کد خبر: ۸۱۳۵۳
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۷

زهرا سعیدی مبارکه

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس

در باره مصوبه اخیر کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر حذف معافیت مالیاتی از تسهیلات خرید از شرکت های لیزینگی در لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده، من به شخصه مخالف حذف معافیت مالیاتی از این بخش هستم، به نظر من بخش هایی که با تولید و.... مردم سرکار دارند، باید از سیاست های حمایتی برخوردار باشند.

اگر معافیت مالیاتی از تسهیلات خرید از شرکت های لیزینگی برداشته شود، آن زمان مردم مجبورند که این محصولات را عملا گران تر از گذشته خریداری کنند که این مسئله به ضرر خریداران و مردم است

یکی از دلایل حذف معافیت مالیاتی از تسهیلات خرید از شرکت های لیزینگی، اعتراض سازمان امور مالیاتی به کاهش درآمدهای این سازمان از محل اخذ مالیات از بخش های مختلف است، این سازمان معتقد است که با اعمال معافیت های قانونی، عملا سازمان امور مالیاتی با کمبود درآمد رو به رو می شود.

به نظر من تسهیلات خرید از شرکت های لیزینگی باید مشمول معافیت مالیاتی شود، تا عملا یک رقابت عادلانه در این حوزه شکل گیرد. در شرایط کنونی پیشنهاداتی برای اصلاح موضوع معافیت مالیاتی از تسهیلات خرید از شرکت های لیزینگی مطرح شده، تا در صحن علنی مجلس بار دیگر تسهیلات خرید از شرکت های لیزینگی از پرداخت مالیات معاف شوند.

منبع: خانه ملت

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار