماند. شبکه قاچاق بین‌المللی ارز از همین طریق نفوذ کرده و سپس اقدام به فروش آنها به کسانی که قصد ورود کالا به کشور را دارند می‌کردند و مابه التفاوت خود را دریافت می‌کردند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین این افراد از طریق شرکت‌های کاغذی و سوء استفاده از افراد ضعیف و دریافت کارت‌های بازرگانی به نام افراد اقدام به دریافت ارز می‌کردند.

نماینده دادستان گفت: ‌یکی از اعضای اصلی شبکه بین المللی قاچاق ارز آقای ایوب استاد کریمی می باشد که در ترکیه مستقر است و ضمنا ارتباطاتی با کشور امارات دارد و از طریق عبدالرضا کاظمیانی که در بازار تهران صرافی دارد اعلام می‌کرده افرادی که می‌خواهند کالا وارد کنند به عبدالرضا کاظمیانی مراجعه نمایند و معادل ارز و ما به التفاوت آن را پرداخت نمایید و کالا را در هر کشوری که می‌خواهید تحویل بگیرید.

وی در خصوص وحید فراهانی اظهار کرد: نامبرده یکی از قاچاقچیان حرفه‌ای بازار ارز می‌باشد که مراوداتی با عبدالرضا کاظمیانی داشته است. در جهت تحقیقات دستگیری متهم وحید فراهانی مشخص شد وی متواری گردیده و اعلام شد شرایط دستگیری وی وجود ندارد. همچنین در جریان تحقیقات متهم کاظمیانی هم نام وحید فراهانی مطرح شد که مشخص شد 1300 یورو متعلق به وزارت اطلاعات است.

نماینده دادستان با طرح این سوال که وحید فراهانی چه کسی می‌باشد که موجب رضایت وزارت اطلاعات بوده است، گفت: نامبرده یکی از قاچاقچیان ارز است که با نهادهای انقلابی ارتباط گرفته و بخشی از منابع ارزی این نهادها در اختیار وی می‌باشد.

در این لحظه قاضی موحد خطاب به نماینده دادستان گفت: ادعای آقای فراهانی در این مورد اثبات نشده و دلیلی هم وجود نداشت که این موضوع را مطرح کنید.

در ادامه نماینده دادستان در خصوص سایر متهمین پرونده گفت: در مورد مهدی اشرفی، نامبرده یکی از دلالان غیرمجاز ارز بازار تهران می‌باشد که با عبدالرضا کاظمیانی همکاری داشته و مشخص گردید 95 هزار دلار کشف شده متعلق به او است.

نماینده دادستان در خصوص متهم ولی حاجی پور نیز گفت: نامبرده برادر حسین حاجی پور می‌باشد که بر اساس اقاریر متهمین، ولی حاجی پور به صورت هفتگی دلار و یورو را برای متهم کاظمیانی می‌آورده است و پس از دستگیری شبکه عبدالرضا کاظمیانی میزان ارز قاچاق شده از سال ۹۶ تا ۹۷، ۲۸ میلیون یورو تعیین و کیفرخواست صادر و حکم تعیین می‌شود.

وی افزود: متهم ولی حاجی پور در اظهارات اولیه خود پس از دستگیری منکر آشنایی و اقدامات فیزیکی با عبدالرضا کاظمیانی و حسین حاجی پور شده است.

نماینده دادستان خاطرنشان کرد: در این خصوص یونس رشیدی در پرونده اقرار می‌نماید که ولی حاجی پور ۱۰۰ الی ۱۵۰ دلار به متهم کاظمیانی می‌داده است.

وی افزود: متهم ولی حاجی پور در مواجهه با عبدالرضا کاظمیانی معاملات به مبلغ 4 میلیون یورو را قبول دارد.

نماینده دادستان در خصوص متهم امیر موسایی توضیح داد: نامبرده پسرخاله متهمین حسین و ولی حاجی پور می‌باشد.

وی در ادامه درباره متهم نوروز سکان  گفت: ایشان از بستگان آقای حسین حاجی‌پور هستند که با آقای عبدالرضا کاظمیانی همکاری داشته‌اند و پس از کشف و انهدام قاچاق ارز مشخص شد این متهم از ابتدای سال ۹۶ تا سال ۹۷ در حدود ۲۵ میلیون یورو با کاظمیانی مبادله ارزی داشته است.

وی یادآور شد: متهم سکان دستگیری همراه با دیگر متهمان متواری شد که در نهایت شناسایی و دستگیر شد. از سوی دیگر متهم مدعی می‌شود که میزان مبادلات ارزی وی با عبدالرضا کاظمیانی دو میلیون یورو به صورت حواله‌ای بوده است.

نماینده دادستان ادامه داد: رضا حیدریان اظهار داشته که میزان مبادلات ارزی این متهم با کاظمیانی ۴ میلیون یورو در سال ۹۶ و ۴ و نیم میلیون یورو در سال ۹۷ بوده است.

باقری در ادامه درباره اتهامات متهم داریوش شجاع‌فر گفت: وی از بستگان حسین حاجی‌پور است و زمانی که مبلغ ۳۰ هزار دلار از متهم کاظمیانی کشف می‌شود اعلام شده که این ارز برای آقای داریوش شجاع‌فر بوده است.

وی افزود: داریوش شجاع‌فر مقیم شهرستان ماکو بوده و برای آقای کاظمیانی ارز وارد می‌کرده و ۲۱ میلیون یورو با آقای کاظمیانی مبادلات ارزی انجام داده است.

نماینده دادستان در پایان اظهارات خود گفت: با توجه به تحقیقات صورت گرفته در پرونده و استناد به قانون اخلال‌گران در نظام اقتصادی کشور درخواست محاکمه متهمان می‌شود.


 در ادامه این جلسه قاضی از متهم راژان حاجی‌پور خواست در جایگاه قرار گیرد و ضمن تفهیم اتهام از او خواست دفاعیات خود را انجام دهد.

متهم در دفاع از خود افزود: بنده محصل هستم و این اتهامات را قبول ندارم. ابتدا پدرم را دستگیر کردند و بعد از چند ماه عموی بنده آقای حسن حاجی‌پور به من گفت که به دنبال من هم هستند که به همراه عمویم به آگاهی رفتم تا علت را جویا شوم، اما به من دست‌بند زدند و من را دستگیر کردند.


قاضی در ادامه از متهم پرسید: در زمان دستگیری آقای کاظمیانی، ۲۵۰ هزار یورو از شما کشف شد درباره این موضوع چه توضیحی دارید؟

متهم پاسخ داد: این اتهام را قبول ندارم من در حال درس خواندن هستم و از این موضوعات اطلاعی ندارم.

قاضی به وی گفت: درس خواندن شما منافاتی با کار مجرمانه شما ندارد.

در ادامه قاضی از متهم پرسید: چرا بعد از آنکه آقای کاظمیانی دستگیر شد شما فرار کردید.

متهم پاسخ داد: بنده فرار نکردم و فقط برای تفریح به مدت یک ماه به همراه خانواده‌ام به استانبول رفتم.

قاضی از متهم پرسید: آیا شما مشغول به کار هستید که متهم پاسخ داد خیر.

قاضی گفت: اما در محل کار شما ارزهای خارجی به دست آمده است.

متهم پاسخ داد: از این موضوع خبر ندارم.

قاضی از متهم پرسید: شما سکه خرید و  فروش می‌کردید که متهم پاسخ داد خیر. قاضی پرسید شما به چه کسی ۱۵ عدد سکه دادید؟

متهم در پاسخ به اظهارات قاضی گفت: از هیچ چیز اطلاع ندارم.

قاضی از متهم پرسید: شما یک دستگاه پوز در اختیار داشتید که در حین دستگیری مادرتان آن را به حیاط همسایه پرت کرد. چرا؟

متهم گفت: نمی‌دانم چه بگویم، چون از چیزی خبر ندارم.

قاضی بعد از اظهارات متهم به وی گفت: با توجه به محتویات پرونده اتهام معاونت به مشارکت در اخلال در نظام ارزی و پولی کشور تصحیح و تبدیل می‌شود. در همین زمینه شما و وکیل‌تان در جلسه بعد آماده دفاع باشید.

پس از آن قاضی موحد از متهم امیر موسایی خواست که با حضور در جایگاه دفاعیات خود را بیان کند.

متهم موسایی با حضور در جایگاه دفاعیات خود را گفت: معاملات 6-5 ماهه با کاظمیانی فکر می‌کنم 25 میلیون تومان سود داشت.

قاضی موحد خطاب به وی گفت: این کرایه ماشین بازرگان تا اینجاست!

متهم موسایی پاسخ داد: من حواله می‌کردم.

قاضی موحد سوال کرد: بازار که رشد سرسام آوری داشت و سودهای کلان می‌بردند.

متهم موسایی پاسخ داد:‌ در آن مدت دلار تحویل دادم.

قاضی موحد در رابطه با مقدار دلارهایی که جابجا کرده سوال کرد که این متهم پاسخ داد: 300 یا 400 هزار بیشتر نبود.

ریاست دادگاه از متهم موسایی سوال کرد که غیر از کاظمیانی با چه کسانی معامله کرده است که این متهم پاسخ داد:‌ غیر از کاظمیانی با کسی معامله نمی‌کردم.

قاضی موحد از این متهم سوال کرد: قبول داری که کارهایی که انجام دادی طبق مقررات نبوده است؟

متهم موسایی گفت: پشیمانم و حاضرم جلوی شما توبه کنم که دیگر کارهای خلاف انجام ندهم.

در این لحظه قاضی موحد از وکیل مدافع متهم موسایی خواست که دفاعیات خود را ارایه کند.

وکیل مدافع متهم موسایی با بیان اینکه من وکیل تسخیری او هستم، اظهار کرد: با توجه به اینکه مطالعه پرونده در یک روز انجام شد و پرونده مفاسد اقتصادی حجم زیادی دارد، باید سعی کرد در حق افراد اجحاف نشود.

وی افزود: موکل بنده زمانی که مجوز صرافی را می‌گیرد در دو قسمت فعالیت داشته است. یکی در سال 96 بوده که در خصوص ارز نبوده و موضوع دوم در سال 97 که در چند هفته انجام شده است. در کیفرخواست مبلغ 25 میلیون یورو اشاره شده را ندیده‌ام. اگر دوستان ادله‌ای دارند و گردش مالی وجود دارد ارایه کنند.

قاضی موحد در این رابطه گفت: جلد 6 پرونده را مطالعه بفرمایید.

وکیل متهم موسایی اظهار کرد: از متهمان اقرار کردند که موکل من با آنها ارتباط نداشته است. موکل من سوء نیت نداشته و اقرارشان نه به عنوان قاچاق بلکه به عنوان اینکه حواله‌ای را جابجا کرده‌اند 5 میلیون بوده  است. از نماینده دادستان می‌خواهم اگر مدرکی دال بر 25 میلیون یورو وجود دارد ارایه کنند.

قاضی موحد گفت: خودشان اقرار کردند.

وکیل مدافع متهم موسایی مجددا اظهار کرد: موکلم سوء نیت نداشته و اطلاع نداشته است.

ریاست دادگاه گفت: اگر سوء نیت نداشتند پس چه بوده است؟

وکیل مدافع متهم موسایی اظهار کرد: در آن مقطع از سال 96 چون افراد اطلاع نداشتند از نظر عرف جامعه فکر نمی‌کردند این کار مجرمانه باشد.

قاضی موحد گفت: خودشان می‌گویند هر دلاری 5 تومان می‌گرفته است.

وکیل مدافع متهم موسایی گفت: در مورد مطلب اصلی با مواجهات حضوری متهمین دیگر هم، انتساب مبلغی که نماینده دادستان اشاره کردند غیرعادلانه است و تقاضا دارم اگر اسناد، پرینت بانکی یا گردش حساب بانکی و... وجود دارد به ما ارایه کنند تا بتوانیم به آن استناد کنیم و تقاضای دارم این امر از طریق کارشناس رسمی انجام شود.

قاضی موحد تاکید کرد: موکل شما صراحتا اقرار می‌کند که در سامانه ثبت نمی‌کرده است. این مربوط به سال 96 است. مقررات را نباید نادیده گرفت. این قانون از قبل بوده و صرافی‌ها موظف به ثبت خرید و فروش خود در سامانه بودند. وقتی با علم ثبت نمی‌کنند سوء نیت وی محرز است.

وکیل متهم موسایی گفت: عدم ثبت جرم نیست و تخلف مربوط به بانک مرکزی است.

در ادامه این جلسه قاضی موحد ضمن تفهیم اتهام به متهم ولی حاجی پور از او خواست که در جایگاه حضور یابد و دفاعیات خود را بیان کند.

متهم ولی حاجی پور با حضور در جایگاه اظهار کرد:‌ کارمند شرکت حمل و نقل ساوه ترابر در بازرگان هستم. یک بار سابقه کیفری در سال 79 دارم که به جرم مسافرکشی اتباع بیگانه بود. بنده کارمند شرکت هستم که با راننده‌ها سروکار داشتم. من ارزی که در ترکیه می‌گرفتم در حد 3 یا 5 هزار بود که به ‌آقای کاظمیانی می‌دادم و مبلغ نقدی معامله نکردم.

قاضی از متهم حاجی پور گفت: چندن نفر گفتند که ‌آقای حاجی پور به صورت هفتگی بسته‌های دلار را برای کاظمیان می‌آوردند.

متهم حاجی پور گفت:‌ در ترکیه تحویل می‌دادیم و در اینجا به حساب می‌زدند.

قاضی از متهم حاجی پور سوال کرد که آیا صرافی دارد که متهم پاسخ داد: نه نداریم. من واسطه بودم.

قاضی موحد تاکید کرد: شما صرافی می‌کردید چون تبدیل پول به پول دیگر صرافی است.

قاضی موحد خطاب به متهم حاجی پور گفت:‌ شما مجوز واسطه گری نداشتید چطور می‌خواهید خطای خود را جبران کنید؟

متهم پاسخ داد: نمی‌دانم آقای قاضی.

قاضی به متهم گفت: مملکت حساب و کتاب دارد. چقدر سود بردید؟

متهم پاسخ داد: سودی نبردم. من واسطه بین راننده‌ها بودم. من از شرکت یک میلیون و 800 هزار تومان حقوق می‌گرفتم و کار من این بود که باید پول شرکت را تحویل می‌گرفتم.

قاضی از متهم حاجی پور در خصوص شناختن رضا حیدریان، یونس رشیدی، مهدی ملکی و حمزه ملکی سوال کرد که وی پاسخ داد آنها را نمی‌شناسد.

قاضی موحد خطاب به متهم گفت: حیدریان گفته 200 تا 250 هزار یورو به صورت نقدی با کاظمیان معامله داشته‌اید. اعترافات جنابعالی با حیدریان در این قسمت مطابقت دارد. همچنین گزارش سازمان اطلاعات سپاه و نتیجه تحقیقات نیز مطابقت دارد که این مبلغ خرید و فروش کرده‌اید.

قاضی سوال کرد که به شما چقدر حق الزحمه می‌دادند؟ که وی پاسخ داد 50 هزار یا 200 هزار تومان از راننده کمیسیون می‌گرفتم و از آقای کاظمیانی چیزی نگرفتم.

قاضی موحد در ادامه گفت:‌ پول وسیله مبادله است و وسیله خرید و فروش نیست و این کار ناصحیح است.

ریاست دادگاه ادامه داد: رضا حیدریان، حسابدار صرافی شهران است و گفته بیشترین ارزها از حسین حاجی پور، نوروز سکان و موسایی بوده است.

در ادامه قاضی موحد از وکیل متهم ولی حاجی پور خواست که دفاعیات خود را مطرح کند.

وکیل مدافع متهم حاجی پور گفت: موکل بنده به خیلی از مسائل در پرونده اقرار کرده و گفته که در حدود 200 هزار دلار جابجا کرده است و پول‌هایی که می‌گرفته برای خواب راننده‌ها بوده و عرف بوده است. چون در شرکت برادرش کار می‌کرده و شرکت متعلق به برادرش حسین حاجی پور بوده و به دلیل بیسوادی مسئولیت بزرگی نداشته است.

وی افزود: مسایل ارزی پیچیدگی‌های خاص خود را دارد و باید سررشته‌ای از مسایل مالی داشته باشد. بحث 28 میلیون دلار با واقعیات موجود پرونده مطابقت ندارد.

وکیل مدافع متهم حاجی پور اظهار کرد:‌ موکل بنده سوء نیتی نداشته و صراحتا اقرار کرده است و تردیدی در اینکه سوء نیت نداشته وجود ندارد.

در ادامه این جلسه قاضی موحد ضمن تفهیم اتهام به نوروز سکان دستگیر، دیگر متهم این پرونده خواست که با حضور در جایگاه دفاعیات خود را مطرح کند.

متهم سکان با حضور در جایگاه گفت: اهل ماکو و صراف هستم و از سال 90 صرافی زدم و دیپلمه هستم.

وی افزود: من اگر کار صرافی انجام نمی‌دادم باید به کار کولبری روی می‌آوردم. 28 میلیون یورو نه در حد زندگی بنده است و اگر زندگی من را زیر و رو کنید می‌بینید که توانایی این را ندارم که 28 میلیون را جابجا کنم. بنده هیچ ارتباطی با آقای کاظمیانی و متهمین ندارم. سال 96 دلار در خارج از ایران و داخل آن برابری داشته است.

قاضی موحد خطاب به متهم گفت که شما با آقای کاظمیانی معامله داشته‌اید.

متهم پاسخ داد:‌ بله در خارج از ایران. بخاطر اینکه کاظمیانی صراف معتبری بودند و می‌گفتند خودشان وارد سامانه می‌کنند. من از ایشان می‌خریدم و ایشان باید در سامانه ثبت می‌کرد.

قاضی موحد گفت:‌ هر نوع ارزی که شما رد و بدل می‌کنید باید در سامانه ثبت کنید.

متهم سکان گفت: بنده چون کارگزار نداشتم ولی ایشان در ترکیه کارگزار داشت.

قاضی موحد اظهار کرد:‌ پس خارج از شبکه خرید و فروش می‌کردید. شما بیش از 13 میلیارد ریال از حساب کاظمیان برداشت کردید.

متهم سکان پاسخ داد: بنده همیشه به آقای کاظمیان پول می‌دادم.

قاضی مجدد سوال کرد از حساب ایشان برداشت نکردید که متهم سکان پاسخ داد: نه. فقط یک بار منزلی فروختم و 150 تومان کم داشتم که مبلغی به من قرض داد.

قاضی جلسه سوال کرد:‌ فعالیت ارزی‌تان را در دفتر شرکت ثبت می‌کردید؟

متهم سکان پاسخ داد:‌ مبالغی که در ترکیه از آقای کاظمیانی گرفتم ثبت نکردم چون ایشان کارگزار داشتند.

در پایان قاضی موحد ختم این جلسه رسیدگی را اعلام کرد و گفت: جلسه بعدی روز شنبه (۹ شهریورماه) ساعت ۸:۳۰ دقیقه صبح است و به صورت علنی و غیر رسانه‌ای خواهد بود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار