کد خبر: ۸۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۹
مهر نوشت: مجله فوربس هر ساله ۱۰۰ زن قدرتمند و پر نفوذ جهان را معرفی می‌کند که در این گزارش ۱۰ نفر ابتدای این لیست را معرفی کرده‌ایم.

مجله فوربس در گزارشی هر ساله زنان و مردان قدرتمند را معرفی می‌کند، در لیست زنان چند نکته جالب وجود دارد، آنجلا مرکل همچنان صدرنشین است، ترزا می هم در تعقیب اوست و مابقی لیست، همه زنانی هستند که ردپای‌شان در شرکت‌های بزرگ‌های اقتصادی پیدا می‌شود، شاید همه آن‌ها درس خوانده باشند و عنوان کارآفرین را هم یدک بکشند، اما تاثیر شرکت‌های بزرگ در رشد آن‌ها را نمی‌توان نادیده گرفت، شرکت‌هایی که بعضا به شکل خانوادگی به آن‌ها را پیدا کرده‌اند.
 

آنگلا مرکل
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان قدرتمندترین زن جهان است، او از سال ۲۰۰۵ به عنوان صدراعظم آلمان خدمت کرده‌است و همچنین رهبر مرکز راست اتحادیه دموکراتیک مسیح از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ بوده‌است. او را سیاست‌مداری غیرقبل پیش‌بینی، مرموز، بی‌رحم، و عمل‌گرا می‌خوانند تا جاییکه عنوان مارگارت تاچر قرن بیست و یک را به او نسبت داده‌اند.


ترزا می
نخست وزیر پیشین انگلیس، ترزا می دومین زن با نفوذ جهان در سال ۲۰۱۸ است. او طرفدار فمینیسم و یکی از پایه‌گذاران گروه «زنان برای برنده شدن» است. این گروه تلاش می‌کند که زنان بیشتری را به نمایندگی مجلس از حزب محافظه کار ترغیب کند.

او را فردی «بدجور سرسخت»، «محکم» و «غیرقابل انعطاف» می‌دانند. او این توصیف دربارهٔ خودش را مایه افتخار می‌داند. همچنین او را فردی «مطمئن» توصیف می‌کنند، یعنی اگر کاری را که به او بدهند به سرانجام می‌رساند. می ماه گذشته از سمت خود کناره‌گیری کرد.


کریستین لاگارد
کریستین مادلین اودته لاگارد، حقوقدان فرانسوی، وزیر اقتصاد و دارایی پیشین فرانسه و رئیس صندوق بین‌المللی پول است. البته او در ژوئیه ۲۰۱۹ از سمت خود استعفاء کرد.
لاگارد در ژوئن ۲۰۰۷ از طرف نیکولا سارکوزی به عنوان وزیر دارایی انتخاب شده بود، همچنین اولین وزیر اقتصاد زن در دولت‌های جی۸ است. لاگارد اولین زنی است که به عنوان رئیس صندوق بین‌المللی پول انتخاب شد و در سال ۲۰۱۱ رد رده نهم لیست زنان قدرتمند جهان قرار گرفته بود. لیستی که امسال رده سوم آن را به نام خود زد.


مری بارا
مری بارا کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی  است، که در حال حاضر مدیر عامل اجرایی شرکت جنرال موتورز را بر عهده دارد.  او نخستین زنی است که ریاست یکی از خودروسازان اصلی را بر عهده گرفته، بارا در ماه ژانویه ۲۰۱۴ از سوی هیئت مدیره جنرال موتورز، به ریاست این شرکت انتخاب شد. او همچنین امسال به هیات مدیره شرکت دیزنی نیز پیوسته است.

نکته جالب اینکه او سال گذشته در رتبه ۶۲ لیست زنان قدرتمند قرار گرفته بود و امسال به رتبه چهارم رسیده است.


ابیگل جانسون
ابیگیل جانسون کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی شرکت سرمایه‌گذاری فیدلیتی فعالیت می‌کند.  

این شرکت توسط پدر بزرگش؛ ادوارد جانسون تأسیس شد و پدرش ادوارد جانسون سوم نیز هم‌ ریاست هیات مدیره شرکت را بر عهده دارد. در سال ۲٠۱۳ خانواده جانسون مالک ۴۹درصد شرکت شدند و  در سال ۲٠۱۶ ابیگیل مدیر شرکتی شد که ۴۵٠٠٠ کارمند در سرتاسر دنیا دارد. او سال گذشته رتبه هشتم زنان ثرتمند جهان را کسب کرده بود.


ملیندا گیتس
ملیندا گیتس بیش از هر چیز دیگر به عنوان نیمه دیگر بیل گیتس شناخته می‌شود. برخی حتی پا را از این هم فراتر می گذارند و می گویند او نیمه ی بهتر بیل گیتس است. ملیندا که ثروتی ۸۹.۴ میلیارد دلاری را با همسرش شریک است، به عنوان شریک همسرش در ریاست بنیاد بیل و ملیندا گیتس، به یکی از با نفوذ ترین زنان خیر جهان بدل شده است.

او مدیر سابق برخی از محصولات شرکت مایکروسافت است و در سال ۲۰۱۳ به عنوان سومین زن قدرتمند جهان شناخته شد.


سوزان وویچیتسکی
سوزان دایان وویچیتسکی یک کارآفرین اهل ایالات متحده آمریکا است که مدیرعاملی یوتیوب را بر عهده‌ دارد.  در سال ۱۹۹۸ سرگئی برین و لری پیج از بنیان‌گذاران گوگل، گاراژ خانهٔ وویچیتسکی را اجاره کرده و نخستین دفتر گوگل را برپا کردند. او در سال ۱۹۹۹ نخستین مدیر بازاریابی گوگل شد.


آنا پاتریسیا بوتین
آنا پاتریسیا بوتین کارآفرین، بانکدار و مدیر ارشد اجرایی اسپانیایی است، که در حال حاضر ریاست هیئت مدیره گروه سانتاندر  فعالیت را بر عهده دارد. گروه سانتاندر، گروه بانکداری اسپانیایی است که به عنوان بزرگترین بانک منطقه یورو شناخته می‌شود.


مریلین هیوسن
مریلین هیوسن مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که مدیر عامل اجرایی شرکت لاکهید مارتین را بر عهده دارد. شرکت لاکهید مارتین یکی از بزرگترین پیمانکاران صنایع جنگ‌افزاری جهان محسوب می‌شود.سالانه بیش از ۷٫۱٪ از کل بودجه وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا صرف خریداری تجهیزات از لاکهید مارتین می‌شود و هم‌اکنون شمار کارکنان این شرکت بیش از ۱۰۰ هزار نفر است.

 او همچنین از اعضای هیئت مدیره شرکت‌های دوپونت و سندیا کورپوریشن  نیز به‌شمار می‌آید که شرکت دوپُن، در سال ۲۰۰۹ سومین شرکت شیمیایی جهان، بر اساس ارزش بازار و نهمین شرکت شیمیایی، از نظر میزان درآمد بوده‌است.


جینی رومتی
جینی رومتی  کارآفرین و مدیر ارشد اجرایی آمریکایی است، که در حال حاضر به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رییس هیئت مدیره شرکت آی‌بی‌ام فعالیت می‌نماید.

آی‌بی‌ام یک شرکت آمریکایی چندملیتی فناوری است که در آرمونک، نیویورک قرار دارد. این شرکت تولیدکننده و فروشنده نرم‌افزار و سخت‌افزار، ارائه دهنده خدماتی چون زیرساخت، میزبانی وب، فناوری نانو و رایانه بزرگ است. رمتی تاکنون ۸ بار نامش در فهرست ۵۰ زن قدرتمند در کسب‌وکار، قرار گرفته‌است. همچنین در سال ۲۰۱۲ رتبه ۱۵ زنان قدرتمند جهان را به خود اختصاص داد.

۲۳۴۷۴۷
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار